اخبار فرهنگی

یادواره‌های شهدا مرور تاریخ انقلاب اسلامی هستند

خبر فوری/قم وی ساخت یادواره های شهدا را مروری بر تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: در یادواره های شهدا مبانی انقلاب اسلامی و رشادت های ملت ایران مرور می شود.

علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در نشست خبری یادواره شهدا در تمامی مدارس استان امروز 21 آبان ماه در جمع اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شهید سلیمانی این سرلشکر برگزار شد. مردمی ترین نهادهای اجرایی، آموزشی و تربیتی گفتند: موضوع اجلاسیه ملی شهدا در استان قم یکی از موضوعات برجسته استان قم است.

وی ساخت یادواره های شهدا را مروری بر تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: در یادواره های شهدا مبانی انقلاب اسلامی و رشادت های ملت ایران مرور می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی مدارس زیادی در کشور مورد هجوم بمب باران دشمن قرار گرفت و دانش آموزان و معلمان زیادی در یک نقطه به شهادت رسیدند، افزود: آموزش و پرورش و آموزش و پرورش استان قم یک افتخار و احترام.” حدود 900 دانش آموز و 100 معلم شهید شده اند، بنابراین در میان سایر نهادهای دولتی، بیشتر شهدا از آموزش و پرورش هستند.

وی با بیان اینکه این یادواره شهدا فرصت ویژه ای برای آموزش و پرورش استان است تصریح کرد: این برنامه با بیشترین مشارکت دانش آموزان و معلمان اجرا می شود و روند آن از ابتدای سال تحصیلی آغاز شده است.

رحیمی با بیان اینکه نمی توان بزرگداشت ها را در یک برنامه یک روزه خلاصه کرد، تصریح کرد: دانش آموزان در مدت زمان مقرر به تحقیق در مورد سیره و اخلاق شهدا، زندگی نامه و خاطرات دوستان و همرزمان شهدا و مجموعه می پردازند. از این مطالعات خاطرات در مدارس ساخته می شود و این خود یک فرآیند آموزشی است.

رحیمی همچنین گفت: تمام کلاس های مدرسه را به نام یک یا چند شهید نامگذاری کردیم و دانش آموزان به بررسی و تحقیق درباره زندگینامه این شهدا پرداختند.

رحیمی با بیان اینکه حدود 400 نفر از فرزندان و همسران شهدا در آموزش و پرورش مشغول به کار هستند تصریح کرد: علاوه بر این یادواره چندین یادواره تا پایان سال برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه مدارس می توانند در مساجد محل یادبود بسازند، تصریح کرد: همچنین اداره کل آموزش و پرورش استان قم بر لزوم استفاده از توان خانواده ها در ساخت یادمان ها تاکید کرده است.

انتهای پیام