اخبار جامعه

تزریق ۷۵ هزار معلم جدید به آموزش و پرورش

خبر فوری/لرستان وزیر آموزش و پرورش از تزریق ۷۵ هزار معلم جدید به آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این معلمان تربیت شده دانشگاه تربیت معلم هستند.

رضامراد صحرایی، عصر امروز، یکم شهریور ماه در مراسم دیدار وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان لرستان که در محل اردوگاه آیت‌الله کمالوند برگزار شد، با تبریک آغاز هفته دولت، اظهارکرد: در دولت شرافتی بالاتر از معلمی وجود ندارد، معلمی شان، منزلت و عزت است، شغل، حرفه و پست اداری نیست.

وی با بیان اینکه مسائل معلمان را می‌توان از طریق از قوانین حل کرد اما شان معلمان و رفتار، منش، نگرش آنان در تعلیم و تربیت نمایان و حائز اهمیت است، افزود: معلم می‌تواند در میان جامعه  خودش پیامبری کند؛ اگر معلمی کرده باشد میرایی ندارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت سیزدهم برای ارتقای شان و منزلت معلمان از هیچ امکاناتی دریغ نمی‌کند اما شرایطی که در آن هستیم بسیار پیچیده است، افزود: یکی از مطالبات معلمان طرح رتبه‌بندی بود که برای اجرای آن ۸۰۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود اما دولت سیزدهم طرح را با ۴۰ هزار میلیارد تومان در کمترین زمان ممکن اجرایی کرد و خوشبختانه هم‌اکنون۲۶ درصد حقوق معلمان از همان قانون رتبه‌بندی است.

تولید 40 کتاب درسی در یک سال اخیر

صحرایی از تزریق ۷۵ هزار معلم جدید به آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این معلمان تربیت شده دانشگاه تربیت معلم هستند و قطعاً تلاش این است که تا چند سال دیگر شاهد بازگشت به همان مدارسی باشیم که ما در آنها درس خوانده‌ایم.

وی از تعیین ۵۰۰۰ مدرسه در مسیر تحول خبر داد و گفت: آموزش بیش از ۱۰۰ هزار معلم برای رقم زدن این تحول انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با بازگشایی مدارس پس از کرونا، دانش‌آموزان را از چنگال فضای مجازی دور کردیم، گفت: همچنین مهدهای کودک‌ را به نظام آموزش و پرورش آوردیم، سازمان توتک (سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک) با ۸ میلیون مخاطب ایجادشد؛ اصلاح کتاب‌های درسی انجام و در یک سال اخیر ۴۰ کتاب درسی تولید و ۱۵۳ میلیون جلد کتاب با یارانه ۹۲ درصدی چاپ شده است.

صحرایی اضافه کرد: سال گذشته ۲۴۰ هزار معلم کف حقوق را دریافت می‌کردند اما امسال با درایت دولت سیزدهم معلم با دریافت کف حقوق نداریم و دولت نیاز دارد بازتاب کاری که برای معلمان انجام داده را ببیند تا انرژی بگیرد.

وی گفت: اطمینان می‌دهم در این دولت دریافت فوق العاده ویژه و تحول در برنامه آموزشی مدارس رقم خورد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در امر تحول چنانچه دچار دو آفت عجله و عجب شویم از مسیر تحول منحرف خواهیم شد.

صحرایی با بیان اینکه کاهش جمعیت دانش‌آموزی ناشی از کاهش جمعیت در دهه ۶۰ و جنگ تحمیلی، تعطیلی دانشگاه تربیت معلم و بازنشستگی پیش از موعد معلمان اشتباهاتی بود و در سال همچنین دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۰ تاسیس شد و قرار بر این بود استخدام از طریق این دانشگاه صورت گیرد اما متاسفانه از سال ۹۰ تا ۱۴۰۰،  ۵۰۴ هزار نفر وارد سیستم تعلیم و تربیت شدند. دولت سیزدهم به دنبال اصلاح است و قطعا در مسیر اصلاح جراحی لازم و دردآور است اما آینده‌ دارد.

وی تصریح کرد: در دولت‌های قبلی سیاست دولت تقویت مدرسه غیردولتی بود در نتیجه در شیپور مدرسه غیردولتی نواختند و دمیدند و این باعث شد ۱۵ درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل کنند و در مدارس دولتی نیز نظام طبقاتی راه‌اندازی کردند و تلاش این است و قطعاً به مدارس دولتی برمی‌گردیم و امکانات دولتی و سرانه‌ها به مدارس عادی برخواهد گشت.

 قانون ۴۰ درصد قطعی امتحانات متوسطه در کنکور تاثیرگذار خواهد بود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه قانون ۴۰ درصد قطعی امتحانات متوسطه در کنکور تاثیرگذار خواهد بود، افزود: مافیای کنکور  در سال‌های ۹۴ و ۹۵ مصوبه قانون مجلس را شکست و دانش آموز به جای کتاب‌های درسی کتاب‌های کنکوری را می‌خواند، این در حالی بود که دانش آموزان از مدرسه به دانشگاه می‌روند نه از مدارس کنکوری.

صحرایی با بیان اینکه قطعاً با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد دانش‌آموزانی که از مناطق محروم در دانشگاه‌های مطرح کشور پذیرش شوند، زیاد خواهد بود چون ۴۰ درصد نمره امتحانات نهایی آن‌ها در کنکور لحاظ می‌شود، گفت: همچنین آیین نامه تقویت مدارس دولتی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه لرستان دین خود را به نظام و بدون چشمداشت ادا کرده اما به اندازه وفاداریش مورد توجه قرار نگرفته که باید به سطح توجهات بیاید و از ظرفیت‌های پنهان آن غافل نشویم و باید قطار لرستان به راه بیفتد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم بیش از آنکه به تهران توجه داشته باشد به مناطق محروم و حاشیه‌ای اهتمام ویژه دارد.

صحرایی گفت: به جای کلنگ زنی، اعتقاد به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دارم و 20 میلیارد تومانی که قرار شد برای کلنگ‌زنی پروژه امروز لحاظ شود به بهسازی اردوگاه آیت‌الله کمالوند اختصاص داده شود چراکه اردوگاه‌ها در امر تربیت نقش بسزایی دارند و  و بنده همکار فرهنگی شما هستم نه وزیر، چرا که عامل تحول معلم است نه وزیر و قطار تحول از کلاس‌ها و مدارس عبور می‌کند.

به گزارش خبر فوری در این مراسم از رتبه‌ها تک رقمی کنکور با اهدای لوح قدردانی شد.

انتهای پیام

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.