اقتصادی

فاصله حقوق دریافتی حقوق کارمند رسمی با قراردادی به ۲۰ درصد کاهش یافته است

رئیس سازمان مدیریت و اشتغال کشور اظهار داشت: قبلاً کارمندان پیمانکاری 65 درصد و 70 درصد از کارمندان رسمی دریافت کرده بودند ، امروز این فاصله به 20 درصد کاهش یافته و میانگین حقوق کارگران فرهنگی همانند سایر کارمندان دولت است. فرهنگیان در سالهای فعالیت دولت های یازدهم و دوازدهم به حدود پنج میلیون و 470 هزار تومان رسیده است که نسبت به آغاز دولت 216 درصد رشد نشان داده است.

به گزارش خبر فوری ، جلسه همایش هفتگی جمشید انصاری امروز در وزارت آموزش و پرورش ضمن گوش دادن به نظرات و پیشنهادات کارمندان وزارتخانه و مدیران استانی در مورد کار و جبران خسارت مربوط به سیستم و سایر موضوعات برگزار شد. ، توضیحات داد.

معاون رئیس جمهور با ابراز رضایت از حضور مدیران وزارت آموزش و پرورش ، بر اهداف موضوعی و روش شناختی سیستم مدیریت تأکید کرد و گفت: “مباحثی مانند دفترچه راهنمائی از جمله اهداف روش شناختی مؤسسات است ، نه اهداف موضوعی و اصلی.” هیچ ابزاری برای استخدام و خدمت به مردم و حل مشکلات آنها تنظیم نشده است ، اما دستگاهی برای ارائه خدمات به مردم و تحقق مأموریتها و اهداف خاص دولت ایجاد شده است. وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی آموزش کشور ، این توانایی را دارد که فرزندان این کشور را در آینده بهتر تربیت کند و ظرفیت لازم را برای نسل بعدی وظیفه این کشور ایجاد کند تا نسل بعدی بتواند بهتر از این نسل زندگی کند. نسلهای پیشرفته تری را برای آینده آموزش دهید.

وی ادامه داد: این مجموعه به عنوان یک مدرسه ، آموزش ، آموزش و تأسیسات ورزشی با کتاب ، منابع آموزشی و از همه مهمتر شایستگی در این سیستم گرد هم آمده است تا به همان هدف برسیم. اگر این هدف حاصل نشود یا اگر در حل مشکلات جانبی تلاش کنیم و به نوعی اهداف موضوعی را مرتفع کنیم ، فکر می کنم این یک نقض هدف است.

معاون رئیس جمهور درباره مسئولیت سازمان اداری و اشتغال کشور خاطرنشان کرد: “مسئولیت هدایت سیستم اداری کشور بر عهده ماست و سیستم اداری یک کل است ، آموزش بسیار مهم است.” در یک سیستم واحد ، سیستم اداری و مسائل آن را بررسی می کنیم. اساس کار ما در سیستم اداری قبل از هر چیز قوانین و مقررات موضوع است. ممکن است برخی از درخواست ها وجود داشته باشد که از قوانین و قواعدی درست و نادرست نباشد و ما قادر به پاسخگویی به چنین درخواست هایی نیستیم.

انصاری اضافه کرد: “علاوه بر قوانین مربوطه ، علاوه بر تشکیل دولت ، سیاست هایی نیز برقرار می شود که با قانون مغایرت نداشته باشند.” تأكيد مي كنم كه وقتي طبق قوانين حرکت مي كنيم ، نمي توانيم همه شرايط را برآورده كنيم به خصوص در سیستم بزرگی مانند آموزش و پرورش با نیروی انسانی زیادی و دارای سلایق و نیازهای متنوع است.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دامنه موضوعات آموزش و پرورش بسیار گسترده است و موارد کلی و اساسی وی متعدد است ، گفت: اگر بخواهیم به موضوعات کوچک بپردازیم ، نمی توانیم به موضوعات اصلی بپردازیم. در اصل ، من معتقدم که با وجود تنوع موضوعات و الزامات این وزارتخانه ، همه را نمی توان رضایت داد ، و طبیعی است که برخی انتظارات مانند قوانین و مقررات خارج از سیستم های مدیریت عمومی نمی تواند برآورده شود.

وی در رابطه با جذب نیروی انسانی گفت: “ما هم قبول داریم كه این موضوع نیاز به سیستم سازی دارد و ما با پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش موافقت می كنیم كه چارچوبی در این زمینه تهیه كند و آن را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال كند.” ما معتقدیم که در حالی که آموزش و پرورش می تواند کیفیت ورودی های خود را به طور مؤثر مدیریت کند ، اما تأثیر عمده ای در رسیدن به هدف اولیه و نهایی آموزش خواهد داشت.

انصاری با اشاره به درخواست های سازمان مدیریت و اشتغال کشور ، توضیح داد: “ما هیچ مشکلی در صدور مجوز نداریم ، برای مثال ، وزارت آموزش و پرورش موقعیت هایی را در استان ها ایجاد کرده است که به صورت عملی قابل انجام نیست. به عنوان مثال ، این وزارتخانه نمی تواند کادر آموزشی خود را حذف کند.” و ما نمی توانیم ، در حالی که معلم حضور دارد ، حقوق و کار دریافت کنیم ، مجوزهای استخدام های جدید صادر شده ، محدودیت منابع دولت را نمی توان فراموش کرد.

وی افزود: ما با وزارت آموزش و پرورش در مورد تعدادی از شاخص ها به توافق رسیده ایم ؛ ما رابطه بین دانش آموزان و معلمان را تعریف کرده ایم ، اما رابطه ما با آموزش و پرورش متمرکز بر استان یا منطقه نیست. براساس معیارهایی که توافق کردیم ، ما برای نیروی انسانی ، رسمی و غیررسمی درخواست خواهیم کرد و وزارت آموزش و پرورش ممکن است طرحی را برای ساماندهی و تخصیص نیروهایی که از کیفیت و ظرفیت لازم برای ادامه در وزارت آموزش و پرورش برخوردار نیستند ، تهیه کند. اما تا زمانی که این نیروها وجود داشته باشد و دولت حقوق دریافت کند و برخی از تعهدات را انجام دهد ، اعطای مجوز بیش از این معیارها عادلانه نیست و وزارت آموزش و پرورش نیازی به چنین کاری ندارد ، اما اگر چنین طرحی تهیه شود ، Espar ما در این زمینه آماده همکاری با وزارت هستیم.

در مورد موضوع انتخاب محلی ، رئیس سازمان مدیریت و اشتغال کشور گفت: این یک مسئله است که مشکلات محلی را هنگام استخدام نیروهای محلی حل کنیم و مدیران ما مسئول تأمین اختیارات خود هستند و فقط نباید خواسته های کارگران را منتقل کنند. وجود دارد. هنگامی که برخی از مدیران موافقت خود را برای انتقال نیروی کار می کنند ، به این معنی است که آنها به آن نیروی کار احتیاج ندارند و ما هیچ وظیفه ای برای جایگزینی آن نیروی انسانی نداریم.

انصاری با اشاره به اینکه الزامات آموزشی کارکنان توسط هیئت مدیره توسعه تعیین می شود ، اضافه کرد: در سال 93 هیئت توسعه مدیریت برای کلیه کارمندان دولت قطعنامه ای صادر کرد و بیان داشت: برای انجام وظایف یا وظایف کارمندان به مقداری صلاحیت نیاز داریم. این محدودیت در استفاده از اسناد زیر را پذیرفته است. سپس ، در سال 1994 ، هیئت عالی مدیره این موضوع را به عنوان قطعنامه دوباره تصویب كرد. یعنی دولت سیاستی اتخاذ کرده است که خلاف قانون نیست. دولت قبل از ثبت درخواست تجدیدنظر دو بار این تجدید نظر را مطرح کرد ، و قانون نهایی دولت این بود که لایحه را نباید تغییر داد و توسط دولت برای 2.5 میلیون کارگر ، از جمله کارگران آموزش و پرورش تعیین کرد. بنابراین ، این فرمان در مورد آموزش و پرورش صدق نمی کند و به کل سیستم اداری مربوط می شود ، و یک دستورالعمل سازمان مدیریت و اشتغال نیست که امیدواریم تغییر کند.

رئیس سازمان مدیریت و اشتغال کشور ، برخی از مربیان با اشاره به درخواست اعطای امتیاز به فرزندان خود در وزارت کار گفت: “چه این درخواست صحیح باشد و چه غلط ، قصد دارم در مورد اجرای این کار توضیح دهم ؛ ما 1.9 میلیون کارگر را در وزارت آموزش و پرورش استخدام و بازنشسته کرده ایم. با فرض اینکه 50٪ از این کودکان تمایل و شرایط لازم برای کار در آموزش و پرورش را دارند ، به استثنای کسانی که به عنوان دانشجوی فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان فعالیت می کنند ، اگر بخواهیم از طریق ماده (28) عمل کنیم ، که به ما امکان می دهد سالانه بین 20،000 تا 30،000 نفر اشتغال داشته باشیم. تقریباً 40 سال طول خواهد کشید و این توجیه پذیر نیست. امروز رفتن به عادت های معمول امروز قانون اجازه این کار را نمی دهد و ما باید قانون را تغییر دهیم. منطق مناسب هر چه باشد ، باید اجرای آن را نیز در نظر بگیریم.

معاون رئیس جمهور در پایان سخنان خود اظهار داشت: با توجه به تبصره ماده 29 قانون مدیریت خدمات کشوری (29) در مورد کاهش شکاف دستمزد بین کارمندان دولت و کارمندان پیمانکاری در آژانسهای مختلف ، ما سعی کرده ایم حقوق و مزایای برخی گروه ها را افزایش دهیم. و نتیجه این عمل بهبود اوضاع و پرداخت هزینه های آن بود. اکنون ادعا می کنیم که تبعیض و نابرابری نسبت به سالهای گذشته کمتر است. او 65-70٪ از حقوق رسمی را که او استخدام کرده است استخدام کرده ایم ، این فاصله اکنون به 20٪ کاهش یافته است و میانگین برای معلمان است. حقوق و مزایای سایر کارمندان دولت و کارمندان دولت و فرهنگیان در طول دولت در 11. دولت دوازدهم به حدود پنج میلیون و 470 هزار تومان رسید که نشان می دهد 216 درصد افزایش نسبت به ابتدای دولت دارد.

انصاری به اقدامات سازمان مدیریت و اشتغال کشور در صدور پروانه اشتغال به وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: براساس برنامه پنجم توسعه و تا سال 2015 ، 55 هزار پروانه اشتغال برای پنج سال آموزش و آموزش داده شده است. از سال 2016 تعداد مجوزهای اعطا شده برای تأمین نقاط قوت آموزشی لازم از طریق جذب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ، طبق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ، قانونی که توسط هیئت مشاوره اسلامی تصویب شده ، بیش از 186 هزار نفر یا حدود 3 مورد را استخدام کرده است. 5- همان سالهای برنامه پنجم است و این مسئله توجه دولت را به عنوان نیروی اصلی در اجرای برنامه های وزارت آموزش و پرورش نشان می دهد.

انتهای پیام