اقتصادی

ماجرای مکاتبات حاشیه‌ساز درباره محموله «بوش»

در پی اظهارات وزارت اقتصاد در مورد مجوز ارسال لوازم از بوش ، این وزارتخانه اخیراً به گمرک ایران تاکید کرد که مکاتبات نهایی بین آنها به معنای تمیز کردن کالا بدون رعایت قوانین و مقررات مربوط نیست.

به گزارش خبر فوری ، داستان ظروف لوازم برقی بوش مرتبط با شرکت کاسپین کالا دریا حدود یک سال ادامه دارد و هر بار یک فرایند تمیز کردن یا عدم نظافت مطرح می شود.

در همین راستا ، موضوع نامه ای که وزارت اقتصاد به گمرک ارسال کرد ، اخیراً در رسانه ها منتشر شد و اعلام شد که مجوز ظروف بوش را صادر کرده است.

بعداً مقامات گمرک و البته وزارت اقتصاد در یادداشتی اعلام کردند که این مجوز اعطا نشده است ، اما طی نامه ای که اخیراً توسط وزیر امور اقتصادی و مجلس به مدیرکل گمرک و مجلس نوشته شده است. ایران جریان مکاتبات قبلی را ذکر کرده است. “با توجه به موضوعات مطرح شده توسط وزارت صمت و بانک مرکزی مبنی بر عدم ارائه اسناد کافی ، اعلام این وزارتخانه به معنای مجوز بدون رعایت قوانین و مقررات مربوط نیست.” گمرک نیز مجوز داده است.

جریان چیست؟

داستان مکاتبات اخیر وزارت گمرک و اقتصاد در مورد ترخیص کالاهای بوش چگونه است ، بررسی ها نشان می دهد که مشکل به نامه هایی بازگردانده شده است که مدیرکل گمرک ایران با معاون امور حقوقی وزیر امور خارجه داشته است. وزارت اقتصاد در 2 سپتامبر پرس و جو در مورد وضعیت و حمل و نقل محصولات بوش.

تحقیقات گمرکی برای تعیین نقش بوش

در این مکاتبات ، با بررسی ورود گمرک ، گزارش می شود که این کالاها در سال 2017 ثبت شده و برخی از آنها ترخیص شده است ، اما سپس توقف ورود و طرح دیوان اداری و صدور حکم ، به دستور وزارت صمت گمرک ثبت نام را تمدید کرده است از شستن کالا خودداری کرده است زیرا این کالاها در یک گروه چهار نفره هستند و مجاز نیستند. برای ورود به کشور در هر صورت ، پرونده مجدداً باز شد و پس از حضور در دیوان عدالت اداری و درخواست مجوز از صاحب کالا ، گمرک و سایر دستگاههای مربوط برای جلوگیری از نقض حقوق دولت و نقض پیامدهای قانونی و قضایی ، مشخص می شود. در صورت داشتن ابهام یا دیدگاه توسط مجوزهای صادر شده توسط ارگانها و سازمانهای مربوطه. 20 روز برای اعلام گمرک ، اما تا ابتدای سپتامبر ، 45 روز بعد ، این دستگاهها به گمرک اظهار نشده است.

بر این اساس ، گمرک به معاون وزیر اقتصاد وزارت اقتصاد اعلام می کند که بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به دلیل عدم ابهام یا رویکرد جدید هستند و این سفارش ثبت شده و کد SATA از مرکز دریافت شده است. بانک امسال نیز پرداخت کالا و مالیات واردات توسط شرکت به عنوان وثیقه انجام و تمدید شده است ، اما به دلیل ممنوعیت کالا ، گمرک همچنان از شستن کالا خودداری کرده و طبق ماده 105 امور گمرکی ، بازگشت این کالا آنجا تاکید کرد

بر این اساس ، گمرک از وزارت اقتصاد می خواهد که نظر خود را اعلام کند و گمرک مطابق شرایط و ضوابط مربوط به تخصیص دارایی های شرکت خزر کالا دریا.

دستیار حقوقی پاسخ داده است / مرجع هنوز تأیید نشده است اما اجازه تأیید نشده است

پس از آن مکاتبات ، یک هفته بعد ، وزارت اقتصاد وزارت امور خارجه به گمرک پاسخ داد ، اما این پاسخ در بیانیه مطبوعاتی بوش صریح نیست. عموماً گزارش شده است که دیوان عدالت اداری شکایتی را تنظیم کرده است که به مرحله نهایی رسیده و به نفع مالک ملک است ، ثبت سفارش توسط وزارت صمت تمدید شده و بانک مرکزی موافقت کرده است. منبع ارز وزارت صمت بر امکان پاکسازی ثبت سفارشات بانکی پس از تأیید منبع ارزی بانک مرکزی تأکید می کند و مجموع سایر شرایط نمی تواند مانع از اجرای آن شود. از حق مالک ملک.

از سوی دیگر ، با توجه به اینکه وزارت صمت ثبت کالا را تمدید کرده و امسال نیز کد SATA را صادر کرده و اظهارنامه مربوط به پرداخت و دستور پرداخت هزینه ورود را صادر کرده است. یک شرکت با ضمانت لازم برای حمل و نقل کالا. قوانین گمرکی مهم نیست.

بنابراین ، در اطلاعیه وزارت اقتصاد ، اگرچه بازگشت کالا برای شرایط فعلی اهمیت چندانی ندارد ، اما نظافت صریح کالا وجود ندارد و به گفته معاون حقوقی وزارت اقتصاد در مکاتبات نهایی. گمرک به همراه مدیر کل بر این موضوع تأکید می کند و اظهار نظر به این معناست که بدون رعایت مقررات ترخیص نمی شود.

انتهای پیام