اقتصادیکسب و کار خبر فوری

معرفی کامل ارز دیجیتال پرلین

پرلین یکی از پروژه هاییه که برای رفع این مشکلات تلاش میکنه. تو این مقاله میخوایم به طور کامل بهتون بگیم که ارز دیجیتال پرلین چیست؟ و چه مزیت هایی رو داره که اونو خاص کرده؟ در اصل ارز دیجیتال Perlin متعلق به پروژه ای با همین نام هستش. در ادامه این مطلب به طور کامل در مورد سازندگان، تاریخچه، آینده و باهاتون صحبت میکنیم. همچنین بهتون توضیح میدیم که این پروژه چطور کار میکنه و برای تحقق بخشیدن به اهدافی که داره، از چه پروتکل هایی بهره برده.

بازار ارزهای دیجیتال فرصت های بی شماری رو برای سرمایه گذاری در اختیارتون میذاره که فقط محدود به ارزهای برتر بازار نیست. برای اینکه بتونین از این فرصت ها استفاده کنین باید شناخت نسبی از پروژه های مختلف داشته باشین. پیشنهاد میکنیم تا آخر این مقاله باهامون همراه باشین تا یکی از این فرصت ها رو بهتون معرفی کنیم.

ارز دیجیتال Perl چیست؟

در پاسخ به سوال ارز پرلین چیست؟ میتونیم این جواب رو بدیم که پرلین با نماد اختصاری PERL نوعی ارز دیجیتال هست که در حال حاضر با داشتن سهم 0.001 درصدی از کل بازار تو رتبه 652 ام بازار ارزهای دیجیتال قرار داره و تا این لحظه نیز محبوبیت زیادی به دست آورده. این پروژه مدعیه که کاملا بدون رهبر هدایت میشه و در تلاشه تا بلاکچین کاملی رو ایجاد بکنه. استارت این پروژه تو سال 2017 زده شد و به سرعت تکامل پیدا کرد تا جایی که بیش از 30.000 تراکنش در ثانیه رو تو بلاکچین انجام میده.

از زمان اغاز پروژه ارز دیجیتال پرلین در سال 2017، تیم توسعه دهنده¬اش روی اتصال بازار های مالی سنتی به بلاکچین تمرکز داشتن. به عبارت دیگه پرلین این امکان رو به کاربران میده که، دارایی های مختلف خودشون رو از طریق استخراج و تولید مصنوعی این پروتکل با یکدیگه ترکیب کنن. این پروژه عرضه اولیه خودش رو در لانچ پد بایننس برگزار کرد. همچنین یکی از اصلی ترین محصوالت این پروژه ارز دیجیتال پرلین است.

 PERL پلتفرم قرارداد هوشمندِ بدون رهبر و مقیاس پذیر هست که ماموریتش سرعت بخشیدن به تبدیل شدن تجارت بین المللی به یک صنعت کاملا دیجیتالی و مستقل است. ارز دیجیتال پرلین پلتفرمی عادلانه هست که نه تنها تمرکز زدایی واقعی رو از طریق پیاده سازی بدون رهبر مثل بیت کوین ترویج میکنه؛ بلکه حداقل سخت افزار مورد نیاز رو هم حذف میکنه و به گره ها اجازه میده تا روی تلفن های همراه اجرا بشن.

توکن PERL چیست؟

در ادامه ی مقاله Perlin چیست؟ میخوایم توکن پرلین رو مورد بررسی قرار بدیم. توکن بومی شبکه پرلین با نماد PERL شناخته میشه و برای راحتی انتقال ارز در شبکه و پرداخت خدمات ازش استفاده میشه. همچنین هر کسی که مایل به دسترسی به منابع محاسباتی تو شبکه Perlin است، باید از توکن PERL استفاده بکنه. توکن های PERL همچنین به عنوان پاداش برای اعتبار سنجی تراکنش ها در این بلاکچین به نود ها پرداخت میشن. در ابتدا، PERL به عنوان یه توکن ERC20 منتشر شده بود ولی بعد از راه انداز شبکه اصلی پرلین، به این شبکه انتقال پیدا کرد و به توکن بومی این بلاک چین تبدیل شد.

تیم پروژه Perlin:

دورجی سان یکی از موسسان Perlin هستش که به عنوان مدیر پروژه، تلاش های زیادی رو برای توسعه این پروژه انجام داده. او همچنین یه کارافرین سریالی است که بیشتر به خاطر تاسیس سازمان حفاظت از کربن که در معامله های اعتباری کربن شهرت داره و مسئول نجاتِ بخش های عظیمی از جنگل های بارانی است. علاوه براین، دورجی سان چهار شرکت دیگه هم تاسیس کرده بود، که همه اونا رو با موفقیت به فروش رسونده.

آجی کراش نیز بنیانگذار نهایی Pelin میباشد که تو سمت رئیس محصول این پروژه فعالیت میکنه. همچنین او یکی دیگه از کارافرینان سریالی هست. این فرد هشت شرکت مختلف رو راه اندازی کرده که تا به الان بیش از 50 میلیون دلار سرمایه جذب کردن. نقش آجی کراش متخصص طراحی معماری محصول، تکنولوژی پیشرفته هست که توسط شرکت های بزرگ استفاده میشه.

هدف ارز دیجیتال Perlin چیست؟

ارز دیجیتال PERL قصد داره دو مشکل عمده در شبکه بلاکچین ها رو کاملا از بین ببره یا به حداقل برسونه. اولین مشکلی که می خواد از بین ببره، مقیاس پذیری هست و مسئله مهم دیگه ای مورد توجه این پروژه است، بهبود محاسبات ابری میباشد. ارز دیجیتال پرلین در اولین قدم به دنبال اینه که مشکل مقیاس پذیری رو حل بکنه. همون طور که میدونین در حال حاضر تراکنش ها در بلاکچین با سرعت کم و با هزینه بالایی انجام میشن.

همچنین شبکه های بلاکچین نمیتونن به همه نیازهای کاربران جواب بدن. این در حالیست که بازار هر روزه در حال توسعه پیدا کردنه و تقاضا نیز روز به روز افزایش پیدا میکنه. در این شرایط مقیاس پذیری بلاکچین ها باید نسبت به گذشته افزایش پیدا بکنه، که این موضوع به کمک ارز دیجیتال پرلین امکان پذیره. ارز دیجیتال Perl با اینکار به دنبال اینه که کاربران زیادی رو به دنیای زیبای ارز دیجیتال جذب کنه.

همچنین یکی از هدف های ارز پرلین اینه که محاسبات ابری رو بهبود ببخشه. برای انجام محاسبات ابری در بلاکچین، به قدرت محاسباتی زیادی نیاز هست. به عبارتی قدرت محاسباتی اساس همه فعالیت های مدرن در زندگی محسوب میشه. تسلط گروه های دیجیتالی قدرتمند مثل گوگل و مایکروسافت بر رایانش ابری، باعث شده که خرید خدمات از این شرکت ها، به مقدار زیادی گرون باشه. در این میان شبکه ارز دیجیتال Perlin قصد داره بازار ابری غیر متمرکزی ایجاد بکنه که این مشکل حل بشه. اگه اهدافی که ارز دیجیتال PERL.eco داره، اجرایی بشن، آینده پرلین بسیار خوب و پتانسیل داره.

مزایا و معایب ارز دیجیتال Perlin:

مزایا:

  • پلتفرم پرلین از قدرت محاسباتی کمی برای محدود کردن منابع در دسترس کاربران استفاده میکنه. به همین دلیل کاربرای پلتفرم، منابع بیشتری رو در اختیار دارن و محدودیت کمی در مقایسه با سایر شبکه ها دارن.
  • هزینه شبکه پرلین خیلی کمه و به استارتاپ ها و مشاغل کوچیک اجازه میده که با کمترین هزینه ممکن از قدرت محاسباتی اون استفاده بکنن.
  • همچنین یکی از مزیت های دیگه ای که شبکه پرلین داره اینه که آژانس رتبه بندی Crypto Briefing به ارز دیجیتال پرلین و شبکه پرلین، امتیاز 9.6 از 10 رو داده. این امتیاز دقیقا همون میزانیه که ارز دیجیتال اتریوم از این آژانس دریافت کرده.

معایب:

هر چند در مورد بنیان گذاران تیم ارز دیجیتال PERL اطلاعات کافی و جامعی منتشر شده ولی درباره سرمایه گذاران اصلی شبکه Perlin و سایر اعضاش اطلاعات مشخصی در دسترس نیست. به این دلیل احتمال داره که اطلاعات زیادی وجود داشته باشه که سرمایه گذاران اصلی این ارز از اونا اطلاع دارن. این موضوع یکی از معایب ارز دیجیتال PERL هست. چون باید ارزهای دیجیتال بتونن تمرکز رو از بین ببرن و شفافیت رو بیشتر کنن ولی ارز دیجیتال PERL اطلاعات مهم سرمایه گذاران رو مخفی کرده که این موضوع با هدف اصلی ارزهای دیجیتال تضاد داره.

آینده Perlin:

در این بخش از مقاله Perlin چیست؟ آینده پرلین رو برای شما مورد بررسی قرار میدیم. مسلما همه سود بازار ارزهای دیجیتال، به ارزهای شناخته شده که تو رتبه های برتر قرار دارن، محدود نمیشه. پس بنابراین افرادی موفق هستن که روی بقیه ارزهای دیجیتال که در رتبه ها پایین تر قرار دارن، توجه دارن.

همون طور که در این مقاله برای شما توضیح دادیم، ارز دیجیتال Perl نیز مثل سایر ارزهای دیجیتال آینده مبهمی داره، چون اطلاعات سرمایه گذاران اصلی این ارز دیجیتال مشخص نیست و رقبای زیادی برای این پروژه وجود داره. علاوه بر این ها، عوامل زیادی به اینده پرلین تاثیر میزارن مثل بحران های مالی کشور ها، رسانه ها و تبلیغات و… داشتن اطلاعاتی که تو این مطلب بهتون ارائه دادیم، در مورد اینده پرلین، تصمیم برای خرید و سرمایه گذاری روی این ارز کمک زیادی به شما میکنه.

قیمت Perlin:

بدون شک جلب توجه سرمایه گذاران حتی در بهترین دوران بازار ارزهای دیجیتال، یک چالش بزرگ است. این چالش زمانی سختتر میشه که وضعیت بازار نزولی باشه. ولی به نظر میرسه ویژگی های ارز دیجیتال پرلین برای جلب توجه سرمایه گذاران کافی بوده. قیمت Perlin در زمان نوشتن این مقاله 0.095 دلاره که با احتساب نرخ تتر 29.979 تومان، هر واحد از این رمز ارز معادل 2.861 تومان است.

بالاترین قیمت پرلین در تاریخ 5 اپریل 2021 معادل 0.29 دلار ثبت شده، که در زمان نوشتن این مقاله 67.71 درصد پایین تر از اون زمان قرار داره. اگه به نمودار قیمت ارز دیجیتال Perlin نگاه بکنین متوجه میشین که نمودار قیمتش سقوط کرده. اما تو بازار ارزهای دیجیتال بعد از هر اصلاح قیمتی، یه صعود وجود داره. با توجه به پروژه بسیار کاربردی و جامعه ای که از این رمز ارز پشتیبانی میکنن، میتونیم منتظر افزایش قیمت پرلین باشیم.

کیف پول های ارز دیجیتال PERL.eco:

یکی از دغدغه های مهم کاربران درباره شبکه پرلین، نگهداری از این ارز دیجیتال هست. نکته خوبی که در مورد ارز دیجیتال PERL.eco وجود داره اینه که، میتونین از همه کیف پول های سرد و گرم برای نگهداری از این ارز استفاده بکنین. بنابراین میتونین از کیف پول های نرم افزاری انلاین مثل کوینومی، تراست ولت و سایر ولت ها استفاده بکنین. همچنین میتونین ارز دیجیتال PERL.eco رو در کیف پول های سخت افزاری افلاین مثل لجر و ترزور نیز نگه دارین و محدودیتی در این مورد وجود نداره.

 در ادامه مقاله پرلین چیست؟، چند مورد از برترین کیف پول ها برای نگهداری این رمز ارز رو بهتون معرفی میکنیم.

کوینومی یه کیف پول چند ارزی هستش که تو سال 2014 به بازار عرضه شده. این کیف پول یکی از قدیمی ترین کیف پول های ارز دیجیتاله که تا به الان بدون هیچ مشکلی به سرمایه گذاران این حوزه خدمات داده. کوینومی در ابتدا به صورت یک کیف پول اندروید منتشر شد، سپس نسخه ios و نسخه دسکتاپی اون در سال 2019 وارد بازار شدن. این کیف پول، شناخته شده و محبوبه و میتونه بیش از 500 ارز دیجیتال رو داخل خودش ذخیره بکنه. همچنین به حفظ حریم خصوصی کاربران خودش تمرکز کرده و با وجود شکست جزئی که در سال 2019 پیش اومد، همچنان یکی از امن ترین کیف پول های بازار ارز دیجیتال هست.

نحوه خرید PERL.eco:

بعد از اینکه با ارز دیجیتال پرلین و آینده PERL آشنا شدین، احتمالا قصد سرمایه گذاری و خرید پرلین رو داشته باشین. برای خرید پرلین ابتدا باید به دنبال صرافی ارز دیجیتال آنلاین بگردین و صرافی معتبری رو که ارز دیجیتال Perlin رو در لیست خودش داشته باشه، پیدا کنین. هم اکنون صرافی های خارجی مثل بایننس، پنکک سواپ، CoinDCX و… ارز دیجیتال پرلین رو در لیست خودشون دارن. البته این صرافی های احراز هویت رو اجباری کردن و ما که درکشور ایران زندگی میکنیم به دلیل تحریم های بین المللی نمیتونیم از این صرافی ها استفاده کنیم.

در مقابل صرافی های ایرانی هستن که برای خرید ارز دیجیتال PERl هیچ محدودیتی رو به ما نمیدن. ایران بایننس یکی از صرافی های ایرانی معتبر و فعال در زمینه ارزهای دیجیتال هست که از بیش از 600 ارز دیجیتال پشتیبانی میکنه. شما میتونین بعد از ثبت نام و احراز هویت در صرافی ایران بایننس، سفارش خرید ارز دیجیتال پرلین رو ثبت بکنین و از خرید خودتون مطمئن باشین.

جمع بندی و حرف آخر:

ارز دیجیتال Perlin و شبکه پرلین با هدف بهبود در محاسبات ابری بلاکچین و رفع مشکل مقیاس پذیری در این شبکه کار خودش رو شروع کرد. اگه این شبکه بتونه همه هدف های خودش رو به خوبی انجام بده، قدم بزرگی در رفع مشکلات شبکه بلاکچین برمیداره و سرمایه گذاران نیز در بلندمدت سود خوبی از سرمایه گذاری روی این ارز دیجیتال به دست میارن. همونطور که در این مقاله گفتیم، میتونین ارز دیجیتال پرلین رو در صرافی های ایرانی و خارجی که PERL رو در لیست خریدشون دارن، بخرین. همچنین می تونین بعد از خریدPERl، این رمز ارز رو تو کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری که از این ارز پشتیبانی میکنن، نگه داری و ذخیره بکنین.

مطالبی که در این مقاله خوندین، صرفا برای اشنا شدن شما با ارز دیجیتال Perlin هست و هیچ گونه پیشنهاد خرید یا فروشی به شما داده نمیشه. ولی اگه قصد خرید و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال پرلین رو دارین، بعد از تحقیق و بررسی سایر مقالات و منبع اصلی این کار رو انجام بدین تا دچار ضرر نشین. همچنین صرافی ایران بایننس نیز ارز دیجیتال PERl رو در لیست خرید و فروش خود قرار داده و میتونین برای ، از این صرافی استفاده بکنین.