اخبار فرهنگی

دستور پخش تولیدات استانی سیما در شبکه‌های ملی

معاون سیما از طراحی شبکه‌های سیما برای جانمایی تولیدات استانی در جدول پخش برنامه‌های خود خبر داد.

به گزارش خبر فوری به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، معاون سیما در جمع برنامه‌سازان استان سیستان و بلوچستان گفت: این استان در زمینه برنامه‌سازی به خصوص مستندسازی دارای ظرفیت و افراد مستعدی است که شاید در بدو کار با مسائل و محدویت‌های مالی مواجه باشند اما این امر نباید مانع از حرکت شود. باید به صورت جمعی یا در قالب تشکل مطالبه کرد و فرصت‌هایی را در تعامل با دیگر بخش‌ها خلق کرد.

وی شنیدن دغدغه‌های برنامه‌سازان را مفید دانست و اظهار کرد: بی‌شک تأمل در این موارد مطرح شده می‌تواند به راهکارهایی منتج شود و از سوی دیگر طرح نیاز آنتن از سوی همکارانم می‌تواند زمینه های تعامل را فراهم کند.

محسن برمهانی تصریح کرد: پس از دستور ریاست رسانه ملی در خصوص پخش آثار استانی در شبکه های ملی، شبکه های سیما در حال طراحی در جدول پخش برنامه های خود برای جانمایی تولیدات استانی هستند که این مهم ضمن شکل گیری رقابت در بین استان ها موجب ارتقای کیفیت آثار نیز می شود.

برمهانی خاطرنشان کرد: پخش تولیدات استانی از شبکه های ملی صداوسیما همچنین می تواند مخاطبان رسانه را با اقلیم های متنوع و فرهنگ غنی و ظرفیت های ایران اسلامی آشنا سازد.

در این جلسه همچنین برنامه سازان نقطه نظرات خود را در خصوص تولیدات استانی بیان کردند.  

پرداختن به مسأله خشکسالی سیستان و بلوچستان، کوچ هنرمندان به تهران، بازتعریف ساختار بودجه ای برای استان، روایت اول و صحیح حوادث، توجه به آثار تبیینی و اقناعی، طراحی مسابقات با توجه به اقلیم استان و … از جمله مباحثی بود که در این نشست مطرح شد.

دستور پخش تولیدات استانی سیما در شبکه‌های ملی

همچنین در حاشیه این نشست رمضان نورا یکی از هنرمندان استان که چندین اثر هنری از او در گینس به ثبت رسیده است، پرتره ای را که از معاون سیما کشیده بود، به وی اهدا کرد.

معاون سیما در ادامه برنامه های سفر خود نشستی با اعضای جبهه فرهنگی انقلاب استان داشت و با آنان به گفت‌وگو نشست.

انتهای پیام

بخش فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.