اخبار جامعه

تضییع حق سلامت باعث می شود عدالت اجتماعی به خطر بیافتد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، محمد شریعتمداری در جلسه مجازی وزرای کار غیرمتعهد افزود: جلسه کنونی اولین جلسه وزرای کار غیرمتعهد پس از بحران است. ووید 19 در جهان بازی می شود و از این لحاظ دارای اهمیت تاریخی است.

وی گفت: “در یک دوره عدم مشروعیت ، نگرانی در مورد یک جانبه گرایی و خطرات عدم تعادل جهانی و توسعه ناپایدار با چنین شواهد قابل توجهی آشکار نشده است.

شریعتمداری ابراز امیدواری کرد که این نشست بتواند زمینه ساز تغییر سیستم همکاری بین کشورهای عضو این جنبش برای پاسخگویی به چالش های آینده باشد.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: “دو سال پیش به مناسبت صد سالگی سازمان جهانی کار در چنین گردهمایی هی تو و با پذیرش یک بیانیه سطح مربوط به آینده کار ، با تمرکز بر سازمان ، ما خود را متعهد به دیدگاه انسانی در مورد تغییر شغل آینده می کنیم. آکسیالکی در مسیر عدالت اجتماعی مدیریت کنید ، اما با گسترش بحران ووید 19 در جهان ، آسیب پذیری دنیای کار در برابر عدالت اجتماعی برای ما آشکار شده است.

وی افزود: “ما دیده ایم که تفاوت ساختاری چگونه بر همه چیز تأثیر می گذارد جیری ووید 19 افزایش بیکاری ، کاهش درآمد کارگران و نداشتن مشاغل غیررسمی و سودآور ، به ویژه در کشورهای در حال توسعه. این تفاوت در حال حاضر از طریق توزیع نامتوازن و دسترسی به واکسن ها وجود دارد ووید 19 در حال شکل گیری و تولید مثل است.

شریعتماری گفت: این چالش های ساختاری نیاز به اقدام یک جانبه دارد. شرقی وی افزود: برخی از دولت ها حتی در این شرایط وخیم به اعمال محدودیت و تحریم در برخی کشورها ادامه داده اند و همه این شواهد حاکی از چندجانبه گرایی و همکاری و تعامل است. بین المللی نه تنها ساختار و توسعه نامتوازن جهان ، بلکه قدرتهای بزرگ اما غیرمسئول نیز در معرض خطر هستند.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: “اگر می دیدیم که اقدامات اجباری یک جانبه در گذشته حق توسعه و اشتغال را به عنوان حقوق بشر غیرقابل انکار به خطر می اندازد ، امروز این خطر با پیامدهای جدی تری برای حق سلامتی ایجاد شده است. “

وی گفت: “حق سلامتی یک حق مسلم انسان است و در ماده 25 اعلامیه جهانی حقوق بشر گنجانده شده است.

شریعتمداری گفت: نقض حق بهداشت به هر دلیلی می تواند عدالت اجتماعی و کار شایسته را برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار به خطر بیندازد. راه حل ارتقا solid همبستگی جهانی و تقویت چند جانبه گرایی است اعتماد به نفس از نظر انسانی آکسیالکی آینده کار برای طراحی و اجرای استراتژی های تحریک جوامع در نتیجه بحران ووید 19 دا

شریعتمداری افزود: “در حال حاضر ، تهدید اصلی افزایش نابرابری جهانی به دلیل عدم دسترسی برابر به واکسن ها و توانبخشی کشورهای جهان از اثرات اقتصادی بحران ووید 19 دا

وی گفت: “جنبش عدم تعهد” می تواند با ارائه همکاری موثرتر و انتقال تجارب در زمینه بازسازی کشورهای در حال توسعه ، گام های موثری در جهت کاهش این چالش بردارد.

شریعتمداری گفت: تفاوت در ساختار و ویژگی های بازار کار در کشورهای در حال توسعه ، بر اساس سازوکار همکاری منطقه ای ، مستلزم طراحی و اجرای مدل های بازسازی با توجه به شرایط خاص کشورها است. وی تأکید کرد: مطمئناً اگر روندهای بازسازی فعلی به همین منوال ادامه پیدا کند ، در آینده اختلافات بیشتری خواهیم داشت.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: آنچه این روزها برای مردم مظلوم فلسطین اتفاق افتاده بر هیچ کس پوشیده نیست ، دیدن رنج ها و سختی هایی که بر این افراد تحمیل شده است به هر انسان آزاده و شریفی آسیب می رساند.

وی گفت: “وقتی امنیت ، جان ، دارایی و دارایی مردم فلسطین آشکارا نقض شود ، مشخص خواهد شد که چه بر سر فعالیت های اقتصادی ، بازار کار و معیشت آنها آمده است.” در واقع ، آنچه در فلسطین اتفاق می افتد چیزی غیر از آپارتاید مذهبی نیست ، بنابراین باید فوراً این جنایات متوقف شود و حقوق مردم فلسطین و دیگر سرزمین های اشغالی از جمله جولان سوریه حفظ شود. با احترام اعتراف کن

شریعتمداری افزود: در آخر می خواهم بر اهمیت جنبش عدم تعهد در بسیج منابع لازم و تأمین اقدام مشترک و م forثر برای بازسازی انسان ها تأکید کنم. محوری دنیای کار تحت تأثیر اپیدمی قرار دارد ووید 19 در کشورهای در حال توسعه تأکید کرده و خواستار آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری مشترک در جهت پیشرفت مبتنی بر انسان هستند.