اخبار ورزشی

با پول لیگ خرج تعمیر دوچرخه هم در نمی‌آید!

رکاب‌زن پیست ایران گفت: دوچرخه‌سواری به یک کشتی به گِل نشسته تبدیل شده است و مشکلات اساسی دارد که رییس جدید باید در وهله اول آنها را حل کند.

کسری باقرپور در گفت‌وگو با خبر فوری درباره‌ در پیش بودن انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری و درخواست جامعه ورزشکاران از کاندیداهای ریاست اظهار کرد: انتخابات فدراسیون پس از سختی و موانع زیاد قرار است 30 بهمن برگزار شود. بسیاری از مشکلات و شیوع ویروس کرونا دست به دست هم داد تا دوچرخه‌سواری به یک کشتی به گِل نشسته تبدیل شود. زمانی که رشته‌های مختلف بعد از شیوع کرونا سرپا شدند، دوچرخه‌سواری به انتخابات و مشکلات بعد از آن برخورد کرد و افزایش قیمت دلار هم ضربه سنگینی را به این رشته وارد کرد.

او ادامه داد: امسال هم تمرکز فدراسیون بیشتر روی جاده بود و رشته‌های پیست، کوهستان، تریال و BMX واقعا فراموش شدند. مسابقات قهرمانی کشور پیست برگزار نشد در حالی که امتیاز خوبی در رنکینگ جهانی داشت و این امتیاز را از دست دادیم. لیگ هم همیشه در سه مرحله برگزار می‌شد اما در دو مرحله آن هم با فاصله زیاد برگزار شد. به عنوان یک دوچرخه‌سوار امیدوارم کسی که به عنوان رییس فدراسیون می‌آید، برنامه‌ای برای سازماندهی تمام رشته‌های دوچرخه‌سواری داشته باشد.

بیشتر بخوانید

دوچرخه‌سوارهای خوبی داریم که فراموش شده‌اند

باقرپور با اشاره به وضعیت لیگ‌های دوچرخه‌سواری تاکید کرد: رییس جدید به همه رشته‌ها توجه کند چون دوچرخه‌سوارهای خوبی در بخش مردان و زنان داریم اما فراموش شده‌اند. هیچ برنامه خاصی حتی برای تیم‌های ملی نیست و برنامه‌ای برای احیای آن‌ها و برگزاری منظم و دقیق لیگ‌ها داشته باشد چون لیگ محل درآمد دوچرخه‌سواران است. تمام تیم‌ها در پرداخت قراردادها به مشکل برخورده اند. دو، سه تیم دستمزد ورزشکاران را پرداخت می‌کنند که مبالغ آنها هم چشم‌گیر نیست و حتی هزینه تعمیرهای دوچرخه هم در نمی‌آید؛ چه برسد به اینکه رکاب‌زن بخواهد تجهیزات جدید تهیه کند. شرایطی فراهم شده که ورزشکاران بعد از تیم باشگاهی خود، دوباره سراغ کار دیگری می‌روند.

با پول لیگ خرج تعمیر دوچرخه هم در نمی‌آید!

امید را به دوچرخه‌سواری برگردانید

رکاب‌زن پیست ایران در مورد نیاز تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری به برنامه مشخص گفت: تیم‌های ملی باید با برنامه‌های هدف‌دار احیا و سرمربیان مشخص شوند. در چند سال اخیر اکثر نفرات اعزامی به قهرمانی آسیا ناقص بودند و اعزام کامل به مسابقات باید در برنامه فدراسیون قرار بگیرد. بخش همگانی هم باید بیشتر از قبل مورد توجه بگیرد. این مسائلی که گفتم، بسیار مهم هستند. شاید آقای هاشم‌کندی در دوران سرپرستی مشکلات زیادی داشتند و حالا کسی که به عنوان رییس فدراسیون انتخاب می‌شود، می‌داند قرار است چهار سال باشد و اگر در وهله اول این مسائل را حل کند، باعث بازگشت امید به دوچرخه‌سواری می‌شود. بچه‌های دوچرخه‌سواری خیلی منتظر هستند رییس جدید برنامه داشته باشد و آن را اجرا کند تا امیدها برگردد. بحث بودجه و آوردن منابع مالی هم مهم است اما باید برنامه باشد تا وقتی بودجه تزریق شد، مشخص شود که این بودجه کجا باید مورد استفاده قرار بگیرد.

از افراد دلسوز و کاربلد استفاده شود

قهرمان دوچرخه‌سواری ایران در مورد استفاده از افراد کاربلد در فدراسیون نیز گفت: با وجود تمام مشکلات پیش‌آمده، کارشناسان کاربلد، سالم و دلسوزی داریم که به این رشته کمک کرده‌اند. اگر اسمی از دوچرخه‌سواری باقی مانده است، مدیون افرادی هستیم که دلسوز بودند و گوشه‌ای از کار را گرفتند. جامعه دوچرخه‌سواری این انتظار را دارد که رییس از افرادی استفاده کند که سالم، بی‌طرف و دلسوز باشند.

انتهای پیام