اخبار فرهنگی

آگاه سازی نسل جوان از اهداف اساسی کنگره شهدای استان قم است

خبر فوری/قم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، شهدا، جانبازان و والدین شهدا را اسطوره های عرصه شهادت دانست و گفت: کنگره شهدا باید برای نسل جوان برگزار شود تا بتوانند در کنار هم باشند. رزمندگان و حضوری آتشین دارند.

امیرعلی عموزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم امروز در هفدهم شهریور ماه جلسه کمیته فضاسازی و تبلیغات کنگره شهدای استان قم که در شهرداری قم برگزار شد از اهمیت بالایی برخوردار است. نسل جوان را در جریان مسائل مربوط به ایام دفاع مقدس قرار داد و بیان داشت: کنگره شهدا باید برای نسل جوان برگزار شود تا در کنار رزمندگان حضوری پرشور داشته باشند.

وی بر حفظ عناصر انسانی در فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و افزود: شهدا، والدین جانبازان و ایثارگران اسطوره های این عرصه هستند که متأسفانه قبل از ارائه به نسل جوان از دنیا می روند و ما نمی سازیم. مجسمه ای از آنها تا زمانی که جوانان نزدیک شوند. ملاقات کنید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را به شیوه های جدید پیشنهاد کرد و تصریح کرد: در حوزه شهدایی که روحیه ندارند و نمی توانند مردم را جذب کنند در جریان ساخت و سازها کارهایی انجام می شود. . اقلامی مانند بقایای پیکر پدر و مادر شهید می تواند این روحیه را به من بدهد که تازه وارد این عرصه شده ام.

وی احداث موزه در پناهگاه های شهر را پیشنهاد کرد و گفت: تندیس های شهدا به ویژه شهید سردار سلیمانی در میادین اصلی شهر نصب شود تا مردم بتوانند مجسمه را از همه جهات ببینند.

عموزاده در پایان تصریح کرد: باید مردم را در اجرای کنگره سهیم کنیم و به صورت یکپارچه کار کنیم و از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

انتهای پیام