اخبار جامعه

دشواری های ایجاد مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار

علامه طباطبایی ، رئیس دانشگاه جهاد دانشگاه ، اظهار داشت: بحث در مورد مشاغل خانگی مشکلات آن در جامعه است و وقتی گروه هدف سرپرست خانوار زنان است ، مشکلات دوچندان می شود.

به گزارش خبر فوری ، مهری سادات موسوی ، رئیس دانشگاه جهاد دانشگاهی علامه طباطبایی ، در همایش رهبران استان تهران در مورد توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار که در انستیتوی فرهنگ ، هنر و معماری تحقیقات دانشگاه جهاد دانشگاه برگزار شد ، گفت: برخی از رهبران در تهران دچار بحران هستند. تاج مشکلی داشت و ما در تلاش هستیم تا آنها را از روند کار و برنامه کسب و کار منازل خارج کنیم.

به گفته موسوی ، بحث در مورد مشاغل خانگی مشكلات خود را در جامعه دارد و وقتی گروه هدف روسای خانه های زنان است ، مشکلات افزایش می یابد.

موسوی یادآور شد: “شاید لازم بود در این طرح شاهد بحث جدی تری در مورد توانمندسازی فرهنگی ، اجتماعی و روانشناختی باشیم. این امر ، در ذهن خدا در فازهای آینده این مسئله را با جدیت تر بررسی می کند.”

در ادامه این جلسه ، اسدی از ستادهای جهاد دانش پژوهی و مدیر اجرایی پروژه توانمندسازی اقتصادی ، توضیحاتی در مورد حوزه سکوهای فروش خانه مجازی ارائه داد.

امیر شقاقی ریحانه ، مدیر موسسه گستر شهریار ، اظهار داشت: ما از سال 1991 فعالیت را شروع کردیم و در چهار استان کشور شعبه داریم. مهمترین بخشی که در آن کار کردیم ، سرپرست خانوار بود. 1300 نفر تحت پوشش هستند. در استان هرمزگان 110 معلول وجود دارد ، 157 خانواده در شهر باج ، کهگیلویه و بویراحمد ، 35 خانواده در استان قزوین و 175 خانواده در شهر شهریار وجود دارند.

وی در مورد فعالیت های این موسسه گفت: هزینه سالانه این خانواده ها بیش از 1.5 میلیارد است. هر سه ماه یک سبد کالا و 14 کالای مختلف را پیشنهاد می کنیم. ما 100٪ خدمات پزشکی رایگان داریم و بین 35 تا 70 جهیزیه در سال ارائه می دهیم. سال گذشته بیش از 5،000 بسته کاغذ در خیرین در 29 مدرسه در شهرستان شهریار توزیع کردیم.

انتهای پیام