اخبار جامعه

امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ هموطن گرفتار در برف گیلان

خبر فوری/گیلان مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: نجاتگران و نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر گیلان طی شبانه روز گذشته به بیش از ۳۰۰۰ نفر از هموطنان گرفتار در برف امدادرسانی و خدمات‌رسانی کردند.

هادی سلیمی امروز، ۹ اسفندماه در گفت وگو با خبرنگاران، ‌با اشاره بارش برف و لغزندگی جاده‌های گیلان، گفت: در شبانه روز گذشته به ۹۷۲ دستگاه خودرو در هفت شهرستان درگیر برف در استان خدمت‌رسانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته به بیش از ۳۰۰۰ نفر از هموطنان گرفتار در برف و سرما در جاده‌های گیلان خدمات‌رسانی کردیم، افزود: نجاتگران هلال احمر علاوه بر امدادرسانی به این افراد به ۲۵ نفر مسافر که در برف و کولاک گرفتار شده بودند، خدمات‌رسانی کرده و آنها را در شش منطقه در نظر گرفته شده اسکان دادند.

وی با بیان اینکه در پی بارش برف و کاهش دما در استان، نیروهای امدادی هلال احمر استان شامل ۱۹۷ پرسنل و نجاتگر در قالب ۲۸ تیم مجهز و با توان ۲۲ خودروی عملیاتی و امدادی ارائه خدمات نمودند، اضافه کرد: تمامی عوامل تلاش می‌کنند تا به همه نیازهای امدادی استان در کمترین زمان ممکن پاسخ دهند.

سلیمی با اشاره به اینکه بالگرد جمعیت هلال گیلان نیز برای توزیع مواد غذایی در مناطق صعب‌العبور در فرودگاه رشت مستقر است، خاطرنشان کرد: ۲۸ پایگاه امداد و نجات دارد که در هر پایگاه پنج نیروی امدادی با یک خودروی عملیاتی خدمات رسانی می‌کند، در کنار یک تیم واکنش سریع در مرکز استان با همین امکانات به عنوان پشتیبان به مردم خدمات لازم را ارائه کردند.

وی ۱۹ عملیات صورت گرفته جمعیت هلال احمر گیلان در شبانه روز گذشته را شامل انتقال چهار نفر به مناطق امن، امدادرسانی به ۱۸ نفر، انتقال هفت مصدوم، توزیع اقلام غذایی از جمله ۳۲۵۰ قرص نان، ۱۹۷۰ واحد آب آشامیدنی یک لیتری، توزیع ۶۰ تخته پتو و سایر اقلام، توزیع ۳۱۲ قوطی کنسرو لوبیا و تن ماهی و تمهید شش نقطه اسکان اضطراری و شارژ با اقلام زیستی و خوراکی در سطح شهرستان رشت و حومه اعلام و تصریح کرد: کلیه شعب و پایگاه‌های سطح استان جهت آمادگی و پشتیبانی از شعب درگیر برف تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت و تلفن گویای ۱۱۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر گیلان به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی است.

انتهای پیام

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.