اقتصادی

خودروهای برقی چینی صاحب چند درصد بازار هستند؟

شرکت تحقیقاتی Canalys اعلام کرد که رشد در بازار جهانی خودروهای الکتریکی در سال جاری به ۲۷.۱ درصد کاهش خواهد یافت زیرا کاهش یارانه‌های دولتی باعث می‌شود این خودروها برای خریداران جذابیت کمتری داشته باشند.

به گزارش خبر فوری، Canalys در گزارش خود اعلام کرد که این رقم به دنبال رشد ۲۹ درصدی در سال ۲۰۲۳ به ۱۳.۷ میلیون واحد است که مشوق‌های دولتی به پذیرش خودروهای الکتریکی کمک کرد. یارانه‌های کمتر و هزینه‌های استقراض بالاتر بر تقاضای شرکت‌ها، از جمله تسلا، رهبر بازار ایالات متحده که قیمت را در سال گذشته کاهش داد، تاثیر گذاشته است.

جیسون لو، تحلیلگر اصلی در Canalys گفت: علیرغم کاهش ۲۰ درصدی متوسط قیمت فروش خودروهای برقی در سال ۲۰۲۳، انتخاب ناکافی محصول و تجربه شارژ نامناسب تقاضا را با مشکل مواجه کرد و بر رشد بازار خودروهای الکتریکی تأثیر گذاشت.

این شرکت تحقیقاتی افزود که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴، بازار خودروهای الکتریکی آمریکای شمالی ۲۶.۸ درصد رشد کند. نفوذ خودروهای برقی در چین به ۴۰ درصد خواهد رسید و برندهای چینی ۷۸ درصد از سهم بازار را در اختیار دارند زیرا کاهش هزینه باتری باعث فروش خودروهای کامپکت و ساب کامپکت می شود.

بر اساس گزارش رویترز، بی‌وای‌دی چین در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ از تسلا به عنوان پرفروش‌ترین سازنده خودروهای برقی پیشی گرفت. با این حال، کندی در انتقال خودروهای برقی، چندین خودروساز قدیمی مانند فورد را بر آن داشت تا برنامه‌های توسعه تولید خود را کاهش دهند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.