اخبار فرهنگی

عشق بازی به سبک دانشجویی در کلاس شهید خوشنام

خبر فوری/مازندران عطر حضور یک میهمان گمنام، اما خوشنام در دانشگاه‌های شهرستان آمل،امروز، فضای علم‌آموزی را به سبک دانشجویی و عاشقانه‌هایی از جنس همراهی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل کرده بود.

بار دیگر کوچه پس کوچه‌های شهر عطر و بوی شهدا گرفت، مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار در قدرشناسی از شهدای گمنامی که با نام و نشان رفتند و خوشنام‌تر از همیشه بازگشتند تا بگویند در راه اسلام، به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی عمل کرده و با نثار خون خود پشتیبان ولایت فقیه شدند تا به مملکتشان آسیبی نرسد و چه عاشقانه در راه دفاع از آب و خاک و ناموس ایران اسلامی جانفشانی کرده و به دیدار معبود شتافتند، حضور یافتند.

همزمان با ایام فاطمیه زهرا (س) بار دیگر پایتخت علویان عطر کربلا به خود گرفت.

عشق بازی به سبک دانشجویی در کلاس شهید خوشنام

همه آمده بودند تا بار دیگر ثابت کنند در خط شهدا هستند، حضور کودکان بر روی دوش پدران و نگاه‌های جذاب آنان به تابوت‌ پهلوان عاشق دیدنی بود و مادران شهدای چشم انتظار نیز در میان جمعیت حضور داشتند.

مقصد، دانشگاه علمی کاربردی دانشگاه فذا آمل، میعادگاه یکی از ۱۳ شهیدگمنامی بود که پیکر مطهرشان برای تشییع و تدفین درایام فاطمیه در شهرهای مختلف مازندران، حال و هوای این منطقه را به گونه‌ای رقم زد که بهشتی دیگر برای این خطه از شمال به ارمغان آورد.

به گزارش خبر فوری، در این مراسم که با حضور گسترده دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی شهرستان آمل برگزار شد، حضور پرشور مردم نیز در کنار اصحاب علم و دانش به چشم می‌خورد.

عشق بازی به سبک دانشجویی در کلاس شهید خوشنام

شهیدخوشنام از ورودی دانشگاه سوار بر دستان این جوانانی که بسیاری‌شان در زمان حیات این شهدا به دنیا نیامده بودند به حرکت درآمد، جمعیت با شعارهای “حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست” فرزند روح الله را بر دستان پر محبت خود تشییع کردند.

در بین جمعیت، چشمان بارانی دانشجویان نشان از ارتباط قوی شهدا با نسل امروز و معرفت این نسل از مقام شهدا داشت.

در میانه راه چشمان گریان دانشجویانی که انگار برادران خود را تشییع می‌کنند خبر از دل پر از حرفشان داشت، اما با همه وجود بر سر دستان دانشجویان ادامه مسیر داده تا به جایگاه مراسم منتقل شد.

دوباره اشک و ناله، گویا دست از سر دل این جوانان بر نمی‌داشت؛ به ظاهر رفاقتشان در این چند دقیقه محکم‌تر شده بود و انگار دل این جوانان داغدارتر و خاطره گویی‌های راویان نیز بر داغ دل جوانان دامن می‌زد.

عشق بازی به سبک دانشجویی در کلاس شهید خوشنام

جایگاه سبز رنگ شهید گمنامی که دانشجویان با زیبایی هر چه تمام‌تر برای این خوشنام آماده کرده‌اند نشان از آن دارد که این بزرگ‌مرد تاریخ مان که از فرزندان مادر سادات هستند.

بوی اسپند و گلاب محوطه دانشگاه را معطر کرده بود، شاخه گل‌هایی که دانشجویان دختر و پسر در دست داشتن برای اهداء به شهید خوشنامی که با صلابت از پشت سنگرهای مقاومت وارد سنگر علم شده بود.

در این لحظه گویی دیگر کسی دل در دلش نبود، گویا همه داغ بزرگی دیده‌اند، زیر تابوت شهدا حلقه زده‌اند.

عشق بازی به سبک دانشجویی در کلاس شهید خوشنام

 همه با حسرت نگاهش می‌کنند، به ظاهر این هم‌نشینی یکی دو ساعته با شهدا شیرینی خاصی به کامشان چشانده که تاب دل کندن ندارند.

سالن همایش دانشگاه علمی کاربردی آمل، دیگر حتی جای سوزن انداختن هم نداشت، دانشجویان و استادان این دانشگاه و دیگر دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی شهرستان آمل در استقبال و میزبانی از این شهید گمنام به درستی حق شناسی و میزبانی کردند.

اسپند و گلاب در سالن همایش و گلباران پیکر مطهر شهید گمنام توسط دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه لحظه‌ای بند نمی‌آمد.

عشق بازی به سبک دانشجویی در کلاس شهید خوشنام

مراسم در حال خاتمه بود اما از جمعیت کم نمی‌شد؛ عده‌ای نشسته‌اند و هنوز اشک بر گونه دارند، تعدادی از دختران دانشجو در کنار مزار شهید نشسته و عده‌ای از دانشجویان و اساتید در حیرت‌اند؛ خیره به پیکرپاک شهیدگمنام مانده‌اند.

مراسم امروز حال و هوای خاصی داشت، نکته‌ قابل توجه این مراسم حضور جوانان با هر تیپ و ظاهری بود، کسانی که اگر آن‌ها را در خیابان ببینیم، شاید به خاطر ظاهرشان با نگاه خاصی به آن‌ها بنگریم اما امروز تا آخرین لحظه ایستادند؛ اما شاید کل مراسم امروز را بتوان با یک جمله راوی مراسم بیان کرد و آن جمله این بود «شهدا ایستادند تا امروز ما بایستیم».

یکی از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی آمل به مراسم حضور شهید گمنام و تشییع باشکوه آن توسط دانشجویان این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این حضور و استقبال از این شهید والامقام تنها کاری بود که باید در قبال رشادت‌ها و ایثارگیری‌هایی که آنها از ناموس و مرز و بوم خود با اسلحه سخت‎ مقابل دشمن ایستادند و امنیت کشور را تضمین کردند، امروز ما در مراسم آنها حضور و حداقل ادامه دهند راه آنها باشیم.

وی افزود: شهدا الگوی خوبی در همه زمینه‌‏ها برای عموم جامعه به ویژه دانشجویان هستند که با سرلوحه قرار دادن منش آن‏ها می‏توان در عرصه‏‌های مختلف با استفاده از فرصت‌‏ها به خوبی وارد صحنه جنگ نرم شد.

عشق بازی به سبک دانشجویی در کلاس شهید خوشنام

یکی از استادان خانم این واحد دانشگاهی که در گوشه‌ای از سالن برگزاری مراسم شهیدگمنام ایستاده و به تابوت مطهر شهید نگاه می‌کرد، گفت: مراسم شهید در هرجایی که برگزار شود، جاذبه‌ای دارد که همه افراد را به سمت خودش می‌کشاند و امروز هم این توفیق نصیب این واحد دانشگاهی شد که با حضور این شهید خوشنام و تشییع آن در دانشگاه فذا آمل، می‌تواند اراده و عزم دانشجویان این دانشگاه را در مسیر حفظ و تداوم آرمان‌های شهدا و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران دو چندان کند.

وی یادآورشد: دانشجویان باید با آرمان‌ها و ارزش‌هایی که شهدای هشت سال دفاع مقدس برای حفظ آنان جانشان را فدا کردند بیشتر آشنا شوند تا این اهداف را محور زندگی خود در زمینه‌های علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی‌ قرار دهند.

عشق بازی به سبک دانشجویی در کلاس شهید خوشنام

 شهید گمنام، میهمان دانش آموزان آملی

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آمل هم در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار خبر فوری، گفت: برابر هماهنگی‌های انجام شده، پیکر مطهر این شهید گمنام در ۱۳ دانشگاه دولتی و غیردولتی شهرستان آمل با استقبال بسیار خوب دانشجویان و استادان دانشگاه‌ها و قشرهای مختلف مردم انتقال داده شد و فضای بسیار خوبی در سطح شهرستان ایجاد کرده بود.

سرهنگ عابدین داغمه‌چی افزود: برابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پیکر این شهید خوشنام در روز شنبه به مدارس شهرستان آمل نیز منتقل خواهد شد تا دانش‌آموزان نسل دهه ۸۰ و۹۰ شهرستان نیز با افتخارآفرینان میهن اسلامی بیشتر آشنا شوند.

وی یادآورشد، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکر دو تن از ۱۳ شهید گمنامی که به مازندران انتقال داده شدند، در حسینیه رضوان و پادگان تیپ مالک اشتر شهرستان آمل تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

شهرستان آمل دارای ۱۳ دانشگاه دولتی و غیر دولتی و بیش از ۲۱ هزار دانشجو در مقاطع مختلف است.

انتهای پیام

بخش فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.