اخبار جامعه

منظور سردار مفخمی شکستن گردن سارقان و اراذل بود، نه بی‌حجابان

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران در بازدید از سواحل بابلسر درباره آنچه به زعم او «هنجارشکنی در سواحل است» گفته «در این استان و شهرستان‌های ما، اگر کسی خواست ناهنجاری کند، به حکم قانون گردنش رو بشکنید، پاسخش با من.»

روابط عمومی استاندار مازندران نسبت به جزییات محتوای ویدئوی منتشر شده از فرمانده نیروی انتظامی استان ابراز تردید کرده و گفته مشخص نیست آیا این ویدئو تقطیع شده بوده یا خیر؟

جزییات اظهار نظر فرمانده نیروی انتظامی استان مازنداران در گفت و گو با سرهنگ ساداتی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران.

جناب سرهنگ ساداتی، منظور سردار از کسانی که ناهنجاری ایجاد کرده اند، چه بوده است؟

ایشان راجع به مخلان نظم امنیت صحبت کردند. بحث ایشان، سارقان در حرکت، معاندین، اراذل و اوباش و کسانی که سلب امنیت و آسایش و تعرض به مردم می‌کنند، بوده است. همه فکر کردند ایشان راجع به حجاب و عفاف حرف زده‌اند، نخیر، ایشان در مورد فعالیت‌هایی حرف زدند که امنیت روانی مردم را دچار اخلال می‌کند؛ فعالیت‌هایی نظیر حوزه اراذل و اوباش، سرقت و مواد مخدر. منظور ایشان این حوزه‌ها بوده است. ویدئو یک مقدار تقطیع شده است.

ویدوی کامل صحبت‌های سردار موجود است؟ چون ظاهرا خبرگزاری پلیس این ویدئو را ضبط و منتشر کرده است؟

ما در این حوزه به زودی یک ویدئو می‌گیریم و توضیح می‌دهیم.

با همه این ها، سردار گفته‌اند که به حکم قانون، گردن کسانی که می‌خواهند ناهنجاری ایجاد کنند را بشکنید. آیا منظور ایشان اقدام خودسرانه مردم بوده یا عبارت گردن شکستن را برای ضابط قضایی به کار برده‌اند؟

ببینید، برای مثال ما پریروز در کلاردشت یک حادثه داشتیم؛ چند سارق دست و پای یک مادر و دختر را بستند و اموال این‌ها را سرقت کردند و خدا می‌داند چه کار دیگری با این‌ها کردند و فرار کردند. بچه‌های ما ظرف ۲۴ ساعت این‌ها را دستگیر کردند. منظور از اینکه گردن این‌ها را بشکنید، این بوده که به شدیدترین حالت با آن‌ها برخورد کنید.

دستگاه قضایی موافق به شناسایی و دستگیری و برخورد قاطع با اینهاست. منظور سردار، مخلان اقتصادی، نظم امنیت، سوداگران نظم و امنیت، سوداگران مواد مخدر، سارقان در حرکت، چه بومی چه غیر بومی بوده است. منظور همین‌ها بوده و در حوزه‌های دیگر ورود نکنید.

بیشتر بخوانید:

فرمانده انتظامی مازندران در ساحل بابلسر: اگر کسی ناهنجاری کرد، به حکم قانون گردنش را بشکنید؛ پاسخش با من

۲۳۳۲۳۳

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.