اخبار جامعه

کشف بیش از ۴۲ میلیون ارز غیرمجاز و تقلبی در طول اجرای طرح اربعین/بازداشت ۴۰ دلال

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا اعلام کرد که در طول اجرای طرح اربعین بیش از ۴۲ میلیون انواع ارز غیرمجاز و تقلبی از دلالان ارزی در مرزها کشف شده است.

به گزارش خبر فوری، سردار حسین رحیمی با اشاره به اقدامات پلیس امنیت اقتصادی فراجا در طول اجرای طرح اربعی، گفت:‌ کارآگاهان و کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی در راستای انجام ماموریت های خود در اربعین حسینی با استقرار در مرزهای غربی و جنوب غربی اقدامات خود را آغاز کرده و خدمتگزار زائران حسینی بودند.

وی با بیان اینکه مقابله با دلالان و سوداگران ارزی و ساماندهی فروشندگان ارز در مرزها از جمله ماموریت‌های پلیس امنیت اقتصادی در طول اجرای طرح اربعین ۱۴۰۲ بود، گفت: در همین راستا نیز طرح مقابله با دلالان و سوداگران ارزی از ۲۷ مرداد ماه تا ۱۸ شهریور ماه در دستور کار قرار گرفت و در این ایام ۴۲ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۴۶۵ واحد انواع ارز غیرمجاز و تقلبی از دلالان و افراد سودجو کشف شد. همچنین ۴۰ دلال و سوداگر ارزی نیز دستگیر شدند. در واقع پلیس امنیت اقتصادی با اجرای این طرح از بروز مشکل برای زائران در طول سفر اربعین جلوگیری کرد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا ادامه داد:‌در طول اجرای طرح اربعین، همکاران من اقدام به انجام بازرسی‌های موردی میدانی و استفاده از ابزارهایی چون دستگاه ایکس ری، نظارت وکنترل کالاهای همراه مسافران، لوازم و محموله‌های مواکب با هدف پیشگیری و مقابله با ورود کالاهای ممنوعه و به حداقل رساندن شرایط سوء استفاده از شلوغی مرزها کردند. همچنین تعدادی از افراد به اتهام خرید و فروش غیرمجاز سیم کارت نیز شناسایی و دستگیر شدند.  

به گفته رحیمی برای تمامی افراد دستگیر شده از سوی پلیس، پرونده قضایی تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

انتهای پیام

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.