اخبار عمومی

۸۷ طرح بهداشتی در خوزستان افتتاح می‌شوند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سید سعید آزنده بعد از ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اهواز که به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر برگزار شد، اظهار کرد: در مدت زمان چهل و چهار ساله انقلاب، بیمارستان ۶۱۳ تختخوابی جایگزین بیمارستان گلستان، اولین بیمارستان بوده که قرار است با این وسعت احداث شود. این بیمارستان در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع، زیربنای ۶۵ هزار متر مربع و در ۱۱ طبقه جنب بیمارستان گلستان اهواز احداث خواهد شد که اعتبارات آن از محل نفت، مولدسازی اموال بلااستفاده دانشگاه و از خیران است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: ساخت بیمارستان ۶۱۳ تختخوابی نیاز خوزستان و نیاز منطقه جنوب غرب کشور است چرا که هم‌اکنون از استان‌های دیگر مثل ایلام، خرم آباد و بروجرد در بیمارستان گلستان اهواز بیمار وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدت زمان ساخت پروژه نامبرده چهار سال در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: پروژه از ۲ هفته پیش با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شده است. در سفر رئیس جمهور به خوزستان برای ۲ سال اول ساخت پروژه مبلغ ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که برای اسکلت فلزی، سفت کاری و سخت کاری دیده شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: همچنین بیمارستان نوید توسط یکی از شرکت‌های پتروشیمی در سربندر احداث شده که تجهیز آن با دانشگاه علوم پزشکی اهواز و وزارت بهداشت است و این پروژه چهار ساله هفته آینده افتتاح خواهد شد؛ در شوش نیز بیمارستان جایگزین بیمارستان نظام مافی با ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

آزنده ادامه داد: در اندیمشک نیز بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) با حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است. همچنین پیگیر هستیم تا یک مرکز فوق تخصصی ریه و بیمارستان فوق تخصصی چشم در اهواز احداث شود؛ از آنجایی که بیمارستان رازی اهواز مربوط به قبل از جنگ جهانی دوم است، این مساله از اولویت‌های ما بوده تا بیمارستانی احداث شود که جز مصوبه‌های سفر رئیس جمهور باشد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت گفت: ۸۷ طرح بهداشتی شامل خانه بهداشت، پایگاه بهداشت، مرکز جامع سلامت شهری و مرکز بهداشتی درمانی روستایی را در خوزستان به اتمام رسانده‌ایم که به زودی افتتاح خواهند شد. مطابق تفاهم‌نامه‌ای که در سال ۱۴۰۱ در سفر رئیس جمهور صورت گرفت، مبلغ ۴۳۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده اما با اضافه کردن درخواست‌هایی به ارزش ۱۶۳ میلیارد تومان از جانب دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مجموع ۴۸۵ میلیارد تومان در این زمینه اختصاص پیدا کرد که تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان آن را جذب کرده‌ایم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: تجهیز بیمارستان سوانح و سوختگی، تجهیز و تکمیل بیمارستان دندانپزشکی، تکمیل و تجهیز مجتمع آموزشی بیمارستان حضرت امام (ره) از جمله این اقدامات است.

وی در خصوص استخدامی‌ها عنوان کرد: اگر آزمون ۲۵ فروردین سال ۱۴۰۱ را در نظر نگیریم، در مراحل مختلف ۵۰ نفر، ۲۱۲ نفر و ۱۹۲ نفر به صورت جداگانه در خوزستان استخدام کرده‌ایم اما باز هم اهواز نسبت به دیگر استان‌ها مشکلات بیشتری برایش باقی مانده است. همچنین در آزمون اخیر که برگزار کردیم تعداد ۶۸۰ نفر یعنی سه برابر ظرفیت به ما معرفی شد که مصاحبه آنها انجام شده است و استخدامی‌ها مربوط به اهواز بوده و دیگر شهرستان‌ها به صورت جداگانه استخدامی داشته‌اند؛ روز جمعه نیز آزمون بهورزی را برگزار خواهیم کرد که حدود ۲۰۰ نفر برای مرکز روستایی استخدام می‌کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: در زمینه تجهیزات پزشکی نیز یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان جذب و خرید تجهیزات سرمایه‌ای داشته‌ایم که دستگاه ام‌آرآی اندیمشک افتتاح شد، افتتاح دستگاه ام آر آی شوش را خواهیم داشت و یک دستگاه ام آر آی به بیمارستان گلستان اهواز اضافه خواهد شد.

آزنده با بیان اینکه دفترچه بیمه ۷۰ درصد مردم خوزستان تأمین اجتماعی است، تصریح کرد: در استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان و کردستان اکثر مردم از بیمه سلامت استفاده می‌کنند. بیمه سلامت ساختاری تحت پوشش وزارت بهداشت است که ما تا آبان ماه مطالبات خود را از این بیمه دریافت کرده‌ایم اما همین اسناد را به سازمان تأمین اجتماعی تحویل داده‌ایم و دریافتی ما مربوط به تیر ماه بوده است.