اقتصادی

فراخوان طراحی و ساخت دستگاه مونتاژ الکترومغناطیسی فیلتر بنزین

یکصدوهجدهمین فراخوان پژوهشی مشارکت در اکتساب فناوری طرح «طراحی و ساخت دستگاه مونتاژ الکترومغناطیسی فیلتر بنزین» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به سفارش یک گروه پژوهشی از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل منتشر شد.

به گزارش خبر فوری، فناوری شکل‌دهی الکترومغناطیسی یک فناوری بین‌رشته‌ای و مولتی فیزیکال است که در جریان آن به جای استفاده از ابزار مکانیکی، از نیروی میدان مغناطیسی جهت شکل‌دهی فلزات استفاده می‌شود. رسیدن به نیروهای مغناطیسی کنترل‌شده، مستلزم محاسبات و طراحی پیچیده ادوات ولتاژ بالا و همچنین شبیه‌سازی‌های دقیق جهت رسیدن به نقطه مطلوب و تکرارپذیر در فرآیند تولید فیلتر بنزین به این روش است.

هدف از این طرح پژوهشی، ساخت یک نمونه فیلتر بنزین مبتنی بر شکل‌دهی الکترومغناطیس است که در این راستا باید خازن، سوییچ اسپارک گپ، دیود و دیگر اجزای این سامانه طراحی و ساخته شوند. سپس ماژول‌های مختلف مونتاژ و کالیبراسیون شده و کویل شکل‌دهی ساخته شود. 

در این پروژه، ساخت مطابق با استاندارد بین‌المللی ISO۱۹۴۳۸ برای بخش‌های داخلی فیلتر صورت می‌گیرد تا میدان مغناطیسی با قابلیت اعمال بیش از ۴ تسلا و تکرارپذیری ۱۰۰ هزار بار حاصل شود. 

اعلام آمادگی برای مشارکت در اکتساب فناوری حاصل از این فراخوان پژوهشی و ارائه درخواست تنها برای شرکت‌ها و شتابدهنده‌های دانش‌بنیان مجاز است. درخواستی که بیشترین تناسب را با الزامات این اکتساب فناوری داشته باشد، انتخاب و به عنوان «مشارکت‌کننده» برای مذاکرات تکمیلی به هسته پژوهشی متقاضی معرفی خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، گروه‌های پژوهشی تا روز یکشنبه، ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ فرصت دارند پروپوزال‌های خود را در قالب Word از طریق سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی به نشانی ghazal.inif.ir ارسال کنند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.