اقتصادی

تمیزکاری سطوح خانگی و صنعتی با کمک دوده

یکی از شرکت های فناوری سیستمی برای تمیز کردن سطوح از منزل تا صنعتی بدون استفاده از آب و مواد شوینده ارائه کرد.

فرهاد افشار، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در گفت وگو با خبر فوری. وی تولید دستگاه «آیس پلاس» را از دستاوردهای فناورانه این شرکت برشمرد و گفت: این دستگاه برای فرآیند پاکسازی سطوح استفاده می شود که برای آن ابتدا گاز CO2 را به حالت مایع تبدیل می کنیم. دما منفی 172 درجه سانتیگراد خواهد بود و سپس وارد دستگاه شوید

وی با بیان اینکه این سیستم قادر است تمامی سطوح را بدون استفاده از آب و مواد شوینده از منزل تا صنعت تمیز کند، تصریح کرد: با توجه به فرآیند نظافت این نوع سیستم ها در دنیا به عنوان «صنعت سبز» شناخته شده و دارای استاندارد هستند. بین المللی است

افشار با بیان اینکه این دستگاه فناورانه را نیز در داخل کشور تولید کردیم، اظهار کرد: مجبوریم از محل سکونت تا بخش های صنعتی که برای آن از آب یا مواد نفتی استفاده می شود، نظافت کنیم.

مدیرعامل این شرکت تعمیرگاه های خودرو را نمونه ای از فرآیند نظافت با فرآورده های نفتی برشمرد و یادآور شد: بیش از 10 هزار تعمیرگاه خودرو در تهران وجود دارد که همگی با استفاده از فرآورده های نفتی و ضایعات آن قطعات صنعتی را تمیز می کنند. آنها آزاد می شوند

افشار افزود: مواد نفتی آزاد شده به لایه های زیرین خاک نفوذ می کند که علاوه بر آلودگی خاک، آب های زیرزمینی را نیز آلوده می کند و استفاده از این فناوری می تواند تحول بزرگی در این زمینه ایجاد کند.

این محقق ماده اولیه این دستگاه را کربن سیاه دانست که روزانه میلیون ها تن تولید می شود و اظهار داشت: اگر توافق شود که دوده یکی از مجتمع های نفتی به صورت احیا شده در اختیار ما قرار گیرد، می توانیم با آلودگی و کم آبی مقابله کنیم.

مجری طرح با تاکید بر اینکه در فرآیند نظافت با این دستگاه از مواد شوینده استفاده نمی شود، گفت: بنابراین این دستگاه در حین پاکسازی، ماده دیگری را وارد محیط نمی کند.

افشار افزود: کارخانه های سیار را برای ارائه خدمات راه اندازی کردیم، بنابراین مشکل گرفتن زمین برای راه اندازی کارخانه را حل کردیم.

وی ادامه داد: این کارخانه های سیار تمام وسایل مورد نیاز را روی یک چرخ دستی قرار می دهند و مواد اولیه نظافت در آنجا تولید می شود. این در کاهش هزینه های فرآیند تمیز کردن موثر است.

انتهای پیام