اخبار جامعه

شیرهای پارک وحش اراک به قفس بازگردانده شدند

خبر فوری/ مرکز شهردار اراک گفت: پس از انجام عملیات مشترک یکی از کارگران کشته و شیرهای باغ وحش اراک به قفس بازگردانده شدند.

دکتر علیرضا کریمی در گفت و گو با خبرنگاران درباره حادثه دهم بهمن ماه در باغ وحش بحرین و به یکی از کارکنان پارک با بیان اینکه بر اثر حمله شیر جان خود را از دست داده است، گفت: جانور مورد حمله یکی از شیرها قرار می گیرد و بر اثر جراحات شدید جان خود را از دست می دهد.

وی افزود: در پی این حادثه اداره کل محیط زیست استان، فرماندار اراک، شورای شهر، آتش نشانان شهرداری اراک و نیروی انتظامی برای رصد وضعیت و بازگرداندن شیرها به قفس به پارک نزدیک شدند. موفقیت آمیز بود.”

شهردار اراک گفت: قفس شیرها از امنیت کافی برخوردار است اما متاسفانه موفق می شود یکی از درها را برای غذا دادن به شیرها باز کند و این اتفاق تلخ رخ می دهد.

رئیس اداره محیط زیست استان مرکزی نیز در گفت و گو با خبر فوری، گفت: رئیس باغ وحش اراک حوالی ساعت 13 روز 1392 در تماس تلفنی رئیس باغ وحش اراک با اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در خصوص رهاسازی خبر داد. دو شیر نر و ماده از قفس رهاسازی و به باغ وحش اراک اعزام شدند و بلافاصله اداره محیط زیست طبیعی و یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست تحت تجهیزات بیهوشی به محل اعزام شدند.

مهدی مصطفوی گفت: متاسفانه شیرهای نر و ماده پس از مجروح کردن نگهبان غذا دادن به حیوانات باغ وحش وارد باغ وحش شدند. با تلاش های انجام شده خوشبختانه دو شیر نر و ماده به قفس بازگشتند و هم اکنون امنیت کامل در محیط باغ وحش برقرار است. هنوز علت دقیق حمله شیرها به نگهبان باغ وحش مشخص نیست، اما به محض دریافت اخبار تکمیلی، خبر دقیق حادثه فاش خواهد شد.

انتهای پیام/