اخبار جامعه

آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها، بزرگترین تولیدکنندگانِ زباله پلاستیکی در جهان

براساس گزارش اخیر منتشر شده در گاردین ، ​​ایالات متحده و انگلیس بیش از هر کشور سرانه زباله های پلاستیکی تولید می کنند.

به گزارش خبر فوری ، نتایج این مطالعه نشان می دهد که ایالات متحده بیشترین زباله های پلاستیکی را تولید می کند و شهروندان این کشور از نظر مشارکت در آلودگی های پلاستیکی اقیانوس ها در جایگاه سوم جهان قرار دارند.

تحقیقات قبلی نشان داده بود که کشورهای آسیایی بیشترین نقش پلاستیکی را با آلودگی دریایی پر می کنند و ایالات متحده در رتبه بیستم قرار دارد ، اما در این گزارش ها موضوع صادرات زباله از ایالات متحده یا ریختن زباله در این کشور مورد توجه قرار نگرفته است.

طبق آخرین داده های موجود برای سال 2016 ، بیش از نیمی از پلاستیک های جمع آوری شده برای بازیافت در ایالات متحده به خارج از کشور حمل شده است و بیشتر آنها در کشورهایی هستند که برای مدیریت موثر زباله های پلاستیکی کار می کنند.

کارشناسان محیط زیست گزارش می دهند که ایالات متحده 4٪ از جمعیت جهان را تشکیل می دهد و 17٪ از زباله های پلاستیکی را تولید می کند. بنابراین ، ایالات متحده باید نقش بیشتری در حل بحران جهانی آلودگی پلاستیک داشته باشد.

به گفته محققان ، مشارکت یک کشور در تولید زباله های پلاستیکی محدود به محدودیت ها نیست. به عنوان مثال ، صادرات زباله های پلاستیکی از ایالات متحده می تواند مشکل جهانی زباله های اقیانوس را تشدید کند.

به گفته گاردین ، ​​بقایای پلاستیکی از همه اقیانوس ها ، از عمیق ترین قسمت اقیانوس ها گرفته تا برف قطب شمال و خاک آلپ ، حیوانات را آلوده و آسیب می رساند. نگرانی فزاینده ای در مورد تعداد میکروپلاستیک هایی که از طریق آب ، غذا و تنفس وارد بدن موجودات زنده از جمله انسان می شوند وجود دارد.

انتهای پیام