اخبار فرهنگی

برگزاری جشنواره گردشگری در مسیر سفیدکوه

خبر فوری/همدان رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر از برگزاری “جشنواره گردشگری در مسیر سفیدکوه” در ۲۹ اردیبهشت ماه به همت بخشداری و شهرداری سامن، شوراهای و دهیاری های تابعه در چند روستای این منطقه خبر داد.

ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با خبر فوری، با اشاره به بکر بودن این طرح، افزود: در این جشنواره یک زنجیره گردشگری در روستاهای انجیره، بهاره، علیمراد خواه، چشمه ساران، زاغه انوچ، قشلاق انوچ و مناظر طبیعی دهستان سفیدکوه ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه بازدید از مناطق طبیعی و صرف چای و قهوه و پخت و ارائه غذاهای سنتی و محلی در این جشنواره از برنامه های جنبی است، افزود: همچنین پیاده روی خانوادگی و ماهیگیری در روستای انوچ با حضور علاقمندان و شرکت‌کنندگان برگزار می شود.

این مقام مسئول در مورد این جشنواره توضیح داد: هدف جشنواره تعریف کردن یک مسیر گردشگری از سمت جاده آورزمان و روستای انوچ تا روستای انجیره است و روستاهای مابین این دو روستا را شامل شده و این مسیر زیبا با برگزاری یک رویداد برای گردشگران معرفی می شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: امسال این رویداد در روستاهای انجیره، بهاره، علیمراد خواه، چشمه ساران، زاغه انوچ و قشلاق انوچ برگزار شده و برگزاری همایش پیاده روی، برنامه های فرهنگی مفرح و ماهیگیری در کار سد خاکی روستای انوچ از جمله محورهای این جشنواره به شمار می رود.

وی اظهار کرد: با این تبلیغات و نحوه برگزاری رویداد و این عنوان ارائه شده برای جشنواره با نظارت و همکاری اداره میراث فرهنگی، انتظار می رود با استقبال خوب اهالی روستاها، گردشگران و مسافران مواجه شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی ملایر تصریح کرد: برگزاری این نوع جشنواره ها باعث می شود هم در بحث آموزش، مردم آگاه شوند و هم ظرفیت ها و پتانسیل های مناطق بکر روستایی معرفی شود همچنین برگزاری این نوع جشنواره ها در زمینه ارتقای زیرساخت ها و حمل و نقل جاده ای، معرفی آثار تاریخی، تشویق مردم به ایجاد خانه های بوم گردی و ایجاد باغ های گردشگری- کشاورزی، حفظ و معرفی غذاهای سنتی، آشنا شدن مسئولان با آن مناطق، جذب گردشگر و توریست، رونق اقتصادی و اشتغالزایی در روستاها موثر است.

انتهای پیام