اخبار سلامت

هند فعلا برنامه ای برای تزریق واکسن یادآور کرونا ندارد

با افزایش منابع واکسن، برخی از پزشکان هندی و کارشناسان بهداشت عمومی از دولت خواسته اند که مانند بسیاری از کشورهای غربی، طرحی را برای تزریق دوز واکسن Quid 19 به افراد آسیب پذیر و در معرض خطر در نظر بگیرد. با این حال، مقامات کشور. عمدتاً تا ژانویه سال آینده (2022) 944 میلیون بزرگسال برای تکمیل دو دوز این واکسن هدف قرار خواهند گرفت.

طبق آمار رسمی، 81 درصد از بزرگسالان در هند تاکنون حداقل یک دوز واکسن کووید را دریافت کرده اند و 43 درصد نیز دو دوز دریافت کرده اند. اما هنوز واکسن کودکان زیر 18 سال در این کشور شروع نشده است.

سیاست هند اکنون ایجاد مصونیت کووید 19 برای بزرگسالان در این کشور با تکمیل یک برنامه تزریق دو دوز است.

به گفته مقامات هندی، با توجه به اینکه اکثر مردم این کشور به کووید 19 طبیعی مبتلا هستند و از این بیماری مصون هستند، تزریق دو دوز واکسن تاج کافی است.

این در حالی است که گزارش ها حاکی از آن است که این تصمیمات هنوز نهایی نشده است و مذاکرات بین مسئولان برای اتخاذ تصمیم نهایی در حال انجام است.

هند در ماه های آوریل و مه بالاترین میزان بروز و مرگ و میر کووید-19 را در جهان داشت و طبق داده های رسمی، حدود 70 درصد از جمعیت هند در جولای 2021 بود. آنها به کووید 19 مبتلا شده اند.

به گزارش رویترز، این کشور تاکنون بیش از 34.5 میلیون مورد ابتلا به کووید 19 و بیش از 465 هزار مرگ ناشی از عوارض این بیماری را گزارش کرده است.