اخبار جامعه

بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور/ کاهش دما تا ۱۲ درجه

سازمان هواشناسی با صدور توصیه هایی به کشاورزان، باغداران و … نسبت به بارش برف و باران در بسیاری از نقاط کشور و کاهش دما تا 12 درجه هشدار داد.

به گزارش خبر فوری، هشدار به سازمان هواشناسی کشور نارنجی برف، بارش شدید باران، کاهش شدید دما و رعد و برق در مناطق گرمسیری شرایط جوی روز سه شنبه (9 آذر) در غرب کردستان و جنوب غرب آذربایجان در روز چهارشنبه (1 آذر) در آذربایجان غربی، شرق. آذربایجان، اردبیل و کردستان روز پنجشنبه (2 دی) در اردبیل، گیلان، مرکز کردستان غرب، مازندران و جمعه (12 آذر) در گیلان، مازندران، اردبیل و قزوین، البرز، تهران در ارتفاعات پایدار رخ می دهد.

در این شرایط آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، لغزندگی جاده ها، کاهش دید در جاده ها و مسدود شدن برف، جاده های کوهستانی و بارش برف، تاخیر یا لغو پروازها دور از انتظار نیست، بنابراین سازمان هواشناسی آماده است. و تالارهای شهر برای عملیات برف روبی، تامین وسایل نقلیه با تجهیزات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، پرهیز از فعالیت های کوهستانی، توقف در کنار رودخانه ها و کانال ها و پرهیز از تردد، گشایش شهرت و پل ها، جابجایی عشایر عشایری، جمع آوری احشام. آماده سازی برای رودخانه ها و کانال ها و بادهای شدید.

به گزارش خبر فوری، سازمان هواشناسی کشور هشدار داد رنگ زرد سه شنبه (30 آذر) بارش برف، باران گاهی گاهی وزش باد شدید، کاهش محسوس دما در برخی مناطق و رعد و برق در مناطق گرمسیر با پیش بینی وضعیت جوی برای روز سه شنبه (9 آذر) در کهگیلویه و بویراحمد آذربایجان شرقی. ، نیمه شمالی آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، نیمه شمالی فارس، خراسان شمالی، خراسان رضوی، نیمه شمالی خراسان جنوبی، یزد و روز چهارشنبه (1 آذر) گیلان، مازندران، شمال جنوبی خراسان و خراسان جنوبی برنامه ریزی شده است.

شیوع این شرایط جوی در روز پنجشنبه (11 دی) در استان های آذربایجان شرقی، جنوب غربی آذربایجان، خاورمیانه کردستان، کرمانشاه، زنجان و قزوین و جمعه (12 آذر) در جنوب آذربایجان غربی است. آذربایجان، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، تهران و البرز پیش بینی می شود.

در این شرایط لغزندگی جاده ها، کاهش دید، بارش برف، محدودیت سرریز معابر، احتمال صاعقه و احتمال تاخیر در پروازها پیش بینی می شود.توصیه ارتفاعات، تهیه دستگاه های اجرایی برف روبی است. مناطق سردسیر و وسایل نقلیه را با تجهیزات زمستانی تامین کنید و هنگام عبور از نهرها و نهرها مراقب باشید.

به گزارش خبر فوری، سازمان هواشناسی کشور اخطاریه کشاورزی صادر کرد ردرنگ صبح روز جمعه (3 دی) ورود توده هوای سرد با افت محسوس دما بین 10 تا 12 درجه سانتیگراد و احتمال خسارت به محصولات و ادوات کشاورزی قابل پیش بینی است. این شرایط جوی روز جمعه (12 آذر) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان، روز شنبه (14 دی) در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی است. ، اردبیل. ، گیلان و کرمانشاه دور از امید نیستند.

این شرایط جوی در روز یکشنبه (5 دی ماه) در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران، گلستان، سمنان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، قم، زنجان، قزوین، البرز، تهران، اصفهان، ایلام، خوزستان (5 دی) فارس، بوشهر، یزد، سیستان و بلوچستان در هرمزگا اعلام شد.

در این شرایط آب و هوایی، سازمان هواشناسی ممکن است به محصولات و ادوات کشاورزی آسیب وارد کند. خانه های کشاورزی و باغ ها استفاده از کودهای پتاس (Soloptas) و ترکیبات بور و روی (به عنوان مثال میوه ها) و کودهای اسید آمینه به طور غیر مستقیم بر روی چربی درختان برای تقویت درختان سرد برای تعدیل جو برای ادامه افزایش رطوبت در مزارع و باغ ها. از دما آبیاری نهال های جوان و درختان آسیب پذیر (پلاستیک سیاه، گونی، پلی اتیلن و نایلون) توصیه می شود.

از دیگر توصیه ها می توان به هرس نکردن درختان، مالچ پاشی در باغات، برداشت محصولاتی مانند سیستان و بلوچستان و سرعت بخشیدن به مرکبات در انبارهایی مانند گیلان، مازندران و کرمان، آتش و دود در مزارع و پیاز و سیب زمینی استان کرمان اشاره کرد. بهره برداری از کود گچ در باغات

برای سالن ها پرورش قارچ، گلخانه ای و نگهداری تهویه هوا در نتیجه کاهش دما، تنظیم دمای اتاق ها و تامین سوخت، کنترل دما و رطوبت انبارها در نتیجه افزایش رطوبت برای جلوگیری از آسیب بیماری های قارچی توصیه می شود. .

از توصیه هایی که به صاحبان داده شده است سالن های مرغداری و دامداری تهویه می تواند با کاهش دما، تنظیم دمای اتاق ها و تامین سوخت، تهیه خوراک دام پرانرژی به دلیل کاهش دما، جلوگیری از ورود هوای سرد به اتاق ها، کنترل پرنده فوق حاد ایجاد شود. آنفولانزا در پرندگان به دلیل کاهش دما و تلقیح گاوهای سبک و سنگین در برابر تب برفکی ناشی از سردی هوا در پرندگان مشاهده شد.

برای سازمان هواشناسی کشور استخرهای ماهی به دلیل پوشش ابری و کاهش دما و شکستن یخ سطح استخر برای تهویه هوای ماهی در مناطق سردسیر و عدم تغذیه آنها در این شرایط و عدم تغذیه آنها از کوددهی چاه ماهیان گرمابی خودداری کنید و آنها را به نصف میزان تغذیه طبیعی کاهش دهید. عشایر و زنبورداران عایق کاری و محافظت از کندوها برای کاهش دما و تشکیل کلنی برای فصل زمستان و کنترل کنه ها و کنه های کندو به خصوص در مناطق سردسیر توصیه می شود.

توصیه سازمان هواشناسی به مالکان ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی زهکشی آب در مناطق سردسیر و جمع آوری لوله ها، ملزومات و تجهیزات سیستم آبیاری تحت فشار، استفاده از ضدیخ در رادیاتور ماشین آلات کشاورزی و حفاظت از ادوات کشاورزی در فرآیند کاهش دما.

در این هشدار آمده است: از صبح روز جمعه (3 دی ماه) برف در اکثر استان ها آغاز می شود که به محصولات و تجهیزات کشاورزی آسیب وارد می کند.

این شرایط آب و هوایی روز جمعه (3 دی) اردبیل، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، قزوین، شنبه (14 آذر) گلستان، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، زنجان، قزوین است. ، تهران در آذربایجان غربی، البرز، کرمانشاه، خراسان شمالی، سمنان و روز یکشنبه (6 دی) در استان خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان جنوبی به محصولات و ادوات کشاورزی خسارت وارد می شود. .

در این شرایط آب و هوایی، سازمان هواشناسی با تقویت ساختار و پوشش گلخانه‌ها در اثر برف به‌ویژه در استان‌های ساحلی، دام‌های کوهستانی را بر اثر برف تغذیه نمی‌کند، برف‌زدایی از شاخه‌های درختان برای جلوگیری از شکستن شاخه‌ها، تامین سوخت کافی. . سالن های پرورش و گلخانه ها به دلیل شرایط برفی تغذیه مناسب حیوانات و پرندگان را توصیه می کنند.

به گزارش خبر فوری اخطار هواشناسی سازمان هواشناسی پیش بینی می کند که وضعیت جوی تاثیر منفی داشته باشد و خسارات احتمالی را به همراه داشته باشد. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده مضر داده می شود. هشدار زرد به این معنی است که ممکن است یک پدیده جوی رخ دهد که ممکن است در سفر و فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند. این هشدار با هدف افزایش آگاهی عمومی صورت می گیرد تا آنها برای مقابله با پدیده های جوی که اندکی جدی تر از حد معمول هستند آماده باشند. از سوی دیگر مسئولان نیز متوجه این هشدارها هستند تا در صورت لزوم اقدام کنند.
انتهای پیام/