اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

چگونه هدایای تبلیغاتی خلاقانه انتخاب کنیم؟

آیا می‌دانید برای تبلیغ برند و محصولی که تولید می‌شود چند راه تبلیغاتی وجود دارد؟ شاید فی البداهه نتوان به تمامی این روش‌ها اشاره کرد. برخی از افراد از تبلیغات دهان به دهان استفاده می‌کنند، برخی به طراحی تابلوهای تبلیغاتی اقدام می‌کنند و عده‌ای نیز در تلاش هستند که از هدایای تبلیغاتی خلاقانه بهره ببرند.هدایای تبلیغاتی خلاقانه تاثیر بسیار مثبتی بر روی ذهن مخاطب ایجاد می‌کنند و آن‌ها را به سمت خود سوق می‌دهند. معمولا این هدایا به گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شوند که به طور مستمر نام برند یا محصول و یا شرکت تبلیغ کننده را یادآوری می‌کند. یکی از بهترین انواع هدایای تبلیغاتی است. ماگ علاوه بر اینکه قابلیت جابجایی و حمل بسیار بالای دارد، مقرون به صرفه نیز است و به صورت مداوم در دسترس مخاطب قرار دارد و یادآور تبلیغ کننده می‌باشد.

مفهوم هدیه تبلیغاتی

تا اینجا به کاربردی که هدایای تبلیغاتی می‌توانند داشته باشند اشاره کردیم و دیدیم که این هدایا هر چقدر هم کوچک باشند اما نقش بسزایی را در تبلیغات به خود اختصاص می‌دهند. برای مثال اگر صاحب کسب و کاری الکترونیکی هستید می‌توانید از به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده کنید، زیرا هم کاربرد زیادی برای مخاطبان دارد و هم نشان دهنده‌ی کسب و کارتان است.

در این میان می‌توان از برند پاوربانک نیز برای تبلیغات بهره جست. از گذشته تا کنون نشان دهنده‌ ابراز محبت از وی افراد بوده است و کارفرماها از تاثیر روانی آن برای تبلیغات بهره می‌برند که روش تبلیغاتی هوشمندانه‌ای نیز به شمار می‌آید. بدین ترتیب هدایای تبلیغاتی در نقش سفیر محبت ظاهر می‌شوند که پیام کارفرما را به دیگران می‌رسانند.

ضرب المثل تو نیکی ‌کن و در دجله انداز/ که ایزد در بیابانت دهد باز را مسلما تا کنون شنیده‌اید. این روش تبلیغاتی نیز گواه این ضرب المثل قدیمی است و بدون شک، این روش در بازاریابی به ضرر صاحبان محصولات نخواهد بود. مخاطبانی که هدایای تبلیغاتی را دریافت کرده‌اند ناخواسته و ناخودآگاه در نقش یک مدل تبلیغاتی ظاهر می‌شوند.

می‌توانید دلیل آن را حدس بزنید؟ دلیل این روش هوشمندانه این است که هنگامی که مخاطبان از هدیه تبلیغاتی در اماکن و محیط‌های مختلف استفاده می‌کند به نوبه‌ خود دارند برند یا محصول شما را تبلیغ می‌کنند و افراد دیگر را به استفاده از آن تشویق می‌کنند. هدایای تبلیغاتی جزیی از بدنۀ بزرگ حرفۀ بازاریابی را شکل می‌دهند و یک روش استراتژیک به حساب می‌آیند. پس نباید از نقش مهمی که حتی یک به عنوان هدیه تبلیغاتی چشم پوشی کرد.

هدایای تبلیغاتی خاص

برخی از هدایا خاص هستند و مختص یک نوع کسب و کار می‌باشند و یا حتی برای اقشار خاصی طراحی و ارائه می‌شوند. به عنوان مثال می‌تواند برای کسب و کارهایی که با لوازم التحریر و چاپ سروکار دارند، مورد استفاده قرار گیرد. البته امرزه دامنه استفاده از آن گسترش پیدا کرده است و برخی از شرکت‌ها از آن برای تبلیغ برند خود بهره می‌برند.

هدایای تبلیغاتی خلاقانه می‌توانند برای اشخاص خاصی طراحی شوند و از قیمت به نسبت بالاتری برخوردار خواهند بود، کسب و کارها به هزینه‌های ناشی از آن تن خواهند داد، چرا که هنگامی که آ هدایا توسط اشخاص برجسته مورد استفاده قرار گیرد افراد بیشتر جذب آن می‌شوند.

به‌عنوان مثال می‌تواند هدیه بسیار مناسبی برای مدیران باشد، به شرطی که متناسب با نیازهای آن‌ها فراهم گردد. گاهی اوقات دیده می‌شود که این ست مدیریتی اما در ابعادی محدودتر در اختیار کارمندان نیز قرار می‌گیرد که دامنه‌ تبلیغ را گسترش خواهد داد و آشنایی بیشتر با محصول یا برند را به ارمغان خواهد آورد.

بسیاری از مجموعه‌ها در خصوص خرید و ارسال هدایای سازمانی با دغدغه‌های متفاوتی مواجه هستند. مواردی مانند بودجه، خرید هدیه مناسب و ارسال درست از مهم‌ترین دغدغه‌هایی هستند که باید برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی داشت. در خصوص خرید هدیه مناسب در بخش‌های قبلی نکاتی را بیان کردیم. در مورد بودجه هم باید بگوییم که میزان بودجه در نظر گرفته شده توسط هر مجموعه با مجموعه‌های دیگر اختلاف‌هایی وجود دارد و این امر را باید یک نکته مهم دانست.

بهتر است بدانید که این هدیه به ظاهر کوچک تازه آغاز راه سفر خرید شما است و آن کالای کوچک جنبه تبلیغاتی دارد و هدایای تبلیغاتی می‌توانند از کوچکترین کالا تا بزرگترین‌شان را در بر بگیرند اما نکته‌ای حائز اهمیت بسیاری است، توجه کردن به علاقه و سلایق مخاطبین است.

هدیه دادن محصولی که کیفیت بالایی دارد و از ماندگاری نیز برخوردار است و همچنین طراحی و قرار دادن لوگوی شرکت در بهترین نقطه کالا که در مرکز توجه و دید مصرف‌کننده و مخاطب باشد همچون: نیز اهمیت فراوانی را به خود اختصاص می‌دهد.

نکات مهم در انتخاب هدایای تبلیغاتی

به این شعار توجه کنید: «انتخاب هدایای مناسب، نیمی از موفقیت است».

در هنگام انتخاب و خرید هدایای تبلیغاتی خلاقانه، باید دقت بسیار زیادی داشته باشید. فکر می‌کنید چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟ بدیهی است هدایای تبلیغاتی نماینده‌ی برند و شرکت شما است که اگر مورد توجه مخاطبان قرار گیرد، باعث برگشت سرمایه، به شرکت شما خواهد شد. اگر در هنگام خرید هدیه تبلیغاتی دار سردرگمی هستید به نکات زیر توجه کنید:

۱. شناخت کافی نسبت به مشتریان: نکته اولی که باید در انتخاب هدایای تبلیغاتی در نظر بگیرید، شناخت کافی از مخاطبتان است. اگر خوش اقبال باشید و هدیه در نظر گرفته شده، موردپسند و علاقه‌ی مشتریان شما باشد، علاوه بر مشتری، شما نیز از آن سود خواهید برد.

۲. نحوه توزیع هدایای تبلیغاتی: بهتر است که هدیه داخل یک بسته بندی محکم و مقاوم قرار گیرد تا در مقابل ضربه استحکام لازم را داشته باشد. مورد دیگری که اهمیت دارد این است که چگونه و در چه شرایطی هدیه‌ی تبلیغاتی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

۳. ارسال هدفمند هدایای تبلیغاتی: لازم است که ارسال هدایای تبلیغاتی هدفمند باشد. یک روش ایده آل برای این کار این است که از مخاطب خود بخواهید که در صورت دریافت هدیه، برند شما را تبلیغ کند یا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد تا دیگران نیز مجذوب برند شوند.

۴. هدایای تبلیغاتی ارزشمند و باکیفیت طراحی و تولید کنید: قابل پیش بینی است که هر چقدر هدایای تبلیغاتی شما باکیفیت تر باشد، نتیجه‌ی بهتری به ارمغان می‌آورد؛ بنابراین، حتی در هنگام تولید محصول اشانتیون به ریزترین جزئیات دقت کنید.

۵. هدایای تبلیغاتی مفید و خلاقانه انتخاب کنید: سعی کنید محصولاتی را در نظر بگیرید که برای کاربران مفید باشد و در طی زندگی روزمره از آن استفاده کنند، مانند فلش مموری. بهتر است که هدایای تبلیغاتی شما مفید، نوآورانه و باکیفیت باشد تا همیشه در خاطره مشتریان شما باقی بماند و در هنگام استفاده از برند شما به نیکی یاد کنند و دیگران را نیز به سمت شما سوق دهند.

قیمت هدایا تبلیغاتی

آیا فکر می‌کنید که حتما باید هزینه گزافی را برای هدایای تبلیغاتی خلاقانه بپردازید؟ اگر بر این باور هستید باید بگوییم که اصلا لزومی به پرداخت هزینه سنگین نیست، کافیست که هدیه شما خلاقانه و متناسبهدیه گرفتن احساس خوبی در همه افراد ایجاد می‌کند و اگر این هدیه از سمت یک برند به ما تقدیم شود، نام آن برند را تا همیشه به خاطر خواهیم سپرد، همین موضوع باعث محبوبیت هدایای تبلیغاتی شده است. زمانی که به مشتریان بالقوه خود تقدیم می‌کنید، آگاهی از برند افزایش یافته و برخی از آن‌ها حداقل برای یکبار از خدمات یا محصولات شما استفاده خواهند کرد. برای تاثیر پذیری بهتر کمپین تبلیغاتی چند نکته وجود دارد که باید به آن‌ها دقت کنید و انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب یکی از آن‌ها است که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب

برای اینکه کمپین تبلیغاتی شما با موفقیت به پایان رسد، لازم است هدیه‌ای برای مشتریان انتخاب کنید که بتوانند از آن در زندگی روزمره خود استفاده کنند. در صورت انتخاب هدیه غیر کاربردی، کمپین بازدهی بالایی نخواهد داشت. علاوه برکاربردی بودن هدیه، کیفیت آن هم اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر هدیه تبلیغاتی سریعا خراب شود، اعتماد افراد نسبت به برند شما کمتر شده و هدیه قادر به تبلیغ نام برند شما نخواهد بود.

هدایای تبلیغاتی مناسب

به طور کلی در نظر گرفتن نکات زیر در انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب به شما کمک خواهد کرد تا کمپین موفق‌تری ایجاد کنید:

  • جامعه هدف خود را مشخص کنید. برای موفقیت آمیز بودن کمپین باید مشخص شود که هدیه تبلیغاتی برای چه افرادی با چه شغلی و در چه رده سنی ارائه می‌شود. هدیه‌ای که برای نوجوانان جذاب است، برای مهندسان جالب نخواهد بود؛ در نتیجه مشخص کردن جامعه هدف دید بهتری نسبت به هدیه تبلیغاتی مناسب به شما خواهد داد. محصولاتی نظیر و برای نوجوانان و دانشجویان جذاب بوده و ست رومیزی برای کارمندان گزینه بهتری است.
  • توجه زیادی به کیفیت هدیه تبلیغاتی داشته باشید. پیش از خرید حتما گزینه‌های موجود در بازار را بررسی کرده و هدیه‌ای خریداری کنید که کیفیت خوبی داشته باشد. هدیه‌ای با کیفیت پایین، در مدت زمان کوتاهی خراب شده و نمی‌تواند نام برند شما را در طولانی مدت به افراد معرفی کنید.
  • هدیه‌ تبلیغاتی باید کاربردی باشد. اگر هزینه زیادی صرف خرید هدیه تبلیغاتی کنید اما آن هدیه وسیله‌ای پر کاربرد نباشد، کمپین تبلیغاتی مفید نخواهد بود. همیشه باید محصولی خریداری کنید که توسط افراد به صورت روزمره استفاده شود. در صورت استفاده پر تکرار از آن هدیه، نام برند و لوگو در معرض دید افراد زیادی قرار خواهد گرفت و نتیجه آن افزایش فروش خدمات و محصولات است.
  • شکل ظاهری و طرح چاپ شده بر روی هدیه اهمیت زیادی دارد. برای اینکه زیبایی هدیه تبلیغاتی دو چندان شود، حتما به طرح چاپ شده بر روی آن توجه زیادی داشته باشید. به طور مثال اگر تی شرت تبلیغاتی انتخاب کنید که رنگ بندی جذابی نداشته باشد یا طرح روی آن زیبا نباشد، آن هدیه احتمالا مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و کمپین شما نتیجه خوبی ندارد.
  • با توجه به بودجه کسب و کار، هدایای با قیمت مناسب تهیه کنید. اگر قصد دارید افراد زیادی را تحت تاثیر قرار دهید، می‌توانید هدایایی ارزان قیمت نظیر خودکار با تعداد بالا خریداری نمایید تا امکان هدیه دادن آن به جامعه هدف بزرگی وجود داشته باشد. در مقابل اگر قصد دارید از مدیران سایر شرکت‌ها یا کارمندان خود قدردانی کنید، خرید هدایایی با قیمت بالاتر تاثیر بهتری خواهد داشت.

انتخاب هدیه خلاقانه باعث رشد بیشتر کسب و کار می‌شود. برندهای زیادی برای تبلیغات خود از استفاده می‌کنند، اگر شما کمی خلاقیت به خرج داده و هدیه‌ای متفاوت سفارش دهید، بدون شک نسبت به سایر برندها برتری پیدا خواهید کرد و این موضوع افزایش محبوبیت برند تاثیر گذار استیکی از موثرترین راه هایی است که سازمان ها و شرکت ها برای تبلیغات و معرفی خود از آن استفاده می‌کنند. البته انتخاب نوع هدیه در رسیدن به هدف یعنی تبلیغات تاثیر گذار بسیار حائز اهمیت است و در واقع انتخاب هدیه ای نامناسب نه تنها سودی برای مجموعه به همراه نخواهد داشت بلکه ممکن است به چهره و اعتبار مجموعه صدمه وارد کند. اما انتخاب هدیه هایی متنوع و با کیفیت و متناسب با اهداف تبلیغاتی شرکت می‌تواند نشان دهنده جایگاه و قدرت مجموعه بوده و باعث جذب مشتریان و سرمایه به سازمان گردد.

یک تبلیغ موفق جدای از معرفی نام و برند شرکت به سایرین در تلاش است تا این برند را در ذهن مشتری، متفاوت و جذاب ثبت کند و باعث شود برای مدتی طولانی در ذهن فرد باقی بماند. هدایای تبلیغاتی این فرصت مناسب را در اختیار شما قرار می‌دهد که با انتخاب کالایی که دارای طرحی خلاقانه و خاص است به عنوان هدیه به این مهم تحقق ببخشید. کالایی که علاوه بر خلاقانه بودن عمر طولانی هم داشته باشد و بتواند هر چه بیشتر افراد مختلف را با برند شما آشنا کند.یلیون‌ها مشتری را جذب خواهند کرد و به همان نسبت، مصرف‌کننده‌هایی که آن هدیه‌ها را می‌گیرند تلاش چندانی برای به دست ‌آوردن آن هدیه نکرده‌اند و تنها با لایک و تگ کردن توانسته‌اند وارد چرخه تبلیغات شوند و به رونق آن کمک کنند. در واقع هم ‌آن‌ها راضی هستند و هم صاحبان کالا که سود سرشار برده‌اند و به دیگران نیز منفعت رسانده‌اند. همین‌طور در دیگر حرفه‌ها مثل آرایشگری و به‌طور کلی محصولات و فعالیت‌های مرتبط با سلامت و بهداشت و زیبایی، محصولات خوراکی، پوشاک و هر صنعت دیگری که با نیاز روزانه تعداد زیادی از افراد سر و کار دارند نیز این نوع تبلیغات به صرفه خواهد بود.