اخبار سلامت

مصرف این میوه‌ها و سبزیجات لاغرتان می‌کند!

آفتاب‌‌نیوز :

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، افزودن مواد ارگانیک همچون میوه و سبزیجات به برنامه غذایی یک روش مؤثر و سالم است. یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ نشان داد که افزایش مصرف میوه‌ها و سبزیجات در زنان منجر به کاهش وزن سالم و پایدار، کاهش خطر اضافه وزن و چاقی می‌شود.

میوه‌ها و سبزیجاتی که به کاهش وزن کمک می‌کنند، عبارتند از:

۱) سبزیجات چلیپایی

سبزیجات چلیپایی، مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ و کلم بروکسل، سرشار از مواد مغذی هستند و علاوه بر اینکه فواید ضد سرطان دارند، یک گزینه مناسب برای کمک به کاهش وزن هستند، زیرا کالری کم، فیبر بالا و مواد مغذی متراکم دارند.

۲) سیب زمینی

سیب زمینی مملو از مواد مغذی، کربوهیدرات‌های سالم و فیبر است و یک مکمل سالم برای کاهش وزن محسوب می‌شود. نتایج یک مطالعه در سال ۲۰۲۱ نشان داد که مصرف سیب زمینی با بهبود کیفیت رژیم غذایی و دریافت مواد مغذی مرتبط است.

۳) خیار

خیار یک میان وعده مناسب برای کاهش وزن به شمار می‌آید. هر یک عدد خیار متوسط حاوی ۹۶ درصد آب و ۴۵ کالری است و بدن را به خوبی آبرسانی می‌کند. هم‌چنین تحقیقات نشان می‌دهد که خیار منبع عالی آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌هاست و مصرف آن سلامت کلی را تقویت کرده و به کاهش وزن اضافی کمک می‌کند.

۴) هندوانه

هندوانه میوه‌ای آبدار و کم‌کالری است؛ همین ویژگی‌ها آن را به گزینه‌ای مطلوب برای کاهش وزن تبدیل می‌کند. طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۹، خوردن هندوانه می‌تواند وزن بدن، شاخص توده بدن (BMI)، فشار خون و اندازه دور کمر را کاهش دهد؛ به این دلیل که محتوای بالای آب و قند‌های طبیعی موجود در هندوانه به ایجاد حس سیری کمک می‌کند و جلوی پرخوری را می‌گیرد.

۵) کرفس

کرفس سرشار از فیبر است. مصرف کافی فیبر، بدن را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد و از این طریق می‌تواند به افرادی که سعی در کاهش وزن دارند کمک کند.

۶) هلو

هلو یک میوه آبدار و خوش‌طعم است که هر یک عدد از آن حاوی ۲ گرم فیبر و ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های ضروری است که سلامت و تندرستی کلی را بهبود می‌بخشد و از ایجاد حس گرسنگی جلوگیری می‌کند.

۷) اسفناج

اسفناج به دلیل دارا بودن مواد مغذی، آب فراوان و کالری کم می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. یک فنجان اسفناج حاوی ۲۷ گرم آب، ۷ کالری و ۱ گرم فیبر است. فیبر موجود در اسفناج به وعده‌های غذایی حجم بیشتری می‌دهد و با افزایش سیری، کاهش اشتها و کاهش دریافت کالری، از افزایش وزن جلوگیری می‌کند.

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.