اخبار جامعه

میوه انرژی‌زا و سرشار از پتاسیم

موز میوه ای است که کربوهیدرات های انرژی و پتاسیم را تامین می کند که عنصر مفیدی برای قلب است.

به گفته کارشناسان خبر فوری، موز یکی از بهترین منابع غذایی غنی از پتاسیم است. پتاسیم یکی از مواد معدنی ضروری برای حفظ فشار خون طبیعی و فعالیت قلب در بدن است.

همچنین طبق آمار رسمی، هر فرد سالانه 10 کیلوگرم موز (حدود 100 موز) می خورد.

در زیر به نقل از «بی بی سی گود فود» به برخی از فواید این میوه می پردازیم:

* سلامت روده

به دلیل محتوای بالای پکتین که یک فیبر محلول است، موز نه تنها کلسترول را کاهش می دهد، بلکه به عادی سازی عملکرد روده نیز کمک می کند. همچنین خوردن موز باعث کاهش التهاب می شود.

* سلامت قلب

موز سرشار از ریزمغذی های ارزشمند به ویژه پتاسیم است که یکی از مهم ترین الکترولیت های بدن است. پتاسیم به تنظیم عملکرد قلب و همچنین تعادل مایعات کمک می کند که یک عامل کلیدی در کنترل فشار خون است.

* کاهش سوزش سر دل

موز نارس به خنثی کردن اسید معده کمک می کند و یک گیاه مرکب نیز ضخامت پوشش معده را افزایش می دهد.

* تسهیل کننده

از آنجایی که موز کم آب است، معمولا کالری بیشتری نسبت به سایر میوه ها و همچنین قند بیشتری دارد. موز حاوی قند به شکل ساکارز، فروکتوز و گلوکز همراه با فیبر است و در نتیجه مصرف آن منجر به افزایش فوری و در عین حال پایدار انرژی در بدن می شود.

* بهبود خلق و خو

موز حاوی تریپتوفان، اسید آمینه ای است که بدن آن را به سروتونین شیمیایی مغز تبدیل می کند. وجود مقدار کافی از این ماده شیمیایی در مغز به شما کمک می کند آرام شوید، خلق و خوی خود را بهبود ببخشید، اضطراب را کاهش دهید و به طور کلی شما را شادتر می کند.

انتهای پیام