اخبار جامعه

ثبت بیش از ۲۶ هزار پرونده بیماران کرونایی در استان همدان

خبر فوری/ همدان مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: بیش از 26 هزار و 700 مورد بیماران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب در استان همدان ثبت و تایید شده است و هزینه بیمه آنها تنها در استان همدان 127 میلیارد بوده است.

سعید فرجی امروز پنجشنبه 6 آنلاین در نشست خبری گفت: در سال های گذشته پرداخت مطالبات پیمانکاران با تاخیر چند ماهه بود و با بهبود پرداخت های بیمه سلامت این مشکل دیگر وجود ندارد.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه سال 98 سازمان بیمه سلامت را بر آن داشت تا اقداماتی را برای کمک به بیماران عروق ویروس کرونا انجام دهد که در گام اول تمامی بیماران مبتلا به کرونا تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

فرجی افزود: برای رفع نیازها و مشکلات مردم در حوزه کرونا می‌توانند از سامانه تلفنی 1666 که مدت‌هاست راه‌اندازی شده است استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: حذف نسخه های الکترونیکی و بروشورهای کاغذی از سال 1378 با جدیت پیگیری و اجرایی شده است. کار سازمان بیمه سلامت انجام شد و استان همدان به عنوان آزمون تشکیل پرونده الکترونیک سلامت انتخاب شد.

همدان به مدیرکل بیمه سلامت یادآور شد: حدود یک میلیون نفر در استان تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.

فرجی با بیان اینکه در پایان سال گذشته 100 درصد دفاتر پیمانکاری بیمه سلامت استان اقدام به نسخه نویسی الکترونیکی کرده اند گفت: اسفندماه سال گذشته تفاهم نامه ای با دانشگاه علوم پزشکی همدان امضا شد. وی در پایان گفت: این زیرساخت در صورت نیاز به آموزش از توان کارشناسان بیمه سلامت استفاده خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه 59 دندانپزشک، 160 ماما و 196 پزشک در این مراکز خدمات درمانی به بیماران ارائه می دهند، افزود: اجرای سامانه مرجع بیمه سلامت در استان همدان باعث شده است 200 هزار نفر در استان همدان تحت پوشش بیمه همگانی سلامت قرار گیرند.

انتهای پیام/