اخبار سلامتکسب و کار خبر فوری

از کجا بدونم کرم پودر خراب شده

پاندمی، سبک زندگی خیلی‌ها را تغییر داد و کاهش استفاده از لوازم آرایشی به دلیل برگزار نشدن مراسم، ایجاد دورکاری و موارد دیگر یکی از اتفاقاتی بود که برای بسیاری از خانم‌ها افتاد. به همین دلیل هم بسیاری از این لوازم گوشه کیف یا کشوها باقی ماندند و این سوال را به وجود آوردند که آیا هنوز قابل استفاده هستند یا نه. اگر شما هم دوست دارید به هر دلیلی از روش‌های تشخیص فاسد شدن لوازم آرایشی و قیمت کرم لاکچری کوین شب و روز  با‌خبر شوید و ببینید ریمل‌تان هنوز قابل استفاده است یا فاسد شدن کرم پودر قبلی‌تان را تشخیص دهید، این مقاله به کارتان خواهد آمد.

تغییر رنگ لوازم آرایشی

یکی از نشانه‌های مهمی که در مورد فاسد شدن لوازم آرایشی نباید به هیچ وجه آن را نادیده بگیرید، تغییر رنگ است؛ طوری که به حالت قبلی‌شان برنگردند. این مورد را می‌توان به ویژه موقع فاسد شدن کرم پودر مشاهده کرد. به همین دلیل است که بسیاری از برندهای معتبر کرم پودرهای خود را داخل شیشه‌های شفاف قرار می‌دهند؛ این کار علاوه بر اینکه میزان باقی مانده از محصول را به راحتی نشان می‌دهد، منجر به چک کردن کیفیت آن نیز خواهد شد. دقت داشته باشید که اگر رنگ لوازم آرایش شما عوض شده باشد، حتی احتمال رشد باکتری در آن وجود دارد که برای سلامت شما بسیار مضر خواهد بود.

تغییر بافت؛ نشانه فاسد شدن لوازم آرایشی

از دیگر روش‌هایی که برای می‌توانید روی آن حساب کنید، تغییر بافت آن ماده آرایشی است. برای مثال ممکن است متوجه شوید محصولی که بافت کرمی داشته، حالا وضعیتی خشک و تکه‌تکه پیدا کرده؛ موردی که موقع فاسد شدن کرم پودر کوین زیاد دیده می‌شود. ممکن است متوجه خشکی زیاد در بافت رژ لب شوید یا حتی وقتی سایه می‌زنید، نتیجه‌ای که باید را به دست نیاورده و کمترین رنگ ممکن یا کمترین میزان پوشش‌دهی را از آن دریافت کنید. همه این موارد نشان دهنده این است که لوازم آرایشی شما منقضی و فاسد شده است و حالا وقت آن است که جایشان را به گزینه‌های جدید و تازه‌نفس دهند.

عوض شدن بوی لوازم آرایش

انسان از دیرباز از طریق بررسی بوی مواد مختلف توانسته اطلاعات زیادی راجع به آن‌ها به دست آورد و این ویژگی هنوز هم برای او کاربرد زیادی دارد. یکی از کاربردهای آن هم درباره تشخیص فاسد شدن لوازم آرایشی است. در این مورد تنها کاری که باید انجام دهید، بو کردن محصول است. اگر بوی لوازم آرایشی شما شبیه بوی گازولین شده بود، شک نکنید که آن وسیله فاسد شده است. همچنین اگر وسیله بوی کهنگی می‌داد یا به هر نحوی نوعی تندی داشت که با بوی اولیه آن متفاوت بود، باز هم فاسد شدن تنها احتمالی است که باید در نظر بگیرید. برای تشخیص فاسد شدن کرم پودر، ریمل و می‌توانید روی این مورد حساب ویژه‌ای باز کنید.

ایجاد بافت گلوله مانند

لوازم آرایشی یک وظیفه مهم دارند و آن دادن بافت یکدست، تمیز و ملایم موقع آرایش است؛ حالا فرقی ندارد که این مورد مربوط به آرایش چشم و ریمل باشد، یا آرایش پوست و زیرسازی با کرم پودر. به همین دلیل است که هر گونه نشانه‌ای از به اصطلاح گلوله‌ای شدن این وسایل در حین استفاده، خبر از فاسد شدن لوازم آرایشی شما خواهد داد. چه آن‌ها را روی پوست زده باشید و چه در همان شیشه متوجه این مسئله شدید، باید بلافاصله آن محصول را دور بیندازید، چون نه تنها فاسد شده است؛ بلکه توسط باکتری‌ها آلوده هم خواهد بود. بنابراین به هیچ وجه ریسک استفاده مجدد از آن را نکنید.

ایجاد بافت گچ مانند روی لوازم آرایش

تا به اینجا بیشتر به روش‌های تشخیص فاسد شدن لوازم آرایشی مایع از جمله فاسد شدن کرم پودر، ریمل و موارد مشابه اشاره کرده‌ایم، اما نوبتی هم که باشد نوبت لوازم آرایشی با بافت پودری است. اگر در مورد انواع رژ گونه، پودر برنزر یا هایلایتر و پنکیک که بافت پودری دارند، متوجه وجود یک غشای نازک خاکستری رنگ شدید یا اینکه متوجه شدید بافت آن‌ها مانند گچ شده است، لوازم آرایشی شما فاسد شده‌اند و وقت آن است که آن‌ها را هر چه سریع‌تر دور بیندازید.

به وجود آمدن نقطه سفید

اگر مدت زیادی است که سراغ خط چشم، رژ لب یا مداد لب خود نرفته‌اید و حالا به آن‌ها نیاز پیدا کرده‌اید، خوب است نوک‌شان را بررسی کنید. اگر متوجه شدید رنگ این لوازم سفید شده است، وقت آن رسیده است که از آن‌ها خداحافظی کنید. این نشانه، بر گذشتن تاریخ انقضای این محصولات و فاسد شدن آن‌ها مهر تایید می‌زند و مسلما دوست ندارید که با استفاده نامناسب سلامت خودتان را در خطر بیندازید.

عوارض استفاده از لوازم آرایشی فاسد

هر زمان که متوجه علایم بالا بر روی هر کدام از لوازم آرایشی خود شدید، باید آن‌ها را دور بیندازید. همچنین به شدت از ترکیب کردن لوازم آرایش با آب برای از بین بردن خشکی آن‌ها خودداری کنید و هیچ وقت هم از بزاق دهان برای مرطوب کردن‌شان استفاده نکنید؛ چون این لوازم را به طور مستقیم در معرض باکتری‌ها قرار خواهید داد. فاسد شدن لوازم آرایشی یا حتی استفاده از لوازم تاریخ گذشته مشکلات زیر را به دنبال خواهد داشت:

  • آکنه
  • خارش
  • التهاب
  • عفونت چشم
  • گل مژه

برای اینکه هرگز دچار موارد بالا نشوید، بهداشت را در مورد لوازم آرایشی خود به طور کامل رعایت کنید و هیچ وقت سراغ مواد تاریخ گذشته نروید.

هر کدام از لوازم آرایش معمولا چقدر عمر می‌کنند؟

  • رژ لب: 18 تا 24 ماه
  • رژ لب مایع: 12 تا 18 ماه
  • کرم پودر و کانسیلر: 12 تا 18 ماه
  • ریمل:3 تا 6 ماه
  • خط چشم مایع: 3 تا 6 ماه
  • محصولات کرمی: 12 تا 18 ماه
  • محصولات پودری: 12 تا 18 ماه

همان‌طور که مشاهده کردید، فاسد شدن لوازم آرایشی چشم زودتر اتفاق می‌افتد و طول عمر لوازم آرایشی مرتبط با چشم کمتر است. همچنین از آنجایی که برق لب یا لیپ گلاس بافتی چسبنده دارد، بهتر است مدت زمان کمتری از آن استفاده کنید؛ بعضی افراد شش ماه را به عنوان زمان مناسب پیشنهاد می‌دهند.

  • نگهداری از لوازم آرایش در مکان‌های خنک و تاریک و همچنین استفاده از براش و اسفنج تمیز می‌تواند منجر به سالم ماندن و داشتن طول عمر بیشتری در لوازم آرایش شود. به ویژه فاسد شدن کرم پودر و ریمل در محیط‌های گرم و در معرض نور خورشید به راحتی اتفاق می‌افتد.

دقت داشته باشید که به جای اینکه اسفنج یا براش را به لوازم آرایشی مایع بزنید، بهتر است آن‌ها روی روش تشخیص لوازم آرایش فاسد را می‌دانید؟ آیا می‌دانید استفاده از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته چه عوارضی برای پوست شما خواهد داشت؟ در این مقاله از مو تن رو می‌خواهیم با شما در مورد روش تشخیص فاسد بودن انواع لوازم آرایشی صحبت کنیم و به شما بگوییم در صورت استفاده از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته چه مشکلاتی ممکن است برای شما و سلامت پوستتان پیش بیاید. پس اگر این مسئله برایتان مهم است تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

نشانه های فاسد شدن لوازم آرایشی چیست؟

استفاده از لوازم آرایشی که فاسد شده‌اند و تاریخ مصرف آن‌ها گذشته، عوارض زیادی برای سلامت پوست دارد. اما شاید بپرسید اصلا چگونه متوجه شویم لوازم آرایشی ما فاسد شده‌اند؟ در اینجا ما می‌خواهیم نشانه‌های فاسد شدن لوازم آرایشی را به شما بگوییم. علائم لوازم آرایشی فاسد عبارتند از: تغییر رنگ لوازم آرایشی یکی از نشانه‌های فاسد شدن لوازم آرایشی تغییر رنگ آن هاست. مثلا اگر دیدید کرم پودرتان تغییر رنگ داده و رنگ آن شبیه روزهای اولش نیست، بدانید فاسد شده و نباید از آن استفاده کرد. بیشتر کرم پودرها، کرم های درمانی، ضد آفتاب ها و … بعد از اتمام تاریخ مصرف، تغییر رنگ داده و استفاده از آن‌ها مجاز نیست.

تغییر بافت لوازم آرایشی یکی دیگر از راه‌های تشخیص لوازم آرایش فاسد، مشاهده تغییراتی در بافت محصول است. برای تشخیص تغییر در بافت کافیست محتویات لوازم آرایش مورد نظرتان را لمس کنید. مثلا کمی از رژلب و یا کرم پودرتان را روی انگشت خود بریزید و با دو انگشت بافت آن را با دقت لمس کنید. اگر احساس کردید که بافت آن لیز یا سر شده، بدانید که قطعا فاسد شده و به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید. تغییر بوی محصولات لاکچری کوین فرانسه یکی دیگر از نشانه‌های فاسد شدن لوازم آرایشی، تغییر بوی آن هاست. تغییر بو یک نشانه بارز فاسد شدن لوازم آرایشی می‌باشد. برای تشخیص فاسد بودن وسیله مورد نظرتان کافیست آن را بو کنید و بدانید محصولات آرایشی فاسد شده دارای بوی تند و نامطبوعی هستند.

عوارض استفاده از لوازم آرایش فاسد

شاید بپرسید آیا استفاده از لوازم آرایش فاسد شده و تاریخ مصرف گذشته عوارضی برای پوست ما دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله، تاریخ انقضای محصولات آرایشی خیلی مهم است و استفاده از مواد آرایشی فاسد و تاریخ گذشته سبب بروز مشکلات زیادی برای سلامت پوست شما خواهد شد. از مشکلاتی که در اثر استفاده از لوازم آرایش فاسد ممکن برای شما ایجاد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تیرگی و کدری پوست پوست شفاف و زیبا یکی از مسائلی است که روی زیبایی صورت نقش مهمی دارد. ترکیبات و مواد استفاده شده در لوازم آرایشی تاثیر بسیار زیادی بر سلامت و زیبایی پوست شما دارند. پس در انتخاب و استفاده از مواد آرایشی دقت کنید چون اگر کیفیت لوازم آرایشی مورد استفاده شما پایین باشد، می‌تواند باعث کدر شدن پوست صورت شما شود. پس اگر نمی‌خواهید پوستتان تیره و کدر شود، استفاده از محصولات آرایشی فاسد را کنار بگذارید.

التهابات پوستی لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته و فاسد دچار تغییر در ساختار خود می‌شوند و به خاطر تفکیک مولکول‌های خود باعث بروز التهاباتی روی پوست شما خواهند شد. استفاده از مواد آرایشی فاسد، موجب التهاب (دراماتیت تماسی) شده و قرمزی، برآمدگی، خارش، تاول و ورم کردگی از جمله مشکلاتی است که روی پوست شما خودنمایی خواهد کرد. جوش و آکنه و انواع عفونت های پوستی یکی دیگر از مشکلاتی که بر اثر استفاده از لوازم آرایشی فاسد ممکن است روی پوست شما ایجاد شود، بروز انواع جوش های زیرپوستی، جوش سرسیاه، چرکی و … است. پس برای نجات پوستتان از شر جوش، حتما به تاریخ مصرف محصولات آرایشی دقت کنید.