اخبار حوادث

بررسی راهکارهای پیشرفته و مدیریت هماهنگ سیل در کشور

جلسه بررسی راهکارهای پیشرفته و مدیریت هماهنگ سیلاب در کشور عصر امروز سه شنبه به ریاست معاون هماهنگی و برنامه ریزی مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری و جمعی از مسئولان و کارشناسان حوزه آب برگزار شد. و منابع طبیعی، در محل مرکز مطالعات راهبردی سازمان هواشناسی کشور و مدیریت بحران.

به گزارش خبر فوری، در این جلسه مدیران و کارشناسان این حوزه با ارائه راهکارهای مختلف برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سیل در کشور، با تمرکز بر مدل های جامع سیل، اولویت دادن به مدیریت پیشگیرانه به جای بازسازی مناطق تخریب شده، ارائه موضوعات مختلف را ارائه کردند. راهبردهای کنترل سیلاب، تدوین سیاست حوضه ای کشور، کنترل سیل در طرح های اراضی، استفاده از سیستم های پایش و هشدار و همچنین ملاحظات زیست محیطی در مدیریت سیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کارشناسان حاضر در این نشست همچنین بر لزوم ارائه راهبرد مدیریت هماهنگ سیل در کشور و پرهیز از اقدام منزوی در صورت وقوع، اصلاح نگرش به کنترل سیلاب، کنترل سیلاب با رویکردی فراسازمانی و فراسازمانی تاکید کردند. مدیریت در ابعاد علمی و به کارگیری سازوکار مشترک «ساختاری» و «غیرسازه ای» برای مقابله با سیلاب در کشور.

عبدالرحیم پدرام، رئیس مرکز مطالعات و آموزش راهبردی وزارت امور داخله به تشریح راهکارهای پیشرفته برای مدیریت هماهنگ سیل و برشمردن روش های مختلف کنترل سیل در کشورهای سیل خیز جهان پرداخت. تنوعی که با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشورمان در کمترین زمان می توان از آن لذت برد.

در پایان این جلسه سید جواد سادات فریزنی معاون هماهنگی و برنامه ریزی مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری طی سخنانی با بیان اهمیت تدوین راهبرد واحد مدیریت هماهنگ سیلاب در کشور گفت: در مرکز برای مطالعات راهبردی آمادگی دعوت از متخصصین نهادهای مرتبط و نخبگان در این زمینه و استفاده از مهارت های پژوهشی در این زمینه برای همکاری در این زمینه را داریم. همچنین آمادگی داریم با کمیته های ذیصلاح دولتی همکاری لازم را برای تهیه پیش نویس قانون مربوط به مدیریت هماهنگ سیلاب های کشور داشته باشیم.

لازم به ذکر است وی معاونت فنی، بازسازی و احیای سازمان مدیریت بحران، مدیر ارشد توسعه کاربردهای هواشناسی سازمان هواشناسی کشور، معاون ارشد کنترل سیلاب سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است. ، رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت منابع آب همچنین رئیس مرکز مطالعات و آموزش راهبردی وزارت کشور و کارشناسان. در میان مهمانان حاضر در این نشست.

انتهای پیام