اخبار عمومی

طوفان الاقصی، پاسخ به جنایات اشغالگران  

«این بلا را عملکرد خود صهیونیست‌ها بر سرشان آورد. وقتی ظلم و جنایت از حد گذشت، وقتی درنده‌خویی به نهایت رسید، باید منتظر طوفان بود. شما با ملّت فلسطین چه کردید؟ اقدام شجاعانه و در عین ‌حال فداکارانه‌ی فلسطینی‌ها پاسخ به جنایت دشمن غاصب بود که سالها ادامه داشت و در ماه‌های اخیر شدّت آن افزایش پیدا کرده بود؛ مقصّر هم دولت کنونی حاکم بر رژیم غاصب صهیونیستی است.»
با توجه به اینکه دست اندرکاران و رسانه های رژیم غاصب به دنبال مظلوم نمایی و متهم کردن مجاهدین فلسطین به آغاز جنگ هستند، در ارتباط با روند افزایش جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در ماه های اخیر که موجب واکنش گروه های مقاومت شد، مراتب زیر قابل توجه است.
۱. پس از حضور مجدد بنیامین نتانیاهو در جایگاه نخست وزیری اسرائیل، با توجه به سابقه جنایات او علیه مردم فلسطین، پیش بینی می شد که دیدگاه‌های افراطی بخصوص در مورد تداوم ساخت شهرک های صهیونیستی و همچنین هتک حرمت به قدس شریف،موجب تشدید خشم و نارضایتی مسلمانان فلسطین و واکنش گروه های مقاومت شود.نتانیاهو در دوره قبلی نخست وزیری و در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ،عامل اصلی تصمیمات افراطی کاخ سفید از جمله انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس و طرح معامله بزرگ قرن بود. البته شکست این طرح و عدم استقبال کشورهای جهان از انتقال سفارت خود به بیت المقدس،از ناکامی های نتانیاهو حکایت داشت.اقدامات موهن و تحریک آمیز نتانیاهو در دوره جدید نخست وزیری نیز با ورود بن گویر،وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر به مسجدالاقصی و هتک حرمت آن با خشم گسترده مردم فلسطین و مسلمانان جهان مواجه شد. یکی از دلایل اصلی اقدامات افراطی نتانیاهو در اعمال فشار بر مردم فلسطین،انحراف افکار عمومی از مشکلات داخلیِ اسرائیل بویژه در حوزه اقتصادی و پرونده فساد مالی او بود. اقدام افراطی نتانیاهو باعث شد که مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت آرا، نظر مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه را درباره ماهیت اشغالگری اسرائیل در سرزمین فلسطین،مطالبه کند.دراین رای گیری، کشورهای مسلمان و حتی عربهایی که وارد روند عادی سازی با تل آویو شده بودند، به نفع فلسطین رأی دادند.
۲.جنایت بعدی اسرائیل در ماه های اخیر در تاریخ ۱۳ تیر ۱۴۰۲، حمله سبوعانه به اردوگاه پناهندگان جنین بود که به عنوان مصداق بارز «جنایت جنگی جدید» شناخته شد. اردوگاه آوارگان فلسطینی در شهر جنین در شمال کرانه باختری واقع شده و از سال ۱۹۵۳ برای اسکان فلسطینیانی که در جریان و پس از جنگ ۱۹۴۸ فلسطین از خانه‌های خود فرار کرده یا رانده شدند، تأسیس شده بود. این اردوگاه دارای تراکم جمعیت بالایی است و پناهندگان در آنجا به دلیل محدودیت های اعمال شده از سوی اسرائیل، با شرایط سخت، زندگی می کنند. این حملات بیش از ۱۸ ساعت بصورت هوایی و زمینی و با حضور بیش از هزار نظامی صهیونیست علیه آوارگان بی دفاع،انجام شد. جنایات رژیم غاصب در جنین علاوه بر تشدید خشم مردم فلسطین و مسلمانان جهان با واکنش های بین المللی مواجه شد تا حدی که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نگرانی عمیق خود را از عملیات نظامی در جنین ابراز و خواستار رعایت کامل حقوق بشر در عملیات نظامی شد. سخنگوی آقای گوترش هم در واکنش به حملات پهپادی اسرائیل به آوارگان جنین گفت حملات مسلحانه در مناطق پرجمعیت قابل پذیرش نیست.
۳. حملات به روزنامه نگاران در کرانه باختری اشغالی، از جمله شهادت شیرین ابوعاقله، خبرنگار الجزیره از دیگر جنایات رژیم اشغالگر در ماه های اخیر بود که از سوی گزارشگران بدون مرز (RSF) نیز محکوم و از رژیم صهیونیستی خواسته شد تا به حملات «سیستماتیک» خود علیه خبرنگاران فلسطینی پایان دهد.در این روند جنایتکارانه،سربازان اسرائیلی با محاصره گروه‌های رسانه‎ای، تیراندازی به خبرنگاران و مصادره تجهیزات آنان ، مانع انتشار اطلاعات دقیق می شدند.
۴.اصرار نتانیاهو بر نادیده گرفتن موازین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد،با ادامه شهرک‌سازی در مجاورت مناطق فلسطینی‌نشین،یکی دیگر از علل خشم مردم فلسطین علیه رژیم جعلی اسرائیل بود.انزجار عمومی مردم فلسطین از اقدامات سخیف نتانیاهو در همان روزهای اول نخست وزیری،خشم مسلمانان جهان را هم در پی داشت و بر اساس نتایج یک نظر سنجی در ۱۵ کشور عربی که توسط مرکز مطالعاتی قطر منتشر شد، ۸۴ درصد شرکت کنندگان مخالفت خود را با عادی سازی روابط با اسرائیل اعلام کردند که در برخی از این کشورها مانند الجزایر و موریتانی، میزان مخالفت ۹۹درصد بود.
۵. اعمال محدودیت سنی برای ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی و حمله به نمازهای جمعه در این مسجد، تداوم حملات پراکنده به مردم غزّه، ویران کردن خانه‌ها، حمله به غیر نظامیان بخصوص زنان و کودکان، وموارد مشابه از علل اصلی افزایش خشم مردم و مطالبه از گروه های مقاومت برای نشان دادن واکنش در مقابل این مظالم بود.مردم غزه و گروه های مقاومت چاره دیگری جز طراحی برای عملیات برق آسا و فلج کننده علیه رژیم جنایتکار نداشتند و به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود خطاب به ستمگران رژیم غاصب گفتند:
«ای ستمگران صهیونیست! مقصّر خود شما هستید؛ عامل این طوفان خود شما هستید؛ خودتان بلا را به سر خودتان آوردید. یک ملّت غیر از واکنش غیورانه و شجاعانه در مقابل این‌چنین دشمنی، هیچ راهی ندارد.»
بدون تردید، عملیات پیروزمندانه و بی سابقه مجاهدین فلسطین تحت عنوان«طوفان الاقصی» در دفاع از حقوق مسلم و انکار ناپذیر خود بوده و واکنش منطقی نسبت به جنایات مکرر صهیونیست‌ها است.این عملیات ضمن نفی اقدام بیهوده عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ثابت کرد که در سایه مقاومت، تشکیل دولت فلسطینی و آزادی قدس شریف امکانپذیر خواهد بود. اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم