اخبار عمومی

در نقد یک پوستر؛ تحریف سخنان رهبری

این تصویر در حقیقت تحریف کلمات مدیریت است:

در بررسی پوستر  تحریف کلمات رهبری

رفع موانع تولید به معنای کلیه موانع ذهنی ، ساختاری ، فرآیندی و عینی از جمله مجازات است. این از یک سو ، مانع اصلی در واردات مواد اولیه ، فناوری پیشرفته ، دانش لازم برای سرمایه گذاری و مدیریت تولید و از سوی دیگر ، مانع عمده ای در برابر صادرات و بازگشت درآمد محصولات کار به ساکنان است. و دنیا بنابراین ، میله ها ، زنجیرها و دیوارها برای حفظ تولید در دست تحریم های ظالمانه کشوری است که استراتژی “بدون صادرات” ، “یک کشور ممنوع” را برای بازگرداندن پول از نفت و غیر نفتی تحمیل می کند تولید
البته ، تولید نیاز به جهش دارد ، اما اگر تعداد فعلی تولیدات اجازه صادرات و معاملات مالی را بدهد ، وضعیت ایران بسیار بهتر خواهد شد. البته مشکل ما کیفیت بالاتر و تولید متنوع تر است ، اما تولید فعلی منبع ثروت و ارزش نمی شود. مبادلات را جستجو کنید.

ما چیزی به نام “تولید برای تولید” نداریم ؛ البته این اتفاق در اتحاد جماهیر شوروی سابق افتاد. کالاها تولید می شدند ، اما ارزش مبادله ای و ارزش صادراتی نداشتند. تولید “برای بازار” و “برای بازار” نبود ، زیرا کمونیست های شوروی از بازار حمایت نمی کردند. این یک سیستم و به خودی خود جهانی برای آن بود که می توانست بدون نگرانی در مورد “تولید برای بازار جهانی” “بماند” و زنده بماند ، بنابراین محصولات بی کیفیت برای مصرف داخلی تولید می شوند.

اما در ایران امروز ، تولید برای تولید معنی ندارد ، تولید در بازار معنا دارد و بازار یک مفهوم ملی ، فراملی ، منطقه ای و جهانی است.
لازم است تصویری از سد مسئول این موانع ترسیم شود ، رفع سد تولید حذف دیوار دو لایه کشیده شده در اطراف ایران توسط تحریم ها و خودتحریم ها “سد نمادین” نیست و به آن نیاز است.
رفع موانعی مانند رفع موانع معاملات بانکی و تلاش برای رفع تحریم ها به معنای رقابت پذیری اقتصاد ملی ایران با حذف موانع استفاده از سیستم مالی جهانی ، زنجیره ارزش و تدارکات است ، افزایش شفافیت به معنای افزایش سرمایه اجتماعی از طریق مشارکت است.
در برابر این تصویر ساده از تولید ، این یک رقابت نیست ، زیرا خود کارگردانی است و دیگران مجبور می شوند موانع را از سر راه خود بردارند و در پایان ، چون هیچ مخالفی ندارند ، میدان بی چون و چرای را می برند.

* منتشر شده در کانال شخصی نویسنده