اخبار سلامت

تاکید بر شفافیت گردش‌های مالی وزارت بهداشت / تلاش برای تسریع تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام

رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت، شفافیت را عامل مهمی در بودجه نظام سلامت عنوان کرد و گفت: شفافیت مالی ماحصل انسجام حوزه بودجه در دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

به گزارش خبر فوری، دکتر سید جواد طبائیان در همایش مشترک مدیران «بودجه» و «مالی» دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته وزارت بهداشت ضمن اشاره به انسجام حوزه بودجه در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، خاطرنشان کرد: پایش و نظارت بر وضعیت بودجه در دانشگاه‌های علوم پزشکی با بهره‌گیری از فناوری‌های روز در حال انجام است.

وی در ادامه راه‌اندازی سامانه مالی (بوم) با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی را عاملی برای افزایش نظارت بر صورت‌های مالی و بودجه وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی دانست که امکان نظارت لحظه‌ای بر گردش‌های مالی و هزینه کردهای بودجه‌ای را فراهم می‌کند.

طبائیان در ادامه بررسی عملکرد درآمدی دانشگاه‌های علوم پزشکی، وضعیت پرداخت حقوق و دستمزد و پایش انبارها و بررسی قراردادها را از موارد مورد توجه در پایش‌های حوزه بودجه عنوان کرد که موجب چابکی و قدرت تصمیم‌گیری متمرکز و صحیح در مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت خواهد شد.

رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت از تلاش این مرکز برای تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی وزارت بهداشت در سراسر کشور خبر داد و گفت: منابع خوبی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی باهدف تحقق عدالت در دسترسی به خدمات سلامت در سطح کشور در نظر گرفته‌ شده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی در پایان شفافیت را عامل مهمی در بودجه نظام سلامت عنوان کرد و گفت: بودجه‌های تخصیص داده‌ شده به دانشگاه‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت بهداشت که باید در راستای خدمت به کشور هزینه شود، باید در نهایت شفافیت بوده و ابعاد مختلف، صورت‌های مالی و داده‌های آن کاملاً واضح و مشخص باشد.

انتهای پیام

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.