اخبار فرهنگی

۲۲۱ سالن سینمایی در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است

خبر فوری/آذربایجان شرقی رئیس سازمان سینمایی کشور بیان کرد: طی دو سال گذشته و در دولت سیزدهم، ۲۲۱ سالن سینمایی در سطح کشور و ۱۳ سالن سینمایی در آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسیده است.

محمد خزاعی در مراسم افتتاح سینما فرهنگ در شهرستان چاراویماق، گفت: یکی از برنامه‌های مهم دولت مردمی، پیگیری جدی تحقق عدالت فرهنگی‌ در جای جای این سرزمین زیبا، پهناور و مستعد است و افتتاح سینما فرهنگ در این شهرستان محروم یکی از مصادیق عینی عدالت است. 

وی ادامه داد: تا رسیدن به شرایط ایده‌آل در حوزه زیرساخت راه زیادی داریم این در حالی است که شهرهای بسیاری در استان‌های مختلف با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر، همچنان فاقد سینما هستند.

وی با بیان این‌که اتفاقات بسیار خوبی در حوزه زیرساخت و توسعه عدالت فرهنگی، تولید و آموزش در جریان است، افزود: در حوزه استان‌ها ۱۴ اقدام پایه‌ای در دست اجرا است که تحولات چشمگیری را رقم خواهد زد. 

خزاعی تشریح کرد: اگر معتقدیم همه ایران، تهران نیست پس باید به شکلی جهادی، تلاش کرده و به همه نیازها و ظرفیت‌های سطح کشور توجه کنیم.

خزاعی خاطرنشان کرد: این اولین شهر در کشور است که با جمعیت ۷۰۰۰ نفری، صاحب سالن سینما می‌شود و این اتفاق مبارکی است، قطعا، سفر رئیس جمهور محترم و اهتمام ایشان به مناطق محروم و همت و پیگیری مسئولان استان و شهرستان کمک کرده تا چنین اتفاق خجسته‌ای رقم خورد. 

به گفته وی، این رویکرد دولت و توجه ویژه به مناطق محروم ‌،امروز در سراسر کشور تسری پیدا کرده و مشهود است قطعا چاراویماق یکی از آن‌هاست.

خزاعی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مسئله در کشور، موضوع فرهنگ است گفت: اقتصاد را می‌توان با فرهنگ درست کرد. کشوری که سینما دارد یعنی تمدن و فرهنگ دارد و شکوفایی فرهنگ باعث تحول و جهش در همه عرصه های ملی و بین‌المللی می‌شود.

وی اضافه کرد: خدا را شاکریم در جمهوری اسلامی هم سالن سینما و عزم جدی برای توسعه زیرساخت داریم و هم از وجود سینماگران متعهد و موفقی بهره‌مند هستیم.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: ما برای توسعه عدالت در مناطق محروم بر عهدمان ایستاده‌ایم، تحقق عدالت به این معناست که همه احساس کنند که منابع و امکانات بین همه تقسیم می‌شود و تاکنون، بخش بزرگی از ظرفیت‌های استانی مهجور بوده‌اند.

وی اظهار کرد: امروز فیلمسازی منحصر به تهران نیست بلکه با رویکرد احیای سینمای بومی در سراسر کشور باید به شکوفایی ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه و بالفعل در سطح کشور کمک و حمایت کنیم.

سیدمحمدحسین بلاغی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اذربایجان شرقی در این مراسم، اظهار کرد: شهرستان چاراویماق از مناطق محروم و کم برخوردار استان است و توجه سازمان سینمایی قابل تقدیر است.

وی ادامه‌ داد: در این شهرستان طی سال‌های گذشته و جاری ذیل برنامه‌های عدالت فرهنگی دولت سیزدهم دو دوره آموزش رایگان هنر در دوازده رشته هنری و با حضور نزدیک به ۱۲۰۰ هنرجو در این شهرستان برگزار شده که تمامی هزینه‌های آن توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شده است.

بلاغی با بیان اینکه امیدواریم افتتاح این سالن سینما نقطه عطفی در فعالیت سینمایی و هنری این شهرستان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اذربایجان شرقی اضافه کرد: سینما فرهنگ واقع در شهرستان چارایماق از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی با سالنی دو منظوره و ظرفیت 170 صندلی مجهز به سیستم پخش دیجیتال به بهره‌برداری سینمایی رسید و انشالله بزودی به مدار سمفا متصل می‌شود.

توکلی فرماندار شهرستان چارایماق با اشاره به مختصات و محرومیت این شهرستان عنوان کرد: خرسندیم که شهرستان چارایماق با اهتمام سازمان سینمایی امروز صاحب سالن سینما شد.

وی ادامه داد: سینما و تلویزیون نقش و تاثیرشان هم در ایجاد فرهنگ و هم در اصلاح فرهنگ و هم در راتقای فرهنگ جامعه نقش اساسی دارد.

به گفته وی سینما نقش اثرگذاری آن بالاتر از معلم و مدرسه است، تصویرسازی در مناسبات امروز نقش حیاتی دارند، بویژه که رسانه‌های دشمن شب و روز در حال تخریب هویت و تاریخ این سرزمین است.

فرماندار شهرستان چارایماق با تاکید بر این نکته که شعار عدالت در دولت سیزدهم صرفا یک شعار نیست از حسن نظر ،حمایت و ‌ توجه رییس سازمان سینمایی به این منطقه محروم قدردانی کرد.

 گفتنی است، شهرستان چارایماق از مناطق محروم و کم‌برخوردار استان آذربایجان شرقی است که در راستای برنامه‌های عدالت فرهنگی دولت سیزدهم و با اهتمام سازمان سینمایی و موسسه سینماشهر صاحب سالن سینمایی شد.

انتهای پیام 

بخش فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.