اخبار فرهنگی

سینما برای مردمی است که صدایشان به جایی نمی‌رسد

سفیر استرالیا در ایران در افتتاحیه هفته فیلم این کشور در موزه فیلم گفت: استرالیایی ها و ایرانی ها عاشق فیلم هستند و آن را نه تنها به عنوان سرگرمی، بلکه به عنوان راهی برای شنیدن صدای مردمی می دانند که صدایشان بدون فیلم به جایی نمی رسد. صنعت فیلم.

به گزارش خبر فوری، به نقل از روابط عمومی موزه فیلم، دومین رویداد هفته فیلم استرالیا ۱۸ شهریورماه با حضور سفیر استرالیا، نمایندگان سفارت این کشور و مدیران سینمایی در سالن سینما برگزار شد. از موزه فیلم .

لیندل ساکس – سفیر استرالیا در ایران – با ابراز خوشحالی از برگزاری مراسم افتتاحیه در مکانی زیبا گفت: مهم این است که پس از وقفه ای طولانی پس از همه گیری کرونا، این برنامه را برگزار می کنیم و چند فیلم استرالیایی را با شما به اشتراک می گذاریم. . . استرالیایی ها و ایرانی ها عاشق فیلم هستند و آن را سرگرمی و راهی برای شنیدن صدای افرادی می دانند که صدایشان بدون صنعت فیلم به جایی نمی رسد.

سینما برای افرادی است که صدایشان به جایی نمی رسد

وی ادامه داد: فیلم های استرالیایی نماد فرهنگ، خلاقیت و نخبگان ما هستند. بسیار خوشحالم که من و همکارانم در سفارت این افتخار را داریم که با فیلم های پرمخاطب کشورمان خدمت کنیم. ما فیلم هایی را برای شما انتخاب کرده ایم که به روابط بین خانواده های استرالیایی و مردم استرالیا و مردم جهان مربوط می شود.

در ادامه این مراسم، آرمین میلادی – مدیر هنری هفته فرهنگ فیلم استرالیا – گفت: در سال 2018 اولین هفته فیلم را در استرالیا برگزار کردیم و با توجه به اینکه جشنواره فیلم ایرانی در استرالیا برگزار می شود، این یک رویا بود. برای اینکه من هم بتوانم فیلم های استرالیایی را در ایران به نمایش بگذارم و تبادل فرهنگی بهتری انجام دهیم و امیدوارم زمانی برسد که فیلم هایی را که محصول مشترک دو کشور است به نمایش بگذارم.

او اضافه کرد: اولین فیلم بلند تاریخ استرالیا در سال 1906 اکران شد و امروزه صنعت پر رونقی دارد. سال گذشته 50 فیلم با بودجه بیش از 500 میلیون دلار در استرالیا تولید شد که نشان می دهد صنعت سینما در استرالیا چقدر اهمیت دارد.

به گفته وی، پنج فیلم استرالیایی از ژانرهای مختلف برای فیلم این هفته انتخاب شده اند که یکی از این فیلم ها به نام «نیترو» دو سال پیش در جشنواره کن برنده جایزه شد.

نظام الدین کیایی، امیر اسفندیاری، محمدرضا مصباح، رویا تیموریان، گوهر خیراندیش، عباس یاری و درنا مدنی از جمله افرادی بودند که در این مراسم شرکت کردند.

سینما برای افرادی است که صدایشان به جایی نمی رسد

انتهای پیام