اقتصادی

کدام کشورها از لوازم خانگی ایرانی استفاده می‌کنند؟

رئیس انجمن تولیدکنندگان قطعات لوازم الکترونیکی گفت: کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، ازبکستان و آذربایجان یکی از مقاصد صادراتی لوازم برقی ایران هستند و قطعات به برخی از کشورها مانند ترکیه نیز صادر می شود.

مرسل صدیق در گفت وگو با خبر فوری، درباره صادرات قطعات لوازم خانگی اظهار کرد: بیشترین صادرات قطعات در حوزه اجاق گاز، بخاری گازی و … مانند شیرآلات است. برخی از شرکت ها به اروپا، آلمان، انگلیس و فرانسه نیز شیر آب صادر می کنند. البته صادرات به برخی کشورها به دلیل مشکلات سیاسی متوقف شده است. همچنین محصولات پلیمری و محصولات حاوی مس به خوبی صادر می شود و مقدار زیادی شیشه و ورق نیز صادر می شود، البته به صورت مواد اولیه که سپس به قطعه تبدیل می شود.

آمریکای جنوبی، بازار بزرگی که ما به آن دسترسی نداریم

به گفته وی، از جمله مقاصد صادراتی لوازم برقی ایرانی، کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، ازبکستان و جمهوری آذربایجان هستند و قطعات به برخی از کشورها مانند ترکیه نیز صادر می شود. در این میان بهترین بازار در حال حاضر بازار آمریکای جنوبی است که مصرف زیادی در زمینه لوازم برقی دارد اما ایران صادراتی به این منطقه ندارد و یکی از مشکلات اصلی آن نبود ناوگان برای حمل کالا به آن است. . کشور. اساساً ایران توانایی حمل سیستماتیک کالا به مقاصد مختلف را ندارد که این یکی از مشکلات صادرات است، اما به عنوان مثال چین در حال ایجاد زمینه برای صادرات کالاهای خود است. از سوی دیگر، تقاضا از سوی کشورهای آمریکای جنوبی به قدری زیاد است که صادرات اروپا تمامی این تقاضا را پوشش نمی دهد.

رئیس اتحادیه قطعات لوازم الکترونیکی با بیان اینکه از سوی دیگر بیشتر قطعات در حوزه یخچال، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی وارداتی است، اظهار داشت: صادرات مستلزم توسعه دانش فنی برای اعمال قوانین است. کشور مقصد اما مشکلات مربوط به تحریم و بازپرداخت یکی از موانع صادرات است.

صدیق با بیان اینکه آماری از صادرات قطعات لوازم برقی وجود ندارد و وزارت حراست نیز چنین آماری را در اختیار انجمن قرار نداده است، گفت: یکی از ویژگی های تولید لوازم برقی در ایران، تولید خام آن است. مواد، مانند. مانند فلزات غیرآهنی، ورق ها و قطعات ساخته شده داخل آن از مس، روی، برنج و آلومینیوم ساخته شده است. ایران از نظر مواد اولیه غنی است و به همین دلیل توانایی صادرات را دارد.

انتهای پیام