اخبار جامعهکسب و کار خبر فوری

بلاك شدن در اينستاگرام _ از کجا بفهمیم بلاک شدیم

اکشن بلاک چیست؟

قبل از اینکه به روش های حذف بلاک در اینستاگرام و دلایل آن بپردازیم، بیایید ببینیم که مسدود کردن اینستاگرام از کجا می آید؟

بلاک کردن اینستاگرام به این معنی است که شما کاری را انجام داده اید که اینستاگرام آن را دوست ندارد. سپس به شما ضربه می زند و شما را مسدود می کند. مسدود کردن نیز معمولاً خیلی ناگهانی صورت می گیرد. اینستاگرام هیچ هشدار مسدودی ارائه نمی دهد. وقتی نمی‌توانید کسی را لایک کنید، نظر بدهید یا کسی را دنبال کنید، متوجه خواهید شد که بلاک شده‌اید. سپس پیامی action blocked را مشاهده خواهید کرد. بلاک شدن مدل های گوناگونی دارد که در ادامه در مورد آنها بحث خواهیم کرد.

علت بلاک شدن یک حساب کاربری در اینستاگرام

به طور کلی دلیل آن این است که شما کاری انجام داده اید که با الگوریتم های اینستاگرام سازگار نیست. به همین دلیل اینستاگرام تشخیص می دهد که آن حساب کاربری برای مدتی کار نکند. این احتمالاً برای مجازات کاربران است. در اکثر مواقع دلیل اقدامات غیر طبیعی برای افزایش فالوور میباشد. میتوان با کمی برسی ساده ترین روش افزایش فالوور را دانست.

1- زیاده روی در فالو و آنفالو

اینستاگرام این را دوست ندارد که کاربران در طول یک روز یا یک ساعت تعداد بالایی فالوور را فالو و یا آنفالو کنند. به همین دلیل حساب این افراد را مسدود می کند.

2– لایک بیش از حد

اگر در یک روز پست های دیگران را بیش از حد لایک کنید، اینستاگرام عصبانی خواهد شد! زمانیکه تعداد لایک های شما از حد مجاز در روز بیشتر شود، اینستاگرام می پذیرد که شما اسپم هستید و شما را بلاک می کند.

3– استفاده زیاد از هشتگ

اگر از هشتگ در کپشن پست ها و استوری ها بیش از حد استفاده کنید، اینستاگرام شما را بلاک خواهد کرد.

4– تکرار بیش از حد یک کامنت

درج کامنت های تکراری زیر یک پست یا پست های مختلف موجب می شود حساب اینستاگرام شما مسدود شود. سعی کنید از کامنت های تکراری زیر پست ها نگذارید.

5- استفاده از ربات اینستاگرام

بسیاری از حساب ها از ربات ها برای بالا بردن فالوور که به اصطلاح خرید فالوور واقعی نیز گفته میشود، افزایش لایک و غیره استفاده می کنند. اما استفاده از ربات در الگوریتم های جدید اینستاگرام به شدت کار اشتباهی می باشد. بنابراین، اگر از ربات های اینستاگرام استفاده می کنید، منتظر بمانید تا توسط اینستاگرام بلاک شود.

6- با دستگاه یا IP دیگری وارد اکانت اینستاگرام خود شوید

اگر با دستگاه یا آدرس IP دیگری وارد حساب خود شوید، نمی‌توانید پیام متنی یا ایمیل را تأیید کنید. در این زمان اینستاگرام به شما شک خواهد کرد. این بدان معنی است که آنها مشکوک هستند که ممکن است شما هکر باشید و حساب شما را مسدود کنند.

7- ریپورت شدن حساب

خوب، یکی از دلایل روشنی که اینستاگرام برای مسدود کردن حساب شما دارد ارسال ریپورت اکانت شما توسط بقیه کاربران می باشد. ریپورت به این معنی است که فالوورها به دلایلی از حساب شما به اینستاگرام شکایت می کنند.

8- انتشار محتوای غیراخلاقی

اگر پست انتشار یافته شما نامناسب باشد و اینستاگرام آن را غیراخلاقی تشخیص دهد، به احتمال زیاد شما را بلاک می‌کند. پست های غیر اخلاقی شامل؛ محتوای جنسی، عکس های خشونت آمیز، برهنه و … می باشد.

9- نقض حق چاپ

شما باید محتوایی را که خودتان ایجاد کرده اید منتشر کنید. یعنی محتوای شما کپی نشده باشد. اگر پستی را از یک حساب کپی کردید، حتما آدرس آن صفحه را تگ کنید. البته اگر صاحب محتوا اجازه کپی برداری داده باشد، اشکالی ندارد. اما در غیر این صورت ممکن است توسط اینستاگرام بلاک شوید.

انواع بلاک در اینستاگرام چیست؟

انواع مختلفی از بلاک ها در اینستاگرام وجود دارد. از پیامی که اینستاگرام ارسال می کند، می توانید متوجه شوید که اکانت مسدود شده متعلق به کدام دسته است.

بلاک شدن موقت

همان‌طور که پیداست این بلاک برای یک مدت خاص در نظر گرفته می شود. این مدل بلاک شدن موقت است. شما به احتمال زیاد از یک عمل در اینستاگرام بسیار زیاد استفاده کرده‌اید.

بلاک شدن با تاریخ

در این مدل از بلاک شدن به شما تاریخی از زمان مسدود شدن پیج هم داده می شود. این بلاک تقریبا مشابه بلاک موقت می باشد. در بلاک با تاریخ انقضا  اینستاگرام می تواند شما را از 24 ساعت تا یک ماه نیز بلاک ‌کند. بین بسیاری از کاربران دیده شده که اگر در طول این مدت قوانین را نقض کنند، مدت زمان بلاک هم بیشتر می‌شود.

بلاک برای همیشه

یکی از سخت ترین بلاک ها این مورد می باشد. در این مورد شما برای همیشه، یا برای یک مدت بسیار طولانی مسدود شده‌اید. این مدل از بلاک معمولا اتفاق می‌افتد که بخاطر زیر پا گذاشتن قوانین اینستاگرام است.

برای رفع بلاک اینستاگرام چه کنیم؟

اکنون که متوجه شدید چرا اکانت شما مسدود شده است، وقت آن رسیده است که برای رفع انسداد اینستاگرام اقدام کنید. راه های زیادی برای خروج از بلاک وجود دارد. در اینجا چند روش وجود دارد که یکی از آنها در نهایت جواب می دهد. با همین گزینه اول شروع کنید و سپس بقیه موارد را نیز امتحان کنید.

  1. استفاده از یک دستگاه دیگر و نت سیم کارت

دلایل زیادی برای مسدود کردن یک حساب وجود دارد. ممکن است اینستاگرام IP شما را مسدود کرده باشد نه حساب شما را! سپس از تلفن همراه یا لپ تاپ دیگری (دستگاهی غیر از دستگاه قبلی) استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که به جای Wi-Fi، باید از داده تلفن همراه استفاده کنید.

2- از اینستاگرام بخواهید بلاک شما را رفع کند

به محض مشاهده پیام بلاک بر روی صفحه، گزینه Tell Us را مشاهده خواهید کرد. فشار دادن این دکمه به این معنی است که می خواهید رفع بلاک شوید.

3- ارسال گزارش به اینستاگرام

اگر هیچ یک از دلایل بلاک ذکر شده در بالا را انجام نداده اید و بی گناه هستید، آن را در اینستاگرام گزارش دهید. صادقانه به اینستاگرام بگویید که کاری انجام ندادید. اینستاگرام به محض شناسایی شما را از حالت انسداد خارج می کند. البته اگر کار اشتباهی انجام دادید حتما این مرحله را امتحان کنید!

3- متصل کردن اکانت اینستاگرام و فیسبوک بهم

با اتصال اینستاگرام به اکانت شبکه اجتماعی دیگری به اینستاگرام ثابت کنید که شما ربات نیستید. در نهایت باید به نحوی اعتماد اینستاگرام را جلب کنیم. برای این کار به قسمت تنظیمات بروید. سپس به Account and Linked Account بروید. در این قسمت شبکه های اجتماعی مختلفی مانند فیسبوک، توییتر و … را مشاهده می کنید. یکی را انتخاب کنید و اکانت اینستاگرام خود را به آن متصل کنید.

4- ۴۸ ساعت صبر کنید تا بلاک اینستاگرام حذف شود

امکان حذف بلاک اینستاگرام بعد از 48 ساعت به خودی خود زیاد است. درمان هر دردی صبر است. در نهایت شما بلاک شده اید و سپس برای رفع آن اقدام می کنید.

5- تکمیل اطلاعات پروفایل 

اگر اطلاعات قسمت پروفیل و حساب شما هنوز کامل نیست، در اسرع وقت آن را تکمیل کنید. گاهی اوقات اینستاگرام با دیدن یک نمایه ناقص فکر می کند که این یک حساب جعلی است. به همین دلیل است که این حساب را مسدود می کند.

6- اینستاگرام را حذف و دوباره آنرا نصب کنید

یکی از راه حل های رفع انسداد اینستاگرام حذف نصب و نصب مجدد است. مثلا وقتی کامپیوتر شما خاموش می شود و یکبار خاموش می شود! اگر هیچ یک از موارد بالا جواب نداد، این را نیز امتحان کنید. به هر حال به یک راه است که گاهی اوقات جواب می دهد.

برای استفاده از خدمات مناسب میتوانید از 2 وبسایت مطرح در این زمینه نیز استفاده کنید:

https://www.smmraja.com/

https://nicesmmpanel.com/