اخبار ورزشی

انتقاد سرمربی تیم ملی والیبال نشسته از پایین بودن حقوق صندوق حمایت از ورزشکاران

وزیر ورزش و جوانان عصر شنبه از اردوی تیم ملی والیبال نشسته بانوان و آقایان اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان در محل فدراسیون جانبازان و معلولین بازدید کرد.

بازدید وزیر ورزش از اردوی اعزامی تیم ملی والیبال به مسابقات قهرمانی جهان

به گزارش خبر فوری، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ضمن بازدید از اردوی تیم ملی از اردوی تیم ملی فدراسیون جانبازان و معلولین بازدید کرد و در جریان تمرینات آنها قرار گرفت.

در این بازدید غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی و ورزش، حسن تقی زاده رئیس امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان و محمد شروین اسبقیان رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان نیز حضور داشتند.

در این مراسم هادی رضایی مربی تیم ملی والیبال گفت: این یازدهمین حضور تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان است که 8 بار قهرمان و 3 بار نایب قهرمان شدیم. اعزام بانوان بعد از 4 سال به مسابقات جهانی و در حال حاضر رتبه پنجم بازی های پارالمپیک را دارند و نایب قهرمان آسیا هستند البته تلاش بر این است که از مسابقات جهانی و بانوان با دست پر به بوسنی برگردند. این تیم همچنین رتبه خود را از نهم به پنجم جهان ارتقا خواهد داد.

وی افزود: بر اساس کارهایی که بازیکنان در تمرینات انجام داده اند، حق قهرمانی در این دوره از مسابقات را داریم، این بازیکنان 150 روز در اردوهای مختلف حضور داشتند و از خانواده دور بودند و من دست تک تک آنها را می بوسم.

مربی تیم ملی والیبال نشسته با انتقاد از صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان به دلیل حقوق ناچیز والیبالیست های نشسته آقایان، تصریح کرد: به عنوان سرمربی تیم والیبال نشسته آقایان پس از شرکت در 9 بازی پارالمپیک حداقل حقوق از اینجانب دریافت کردم. صندوق یک میلیون و 140 هزار تومان است، همچنین فقط ورزشکاران ما که پارالمپیک هستند از صندوق دریافت می کنند و ورزشکاران معلولی که در بازی های آسیایی مدال برنز کسب کرده اند نیز از صندوق دریافت می کنند. این کار نکرد.

رضایی تصریح کرد: البته در تیم والیبال نشسته فقط آقایان از صندوق حقوق می گیرند و بانوان والیبال نشسته با وجود عضویت در صندوق حقوقی دریافت نمی کنند.

وی تصریح کرد: مسابقات در بوسنی است که حریف ثابتی محسوب می شود و سهمیه پارالمپیک نیز توزیع می شود. خوب است که یک تیم دو سال قبل از پارالمپیک سهمیه بگیرد.

رضایی تصریح کرد: آقایان از 9 استان و بانوان از هشت استان دور هم جمع شده اند. امیدوارم با دست پر برگردیم. مطمئنم رده بندی بانوان دوباره تک رقمی خواهد شد. مردان حق دارند قهرمان شوند، اما ما نمی توانیم آنها را فرماندهی کنیم. با وجود این افتخار، ملی پوشان گلایه ای ندارند و البته مشکلات زیادی هم دارند. تنها فکرشان این است که پرچم ایران را به اهتزاز درآورند و مردم را خوشحال کنند.

همچنین وزیر ورزش و جوانان که در جمع والیبالیست های کشور نشسته بود، افزود: خوشحالم که نفر اول از من دعوت کرد و به اینجا آمدیم. با پیگیری های متعدد و همکاری های متعدد ویزا صادر شد و آرزوی سفر خوبی برای شما داریم و امیدواریم با موفقیت و با کیفیت به ایران بازگردید. خدمت به فدراسیون و کمیته پارالمپیک را وظیفه خود می دانیم. مسائل رضایی به درستی بیان شد، رئیسی همیشه بر حل مسائل کار، بیمه و سبک زندگی اصرار دارد.

وزیر ورزش با تاکید بر این نکته گفت: ورزش در نزد مقام معظم رهبری جایگاه بالایی دارد، رفع چنین نکاتی بر عهده ماست، پولی که صندوق قهرمان پرداخت می کند یارانه است نه حقوق. ماهیت صندوق حمایت از قهرمانان بازنشسته است تا هیچکس عقب نماند. البته شرایط کمی تغییر کرد و آیین نامه ای برای پرداخت ها نوشته شد. ورزشکاران نیز به سه گروه تقسیم شدند و با وجود اینکه سطح پرداختی پایین بود و به فکر افزایش درآمد صندوق هستیم، تغییرات ادامه یافت.

سجادی افزود: من خودم تعجب کردم که این صحبت ها با مدال پاراآسیایی پرداخت نمی شود. این موضوع باید به سرعت و در سال جاری بررسی شود.

وی تصریح کرد: نتیجه هرچه باشد حضور آبرومندانه گواه فرهنگ غنی کشورمان است، خیلی ها دوست ندارند موفق باشند و دندان نشان دهند. ورزش پیام آور خوبی هاست و برای شما بهترین ها را آرزو می کنم.

یکی از بانوان تیم گزینش در پایان گفت که به دلیل نداشتن سهمیه پاراآسیایی نمی تواند در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی شرکت کند.

انتهای پیام