اخبار جامعه

زنگ آغاز سال تحصیلی در قم نواخته شد

خبر فوری/قم زنگ آغاز سال تحصیلی جدید طی آیینی با حضور معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور روز شنبه در مدرسه دخترانه حضرت زهرا(س) استان قم نواخته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در آیین بازگشایی مدارس قم که صبح امروز همزمان با سراسر کشور با حضور دکتر میثم لطیفی؛ رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، سردار موحد؛ فرمانده سپاه استان، احمد حاجی زاده معاون سیاسی و امنیتی استانداری، ابوالقاسم مقیمی؛ معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت، عباس ذاکریان؛ فرماندار قم، میر حیدری؛ فرمانده انتظامی استان قم و دیگر مسئولین استانی در واحد آموزشی دختران حضرت زهرا(س) برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سال تحصیلی، عنوان کرد: امروز با ۳۰۵ هزار دانش آموز در ۱۶۰۰ مدرسه و در بیش از هزار کلاس و با حدود ۱۶ هزار پرسنل آموزش و پرورش سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنیم. 

وی در خصوص اهمیت امر تعلیم و تربیت، بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «بخشنده‌ترین مردم پس از من کسی است که دانشی را فرا گیرد و آن را بگستراند چنین کسی در قیامت یک امت محسوب می‌شود». 

رحیمی با بیان اینکه شعار امسال آموزش و پرورش مدرسه قوی و ایران قوی است، افزود: امسال دانش‌آموزان ما سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ را با شعار نشاط معنوی، رعایت قانون و احترام به معلم؛ و فرهنگیان ما با شعار من دانش‌آموزانم را مانند فرزندان خود می‌دانم، آغاز خواهند کرد. 

جذب ۳۵ هزار معلم در سال تحصیلی جدید 

در ادامه دکتر میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانش آموزان، دانشجویان و حوزویان، خطاب به دانش آموزان حاضر در این مراسم، گفت: اگر می‌خواهید موفق شوید اهل شکرگزاری باشید؛ و در ابتدا باید خداوند متعال را برای حضور در دوران انقلاب اسلامی شکر گوییم.

لطیفی تاکید کرد: امروز دشمن روی بنیان خانواده و زنان ما تمرکز دارد البته این یک مسئله جهانی است و رییس‌جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنرانی اخیر خود در سازمان ملل متحد اشاره‌های دقیقی به آن کرد. 

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، یادآور شد: در کنار مطالعات علمی دانش‌آموزان باید مطالعات جانبی خود را افزایش دهند و در مقایسه با سال‌های گذشته کتب خوبی متناسب با سن دانش‌آموزان نگارش شده است. 

وی به دانش‌آموزان توصیه کرد: کتاب خط مقدم (خاطرات شهید تهرانی مقدم) از جمله کتاب‌هایی است که دانش آموزان باید مطالعه کنند. 

لطیفی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی، ایران امروز به یک قدرت بلامنازعه موشکی و نظامی تبدیل شده است.

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، گفت: از محل ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی جدید ۳۵ هزار معلم جذب آموزش و پرورش شدند. 

به گزارش خبر فوری، اجرای سرود دسته جمعی، خاطره گویی، قرائت سوگند نامه دانش آموزان استان قم، از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.