اخبار فرهنگی

ایران و اوراسیا توافقی تمام عیار برای ایجاد منطقه آزاد تجاری انجام می‌دهند

سفارت روسیه اعلام کرد؛

در خصوص دومین رویداد مجمع اقتصادی خزر، سفارت روسیه در پیامی پیشرفت روابط تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را بیان و از انعقاد قرارداد ایجاد منطقه آزاد تجاری بین دو کشور خبر داد.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، سفارت روسیه در ایران در صفحه توئیتر خود نوشت: ماکسیم راشتنیکوف وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت: اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران در دومین مجمع اقتصادی خزر حضور دارند. در سال 2023 به توافق کامل برای ایجاد منطقه تجارت آزاد خواهیم رسید.

سفارت روسیه همچنین نوشت: از سال 2015 تا 2021 حجم مبادلات بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران از 2.3 میلیارد دلار به 5 میلیارد دلار افزایش یافته است. اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه است.

این پیام سفارت روسیه بعدازظهر سه شنبه به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در راس یک هیئت بلندپایه سیاسی-اقتصادی وارد مسکو شد که دریا از اهمیت سیاسی، اقتصادی، امنیتی و زیست محیطی بالایی برخوردار است. وی گفت: ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و همسایگی با 15 کشور و همچنین مجاورت با دریای خزر از شمال و خلیج فارس از جنوب از موقعیت ویژه ای برخوردار است. انتقال دارد.

انتهای پیام/4129/

انتهای پیام/