اقتصادی

افول سپرده بانک‌های آمریکایی – خبر فوری

سپرده‌های بانکی ایالات‌متحده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، ۲.۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبر فوری به نقل از اکونومیک، شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) فاش کرد که مجموع سپرده‌ها در بانک‌های تجاری ایالات‌متحده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به ۱۸.۷ تریلیون دلار رسید که رکورد ۲.۵ درصدی رکود سه ماهه را ثبت کرد.

شرکت بیمه سپرده فدرال خاطرنشان کرد که جمع‌آوری چنین داده‌هایی از سال ۱۹۸۴ آغاز شد. کاهش کلی ناشی از سپرده‌های بیمه‌نشده بود که ۸.۲ درصد نسبت به سه ماهه کاهش یافت با این حال، سپرده‌های بیمه شده بر اساس همین مقایسه ۲.۵ درصد افزایش یافت.

در همین حال، شرکت بیمه سپرده فدرال چهار بانک را به فهرست بانک مشکل‌دار خود اضافه کرد. مجموع دارایی‌های ۴۳ بانک مشکل‌دار به ۵۸ میلیارد دلار رسید که ۱۰.۵ میلیارد دلار افزایش یافت حتی زمانی که دو بانک از این قبیل در سه ماهه اول شکست خورده بودند.

زیان محقق نشده اوراق بهادار برای تمام بانک‌های تجاری ایالات‌متحده پس از کاهش ۱۶.۵ درصدی نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، به ۵۱۵.۵ میلیارد دلار رسید.

علاوه بر این، شرکت سپرده بیمه فدرال گزارش کرد که درآمد خالص بخش بانکی ۱۶.۹ درصد فصل به فصل و ۳۳.۶ درصد در سال افزایش یافته است و در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به ۷۹.۸ میلیارد دلار رسید.  

این شرکت توضیح داد: پس از حذف سودهای حسابداری ناشی از خریدهای شکست‌خورده بانکی، درآمد خالص تقریبا نسبت به سه ماهه قبل ثابت بود.

انتهای پیام