اخبار سلامت

واکسن انستیتو پاستور در مقابل همه گونه‌های کرونا توان مقاومت دارد

سخنگوی کمیته اصل 90 پارلمان در جلسه کمیته با مدیران ارشد شرکتهای بزرگ تولید کننده واکسن کرونا گفت: “طبق گزارش ها ، موسسه پاستور در حال کار با کوبا برای واکسیناسیون تمام سویه های جهش یافته ویروس کرونا است” و با مصرف دوز این واکسن سطح بالایی از ایمنی ایجاد می شود.

علی خضریان در مصاحبه با خبر فوری ، در تشریح جلسه امروز کمیته اصل 90 گفت: امروز دکتر محمدرضا شن ساز ساز ، رئیس سازمان غذا و دارو ، دکتر سید حیدر محمدی مدیر ، در این جلسه شرکت کردند. داروی تجویز دارو به طور کلی مدیران ارشد شرکت های بزرگ تولید کننده واکسن تاج بودند.

وی افزود: امروز شاهد ورود تولیدکنندگان واکسن از مرحله تحقیق به فاز صنعتی هستیم و با وجود چنین تأمین و تأمین تجهیزات و مواد اولیه بسیار سخت ، ما دستاوردهای زیادی در این زمینه کسب کرده ایم و شرکت ها تلاش زیادی در ما در این بخش ظرفیت خوبی داریم و در کشور ما این ظرفیت تولید واکسن در جهان بی نظیر است.

خضریان با بیان اینکه روند تأمین واکسن به کشورهای خارجی نشان می دهد سایر کشورها نیاز جمهوری اسلامی ایران به واکسن را به طور کامل برآورده نخواهند کرد ، افزود: این کشور باید وارد زمینه تولید انبوه واکسن شود و دولت و سازمان غذا و دارو باید برنامه ریزی کنند برای خرید شرکت های تولیدی و تعمیر؛ بنابراین ، کار سازمان غذا و دارو در حل مشکلات تجاری مهم است ، به همین دلیل کمیته این موضوع را بررسی کرده است.

وی ادامه داد: در همین راستا ، مسئولان شرکت نحوه کار آنها و مشکلاتی را که در واکسن تولید می کنند توضیح دادند ؛ این مشکلات شامل سرمایه در گردش ، مواد اولیه ، بازگشت سرمایه و ارز مورد نیاز برای خرید تجهیزات در خارج از کشور بود و علاوه بر این مشکلات ، تحریم های ظالمانه مشکلاتی را برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد کرد.همچنین گزارش های شرکت های تولید کننده حاکی از آن است که در زمینه تولید واکسن در کشور ما پیشرفت خوبی حاصل شده است و ما در این زمینه به دستاوردهای خوبی دست یافته ایم که نشان می دهد می توان محصول خوبی را پیش بینی کرد. آینده در زمینه تولید واکسن.

سخنگوی کمیته اصل 90 گفت: “در این جلسه تصمیم گرفته شد ماه آینده انجمن واکسن کرونا با توجه سازمان غذا و دارو برای کنترل واکسن ها و داروها و مشکلات ایجاد شود. تولیدکنندگان تجهیزات آزمایشگاهی به عضویت آن انجمن ” همچنین مقرر شد اساسنامه انجمن ایجاد و ظرف مدت یک ماه به تصویب اعضا برسد.

وی افزود: مصوبه دیگر جلسه امروز کمیسیون طی دو هفته آینده ، با نظر کمیته های بهداشت و کمیته اقتصادی مجلس ، با حضور اعضای کمیته های بنیانگذار و معاونان غذا و دارو ، اقتصاد وزرای بهداشت همچنین تصمیم گرفته شد که شرکتهای واکسیناسیون طی دو هفته آینده برنامه ریزی کرده و تولید شرکتهای خود را به صورت کتبی اعلام کنند و سرانجام وزارت بهداشت برنامه خرید واکسن از تولیدکنندگان داخلی را اعلام می کند و این برنامه باید سناریوهای مختلفی دارد. برای حالتهای مختلف تولید

وی افزود: در این جلسه رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت كه پیش بینی می كنیم با توجه به ظرفیت مشاغل خانگی بتواند 197 میلیون دوز واكسن تولیدی را در آوریل سال آینده تولید كرده و حداقل تولید كند. 10 میلیون دوز تا ماه سپتامبر. ” علاوه بر این ، طبق گفته دکتر شن ساز ، به دلیل محبوبیت عمومی واکسن خانگی ، بیش از 70 درصد از مردم درخواست استفاده از واکسن خانگی و عملکرد خوب در آزمایش های اول و دوم واکسن برکت ، اجازه واردات را دارند یک میلیون دوز است. خبر خوب دیگری که در این نشست مطرح شد این بود که انستیتو پاستور با همکاری کوبا در برابر واکسن های با تکنولوژی بالا مقاوم است. به تمام سویه های تغییر یافته توسط ویروس تاج. و با دادن دوز از آن واکسن ، سطح بالایی از ایمنی ایجاد می شود و البته واکسن ایجاد شده توسط رازی نیز از همین فناوری برخوردار است.

نماینده مجلس تهران ادامه داد: اگرچه محدودیت های تولید مواد اولیه واکسن کاهش یافته است ، اما جلسه امروز این ایده را ایجاد کرد که همکاری خوبی با همکاری شرکت های دانش بنیان برای تولید مواد اولیه و بسته های واکسن انجام شده است. کشور و پیشرفت خوب و با شروع مرحله صنعت واکسن ، ما می توانیم علاوه بر تأمین نیازهای داخلی ، به صادرات در آینده نیز فکر کنیم.

انتهای پیام