اقتصادی

سلیمی: مجلس نباید مدام به بودجه شاخ و برگ دهد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل عدم تحقق صد در صدی لوایح بودجه سنواتی نگاه غیرواقعی و لحاظ کردن آمال و آرزوها در لوایح بودجه است که نتیجه آن تحقق ۴۰ـ۳۰ درصدی لوایح و عدم پاسخگویی به مطالبات جامعه است.

اصغر سلیمی در گفت وگو با خبر فوری، با تاکید بر ضرورت همخوانی بین منابع و مصارف لایحه بودجه ۱۴۰۳، بیان کرد: متاسفانه در سال های گذشته شاهد بودیم بودجه ای که با همکاری دولت و مجلس به تصویب می رسید با منابعی که به پروژه ها و دستگاه ها تخصیص داده می‌شد، با یکدیگر تطابقی نداشت. مجلس از یک طرف بودجه ای تصویب می کند که در آن آرزوها و آمال ها دیده می شود و از یک طرف توقعاتی وجود دارد که باید محقق شود.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به منابع موجود در کشور بعضا بودجه ای که به تصویب می رسد به طور کامل اجرایی نمی شود چراکه بین منابع و مصارف آن همخوانی وجود ندارد. در بهترین شرایط کمتر از ۳۰ الی ۴۰ درصد لوایح بودجه عملیاتی می شود. انتظار می رود هم دولت بودجه را سبک‌تر و با نگاه کارشناسی دقیق تری تنظیم و به مجلس ارسال کند و هم مجلس شاخ و برگ بودجه را اضافه نکند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس باید تلاش خود را به کار بگیرد تا بودجه واقعی تری برای سال ۱۴۰۳ به تصویب برسد. ما انتظار نداریم به یکباره بودجه ای تصویب شود که صد در صد محقق شود اما انتظار می رود با نگاه واقع گرایانه برای سال ۱۴۰۳ بودجه ای تصویب شود که حداقل ۷۰ درصد محقق شود.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.