اقتصادی

بانک رفاه بخشی از وثایق شهرداری برای آزادسازی پول مترو را پذیرفت

مدیرعامل شرکت مترو اعلام کرد که بخش دیگری از اسناد و مدارک املاک و مستغلات را از شهرداری تهران با بانک رفاه می پذیرد تا پول کوپن های شرکت مترو را آزاد کند.

در مصاحبه با خبر فوری علی امام ، با توجه به انتشار نهایی پول باقیمانده اوراق قرضه فرعی در بانک رفاه ، بخش دیگری از اوراق بهادار املاک و مستغلات شهر تهران برای آزادسازی وجوه حاصل از فروش اوراق مشارکت در سال 2009 برای توسعه شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت در دفتر اسناد رسمی تأمین شده است. پس از اتمام فرآیند ، املاک جدید تأیید شده توسط بانک ها شرایط تکمیل ضمانت های املاک و مستغلات مورد نیاز برای آزادسازی قسمت دیگری از 1.5 میلیارد صندوق اوراق مشارکت را فراهم می کنند. ”

وی همراه با تضمین های لازم برای اطمینان از این امر ، به سهم 50 درصدی دولت در اصل اوراق مشارکت و پرداخت سود اشاره کرد: سال گذشته ، شورای شهر تهران نامه ای به وزارت کشور ارسال کرد که در آن 1.6 میلیارد اوراق مشارکت توما برای تکمیل خطوط تکمیل شد. 3 ، 6 و 7 فوت درخواست شد. خوشبختانه این نامه توسط وزارت کشور تصویب شد ، اما سازمان برنامه و بودجه مجوز انتشار 1 میلیارد اوراق مشارکت برای توسعه حمل و نقل ریلی شهری را صادر کرد.

به گفته وی ، در همان زمان دکتر نوبخت نامه ای به بانک مرکزی نوشت که 50٪ از کل اصل و سود اوراق سهام را دولت تضمین می کند و یکی از تعهدات آن است.

امام تأکید کرد که البته اوراق مشارکت مربوط به توسعه شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت تا سال 1398 بالغ بر 1500 میلیارد بوده است که از این میزان 1 میلیارد دلار کسری یک متر است و 500 میلیارد دلار به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران در تهران اختصاص می یابد.

وی اظهار داشت: لازم به ذکر است که بانک رفاه در پذیرش مسئولیت انتشار و فروش اوراق سهام عدالت در سال 1398 بیشترین همکاری را با شورای شهر تهران داشته است و در این راستا اخیراً روند تأمین اسناد و مدارک املاک و مستغلات شهرداری تهران تسریع شده است ؛ در واقع ، با تلاش همه دست اندرکاران ، به نظر می رسد به زودی در سال 1398 کلیه وجوه حاصل از فروش 1.5 میلیاردی اوراق مشارکت آزاد می شود.

امام فرمود: در همین راستا ، نهاد برنامه و بودجه تعهدات كتبی را مبنی بر پرداخت اصل و سود نیمی از مبلغ بن های مشاركت در صورت احراز شرایط برای آزاد كردن 50٪ هزینه دولت با سرعت بیشتری ، می توان بر اساس تقویم برخی از ایستگاه ها را افتتاح كرد. خطوط 3 ، 6 و 7 تا پایان امسال در دسترس هستند.

او گفت: در صورت تأمین به موقع منابع مالی لازم (حداکثر 10 روز در آینده) غیر از ایستگاه های میلاد و امیرکبیر که در اواخر آذرماه افتتاح می شود و در خدمت شهروندان خواهد بود ، امکان افتتاح و بهره برداری از 10 ایستگاه دیگر در شبکه مترو وجود دارد. قبل از شروع سال جدید وجود دارد.

وی تأکید کرد: در واقع اصرار دولت سرمایه در آزادسازی زودهنگام 50 درصد سهم دولت از اوراق مشارکت 1398 دلیل این است که شهروندان تهرانی تا حد ممکن از حمل و نقل ریلی لذت ببرند.

امام فرمودند: ناگفته نماند که وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به همراه سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه با همکاری شورای شهر تهران برای انتشار اوراق مشارکت در سال 2009 و رفع موانع فروش وجوه رایگان همکاری خوبی داشته اند. در این زمینه ، آنها نشان داده اند که باید به آنها بها داد. زیرمجموعه های آن هر روز بیشتر اثبات می شوند و خدمات بهتر و بیشتری را در کوتاه ترین زمان ممکن به بیماران در پایتخت ارائه می دهند.

انتهای پیام