اخبار عمومی

لزوم ایجاد شعبات رسیدگی به پرونده‌های امر به معروف در کردستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین کیومرث امیرخانی ظهر دوشنبه در نشستی با دبیر ستاد امر به معروف ستان و دادستان مرکز کردستان اظهار کرد: دادگستری کردستان هر نوع همکاری که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر لازم باشد دریغ نخواهد کرد و هر آنچه را که وظیفه داشته باشد پیگیری خواهد کرد.

وی بر لزوم ایجاد شعبات ویژه در دادگستری برای رسیدگی به پرونده‌های امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: دستگاه قضا از مدعیان امر به معروف و نهی از منکر است و موارد ارجاع داده شده به دستگاه قضا از سوی ستاد امر به معروف در اسرع وقت پیگیری خواهد شد.

امیرخانی نتیجه بخش بودن اقدامات را حائز اهمیت دانست و گفت: اگر پیگیری یک موضوع به نتیجه برسد بسیار بهتر از پیگیری چند موضوع بی نتیجه است و قطعاً باید موارد، اولویت بندی شوند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کردستان در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به مسئله حجاب در بین اصناف، عنوان کرد: اصناف در خصوص حجاب باید مکلف به رعایت قانون شوند و نباید کشف حجاب کنند و ستاد امر به معروف و دستگاه قضا باید مطابق قانون با این موارد رفتار کنند.

حجت الاسلام و المسلمین امیرخانی، آموزشگاه‌های آزاد را مرکز ترویج فرهنگ غربی عنوان کرد و گفت: سر منشأ کنترل حجاب، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها است.

رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر فرهنگی است

علی اصغر حسینی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگی است، مقابله با مفاسدی که در سطح اصناف اتفاق می‌افتد را لازم و ضروری دانست.

وی افزود: امروز اصلی‌ترین مسئله‌ای که مردم را رنج می‌دهد بحث فساد اداری است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، حوزه ورزش و گردشگری استان کردستان علی رغم همسو بودن و دغدغه مند بودن مدیران این دو حوزه اما وجود ناهنجاری‌هایی در آنها نمایان است.

وی اظهار داشت: شأنیت نظام اسلامی بر این است که تمام جوانب اسلامی در امور آن رعایت شود.