اخبار حوادث

ضرورت به روزرسانی مداوم دانش امدادگران

معاون آموزشی و پژوهشی جمعیت هلال احمر با اشاره به لزوم افزایش سطح علمی امدادگران گفت: امدادگران باید هر روز دانش خود را افزایش دهند تا در نقاط حادثه خیز موثرتر باشند.

به گزارش خبر فوری، پیمان صباریان در نشست همیاران امداد و نجات، با بیان لزوم افزایش سطح علمی و آموزشی امداد و نجات گفت: هدف ما در معاونت آموزش این بود که آموزش های قابل قبولی را به همه افراد در مقاطع مختلف ارائه دهیم. مهمترین صلاحیت ما کارآمدی امدادگران در حادثه است. همه ما دیده ایم که وقتی اتفاقی می افتد و جمعیت زیاد است، اکثریت مردم تماشاگر هستند و تاثیر خاصی ندارد. در صحنه تصادف قسمت اول مدیریت صحنه و استفاده از استرس و دانش است. این روند باید به گونه ای انجام شود که افراد آسیب دیده دیگر آسیب نبینند.

وی ادامه داد: فرض کنید فردی در کوه گرفتار شده است. اگر فردی آمادگی جسمانی کافی برای صعود به قله را نداشته باشد، حوادثی مانند بیماری کوهستان را تجربه می کند که می تواند منجر به حوادث بدتری شود. همچنین در مواردی انسان در کوه ناامید می شود و خود را گم می کند. اگر انسان به این صورت فرود بیاید دچار حادثه می شود و باید کم کم قد خود را پایین بیاورد. اگر امدادگر نتواند این موارد را تشخیص دهد، عوارض زیادی به همراه خواهد داشت.

صابریان با تاکید بر اهمیت اثربخشی امدادگران در صحنه تصادف گفت: به عنوان مثال وقتی فردی دچار شکستگی می شود و امدادگر نتواند آتل مناسب بسازد آسیب جدی تری خواهد داشت. در صورت عدم آگاهی کافی و عدم بروز رسانی ناجی غریق، فرد دچار حادثه می شود. این امر مسئولیت امدادگران را افزایش می دهد. امدادگران باید در صحنه حادثه موثر باشند. بدون فعالیت علمی دستیاران، دستیابی به اثر مناسب امکان پذیر نخواهد بود.

معاون آموزشی و پژوهشی هلال احمر با اشاره به مسئولیت بزرگ بر دوش امدادگران گفت: این مسئولیت ما به عنوان امدادگر است. ما باید روزانه به روز کنیم. بسیاری از پزشکان و کارکنان وارد مشاغلی می شوند که ربطی به آنها ندارد، این چیزی نیست که ما از امدادگران می خواهیم، ​​اما می خواهیم امدادگران اقدامات احتیاطی اولیه را بدانند. مواردی مانند تزریق عضلانی و داخل وریدی و رگ گیری جزو وظایف اصلی هستند. چرخه یادگیری باید ادامه یابد.

وی با اشاره به اهمیت افزایش فعالیت های علمی جمعیت هلال احمر گفت: ما سال ها برای ایام اربعین و حج و زیارت وقت گذاشته ایم اما هنوز مقاله ای در این زمینه نداریم که بتوانیم اظهار نظر کنیم. جهان اسلام هدف ما این است که این رویدادها در جمعیت ماه سرخ اتفاق بیفتد.

انتهای پیام