اخبار عمومی

بازی اسم فامیل مدیران استقلال؛ کاش مسئولیت‌پذیر بودید!

باشگاه استقلال این روزها پس از جدایی ریکاردو ساپینتو به دنبال امضای قرارداد با یک سرمربی جدید است و نام چند گزینه هم در این خصوص مطرح شده. در این بین نکته عجیب مصاحبه‌های اعضای این باشگاه بوده که باعث تعجب و سردرگمی هواداران شده است. مدیران استقلال ابتدا از انتخاب گزینه خارجی صحبت کردند ولی اخیرا مدعی شدند که تمایلشان به انتخاب یک سرمربی ایرانی است. با وجود تمایل به سرمربی ایرانی اما قرار است خوان رامون لوپز کارو اسپانیایی امروز برای مذاکره با استقلال وارد تهران شود. از طرفی مذاکراتی با سرمربیانی چون جواد نکونام، ساکت الهامی و محمد ربیعی شده انجام شده است. جالب اینجاست که هر کدام از گزینه‌های استقلال با دیگری از نظر سبک و مدل مربیگری تفاوت زیادی دارد و انگار مدیران این باشگاه فقط می‌خواهند یک مربی انتخاب کنند و هیچ ایده و طرح خاصی در این خصوص وجود ندارد.

در شرایطی که این باشگاه در میانه مذاکره با چند سرمربی به سر می‌برد تازه صحبت از انتخاب کمیته فنی است. بخشی که علی پروین سال‌ها قبل بهترین توصیف را از آن داشت و هنوز هم جمله او مبنی بر کشک بودن این کمیته کاربرد دارد.

مشابه این بازی اسم و فامیل سال گذشته هم برای انتخاب ساپینتو انجام شد و نتیجه‌اش هم از دست رفتن فرصت نقل و انتقالات و چند هفته ابتدایی فصل بود که در ناکامی‌های استقلال نقش مهمی داشت. از طرفی به نظر می‌رسد که مدیران استقلال نمی‌خواهند گزینه مورد نظر خود را به صورت شفاف و واضح مشخص کنند تا اگر بعدا ناکامی به وجود آمد بتوانند از مسئولیت ان فرار کنند. در این مدت با وقت‌کشی و مذاکره با گزینه‌های مختلف زمان زیادی از استقلال گرفته شده و این نگرانی را به وجود آورده که اتفاقات تلخ سال‌های قبل برای آبی‌ها تکرار شود.

ای کاش مدیران استقلال شهامت این را داشتند که با هواداران در خصوص انتخاب سرمربی صادقانه رفتار کنند و مسئولیت انتخابشان را هم بپذیرند. نه اینکه آنقدر وقت‌کشی کنند که هواداران به یک گزینه قانع شوند و بعد هم در صورت عدم نتیجه‌گیری بگویند که این انتخاب هوادار بوده و از مسئولیت تصمیم‌هایشان فرار کنند. با این حال مدیریت استقلال باید بداند که در هر نتیجه‌ای فصل آینده رقم بخورد سهیم است و نمی‌تواند از این مسئولیت فرار کند.

258 251