اخبار جامعه

زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور مشخص شد/ جزئیات

نتایج پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه،‌ نوبت‌دوم ‌(شبانه)، مراکز آموزشی دانشگاه پیام‌نور، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی مجازی، پردیس و شهریه‌پرداز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی، همچنین رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعلام شده است.

سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص نحوه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تاکید کرد؛ پذیرفته‌شدگان برای اطلاع از نحوه، تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام از تاریخ ۱۷ آنلاین ماه به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و چهار رشته دانشگاه آزاد اسلامی، تعداد ۴۸۲ هزار و ۵۹۹ داوطلب قبول شده‌اند که از این تعداد ۱۸۹ هزار و ۸۴۰ داوطلب در رشته‌های تحصیلی با آزمون پذیرفته شدند.

نتایج مربوط به سایر رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به‌ جز رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی هم‌زمان از طریق درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می‌شود.

متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند، توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محل‌های قبولی ثبت‌نام کنند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند.

۲۳۳۲۳۳

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.