اخبار ورزشی

ایران تیم سی‌ام جام جهانی بسکتبال!

در رنکینگ قدرت فیبا برای جام جهانی ۲۰۲۳، تیم ملی بسکتبال ایران در رده ۳۰ از بین ۳۲ تیم قرار گرفت.

به گزارش خبر فوری، فدراسون جهانی بسکتبال (FIBA) با انتشار گزارشی، جدیدترین رده‌بندی خود از قدرت‌های جام‌جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ را معرفی کرد که تیم ملی ایران در بین ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها، رده ‌۳۰ را در اختیار دارد.

در رنکینگ قدرت فیبا برای مسابقات مختلف، تیم‌ها بر اساس شانس خود برای کسب عنوان قهرمانی رده‌بندی می‌شوند که در آخرین رنکینگ جام جهانی ۲۰۲۳، آمریکا شانس اول قهرمانی است، فرانسه شانس دوم و استرالیا هم شانس سوم قهرمانی به شمار می‌روند. 

اسلوونی، آلمان و اسپانیا نیز شانس‌های چهارم تا ششم هستند، کانادا، ایتالیا و صربستان نیز در رده‌های هفتم تا نهم قرار گرفته‌اند و جمهوری دومینیکن، فنلاند و لیتوانی هم شانس‌های دهم تا دوازده کسب عنوان قهرمانی هستند.

ایران تیم سی‌ام جام جهانی بسکتبال!

برزیل، یونان، مکزیک، لتونی، نیوزیلند، پورتوریکو، چین و فیلیپین نیز در رده‌های سیزدهم تا بیستم قرار گرفته‌اند. در رده‌های ۲۱ تا ۳۲ هم به ترتیب مونته‌نگرو، ژاپن، گرجستان، ونزوئلا، سودان جنوبی، مصر، اردن، آنگولا، لبنان، ایران، کیپ ورد و ساحل عاج حضور دارند.

تیم ملی ایران پیش ازاین در رده ۳۱ این رده‌بندی قرار داشت که اکنون در فاصله ۱۳ روز مانده تا آغاز جام جهانی، یک پله صعود داشته است. شاگردان هاکان دمیر در جام‌جهانی با تیم‌های اسپانیا، برزیل و ساحل‌عاج هم‌گروه هستند.

انتهای پیام

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.