اقتصادی

حواله‌های نیما به مرکز مبادله می‌آید

رئیس شورای عالی کانون صرافان از عرضه حواله‌های ارزی سامانه نیما در مرکز مبادله ارز و طلا خبر داد.

شهاب ابراهیم قربانی در گفت‌وگو با خبر فوری اظهار کرد: در راستای تشویق صرافان برای عضویت در مرکز مبادله ارز و طلا قرار است از این به بعد این مرکز نقش‌آفرینی پررنگ‌تری در بازار ارز داشته باشد. بر این اساس مقرر شده تا حواله‌جات ارزی که پیش از این در سامانه نیما عرضه می‌شد در پلتفرم مرکز مبادله ارز و طلا عرضه شود.

وی با بیان اینکه استفاده از کلمه انحلال برای سامانه نیما چندان درست نیست، افزود: برخی رسانه‌ها از واژه انحلال برای سامانه نیما استفاده کرده‌اند در صورتی که تاکنون چنین موضوعی از سوی بانک مرکزی اعلام نشده است و درست‌تر این است که مقرر شده از این به بعد مرکز مبادله ارز و طلا جایگزین سامانه نیما شود اما ممکن است سامانه نیما منحل نشود و بخش کوچکی از حواله‌جات خود را عرضه کند.

رئیس شورای صرافان ادامه داد: گرچه در ماه‌های گذشته سامانه نیما نقش چندانی ایفا نکرده است اما نمی‌توان از واژه انحلال برای آن استفاده کرد البته مقرر شده حواله‌های ارزی از سامانه‌های دیگر مانند نیما بیرون  بیاید و در قالب پلتفرم مرکز مبادله عرضه شود. در واقع همان اتفاقی که چندی پیش برای بازار متشکل ارزی اتفاق افتاده برای سامانه نیما نیز تکرار خواهد شد.

وی گفت: این اتفاق قرار است به زودی و در تیرماه رخ دهد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.