اخبار عمومی

۱۹۴ هزار خانوار در خراسان رضوی تحت حمایت کمیته امداد هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، رضا سلم آبادی صبح سه شنبه در آیین تجلیل از نیکوکاران، مودیان زکات و حامیان ایتام اظهار کرد: این استان دارای انسان های دریادل، اهل محبت و نوع دوست است و در حوزه انفاق سرآمد کشور هستند و این همدلی و همیاری سبب شده کمیته امداد کارنامه موفقی ارائه دهد.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی ضمن تقدیر ویژه از کمیته امداد تربت حیدریه و خیرین به ویژه در حوزه زکات،، گفت: ۱۹۴ هزار خانوار در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند و بیش از ۱۲ هزار یتیم و بالغ بر ۲۸ هزار فرزند محسنین در استان مورد حمایت هستند.

وی، واریزی حامیان به حساب ایتام در ماه را به طور متوسط بیش از ۷۰۰ هزار تومان و محسنین بیش از ۵۰۰ هزارتومان عنوان کرد و افزود: درصدد افزایش این مبلغ تا تابستان سال آینده هستیم.

سلم آبادی بیان کرد: در حوزه اشتغال ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان جز ۴ تبصره ۱۸ و ۹۷۰ میلیارد تومان از محل جز سه اعتبار تسهیلات امداد استان است که از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ۹۴ درصد به بانک ها ابلاغ شده و حدود هزار میلیارد تومان پرداختی بوده و مابقی در حال پیگیری برای دریافت هستیم و از محل جز ۳، ۶۷۷ میلیارد تومان ابلاغ شده که در هفته های آینده پرداخت آن در استان انجام خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال در استان بوده که هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان با همکاری کارگروههای اشتغال، بانک ها و اعضای کارگروههای اشتغال، فرمانداران پرداخت شده و امسال ۳۲۰۰ میلیارد تومان به این استان تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه بامشارکت خیرین در حال ساخت مسکن هستیم، تصریح کرد: در حوزه مسکن بیش از ۴ هزار مسکن در قالب تفاهم نامه هایی با بنیاد علوی، سپاه و بنیاد مسکن در حال ساخت است و در نهضت ملی مسکن نیز تا الان بیش از ۴ هزار نفر در استان تایید و ۲۶۰ پروژه تاکنون انجام شده و در صورت تخصیص زمین و پروژه امداد برای ساخت اقدام خواهد کرد.

سلم آبادی گفت: در شب یلدا ۲۵ هزار بسته یلدایی به ارزش بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان با کمک خیرین تهیه و توزیع شده است؛ همچنین از فروردین سال قبل تا آذر ماه سال جاری رتبه اول نقد طرح اکرام در کشور مربوط به کمیته امداد خراسان رضوی بوده است و میانگین در ماه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به حساب ایتام و محسنین واریز می شود.